/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
skifte mellem skærme på laptop
Fra : bruuno117
Vist : 718 gange
220 point
Dato : 03-06-09 01:25

Det korte af det lange er, at jeg skal ha fundet ud af om der findes en alternativ måre at skifte mellem de skærme der er koblet på min laptop, ud over at bruge funktions tasten (fn) + f3!

Jeg har slået mit fjernsyn til maskinen, og koblet en remote kontrol til også, så jeg kan styre det hele fra min magelige sofa. Nu skal jeg så have en tast på remoten konfigureret så når jeg trykker på den, skifter den over til visning på fjernesyn. Problemet er bare at man ikke umiddelbart kan gøre det med den forbandede funktions tast, det er noget med at gøre at den ikke er bundet til vindows, men til bios, så det er svært at manipulere med den :/

Så hvis der er nogen der har nogle ideer, eller måske kender et program der kan lave en ny genvej til det, vil jeg meget gerne vide det!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-06-09 08:20
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 03-06-09 08:32

Freeware inkl. kildekode -> http://www.naughter.com/qres.html

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-06-09 10:11

Lækkert nok. Jeg fandt faktisk selv et program i går, ultramon, men jeg er ikke helt tilfreds med det, det vil kun lade mig udvide skrivebordet, og ikke bare skifte mellem skærme, det virker sådan set, men det ville være bedre hvis jeg bare kunne skifte. Så jeg tjekker lige det du har fundet ;)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-06-09 11:40

Nå så fik jeg rodet lidt med det, desværre uden det store help. Det første program er desvære fyldt med irriterende popups og jeg kan ikke rigtig find ud af at skifte mellem skærme med shortcuts. Det andet har jeg svært ved at fatte en hat af :/

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 220 point
Dato : 27-06-09 07:20

Ultramon Og skift skærm

ToggleSingleMon -> http://www.realtimesoft.com/ultramon/scripts/ToggleSingleMon.vbs
Enables the disabled secondary monitor, sets it as primary, then disables the old primary monitor. Only works correctly on systems with no more than two monitors

http://www.realtimesoft.com/ultramon/scripts/

PS. Jeg bruger ikke 2 skærme så jeg kan ikke teste det for dig.

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 03-09-09 15:50

Tak for svaret JegErHer.