/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke finde USB Nøgle
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 2069 gange
300 point
Dato : 31-05-09 11:16

Har et par USB Nøgler som fungere fint i alle XP pcére jeg prøver dem i undtagen den gamle XP jeg har hvor jeg skal have flyttet matriale fra.

Portene fungere ellers fint når jeg sætter andet i som er afhængig af USB stik.

Jeg har prøvet forskellige portye og har genstartet med USB nøglerne i men intet hjælper.

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 11:18

Har du været i Enhedshåndtering ? for at se om der er nogle gule advarsler om manglende driver

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-05-09 11:20

Højreklik på denne computer og vælg egenskaber, Vælg Hardware og klik på knappen enhedshåndtering. Find USB og se om der er gule tegn.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-05-09 11:25

Massere af gule tegn !!!!

Hvad gør jeg med dem ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 11:52

Højre klik på de gule lijer, en efter en, og klik på Opdater driver,giv tilladelse til at Windows må søge på internettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 11:54

Eller gå direkte ned til USB controlere, åben ved at klikke på det lille + og højre klik på linjerne, vælg opdater driver og husk at Windows skal på internettet for at hente drivere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-09 12:15

Den gamle PC kan måske ikke læse NTFS ( hvis de USB pendrive er sat det)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 31-05-09 12:51

Ja den siger dem ikke kan finde noget ?

Den kan finde de ukendte enheder men ikke drivere der passer på nettet.

Hvad pokker er NTFS pc var ny og moderne for 7m år siden (man bliver sku gammel)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 13:03

Har du en cd med drivere ? Så prøv at lægge den i når du søger fra Enhedshåndtering.
Du skal måske ændre indstillinger i søgning efter drivere, hvis du vil hente fra nettet, højre klik på Denne computer, klik på fanen Hardware og klik på Windows update, der skal være prik i en af de to øverste muligheder, Hvis min enhed skal bruge eb driver, kan der søges på Windows update, hvis der er markering i den øverste, så SKAL det lykkes at hente drivere til dine usb controllere.
Jeg tror du kan se bort fra forslaget med ntfs, det er meget ualmindelig at Windows XP ikke kan læse ntfs filsystem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-05-09 13:06

Du kan måske forsøge at opdatere driver, med usb dimsen tilsluttet, måske det så vil lykkes

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 150 point
Dato : 31-05-09 13:16

Prøv at gå til Diskhåndtering,
tryk Win-tast+R,
skriv diskmgmt.msc i boksen der åbner,
kan du se usb pen der?,
hvis du kan, højreklik på den og vælg Skift drevbogstav og Sti
her klikker du så rediger og så vælger du et ledigt drevbogstav, klik ok,ok

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-05-09 13:51

1. Prøv at bruge en anden USB-port

2. Måske der skal installeres Mass Storage Controllers?
http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=1821 -> der står på siden, at du kan lave et check først.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-09 05:37

Visse USB fabrikater af USB 2.0 kræver specielle drivere og/eller programmel for, at kunne benyttes på ældre pc'ere med USB 1.1

Jeg har f.eks. en 1 Gb. Kingston USB som virker fint på en 'moderne' pc, men på ældre maskiner er den 'usynlig' for enhedshåndterings 'System' og 'Tilføj hardware', indtil det rette programmel er blevet installeret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-06-09 09:50

og det rette programmel installeres hvordan ?

Har prøvet med Maxdriver uden resultat.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 09:56

Har du prøvet at se i Diskhåndtering?

Hvis andre USB enheder virker kan det være at USB Pen får tildelt et bogstav som er optaget,
derfor kan du ikke se dem i Stifinder

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-06-09 10:07

Kan ikke få USB penne til at virke, har også en relativ gammel der ikke funker.

Når jeg leder efter drivere med USBpen i maskinen står det som ukendt enhed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 10:33

Du har set efter at Windows for lov at søge efter drivere på internettet ?
Citat
Når jeg leder efter drivere med USBpen i maskinen står det som ukendt enhed
højre klik på den der ukendte enhed og Opdater driver, så skulle den være der, vist under Denne computer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 12:11

Har du set i DISKHÅNDTERING?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 14:03

Jeg gentager lige:
Citat
2. Måske der skal installeres Mass Storage Controllers?
http://forums.driverguide.com/showthread.php?t=1821 -> der står på siden, at du kan lave et check først.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-06-09 14:08

@heller22

Såvidt jeg læser det har det ingen relevans for en USB pen på 16 GB eller en lille på 256 mb.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 14:13

klaudi har spurgt om du kan se usb dimsen i Diskhåndtering + Kan du det ? Og hvad oplyser Diskhåndtering om dimsen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 14:15

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=136424#1558462 alle de gule spørgsmåls tegn skal væk, før kommer du ingen steder med dine usb dimser

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 15:24
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 16:58

Hold jer fra den side som heller22 linker til, her oven over se hvorfor: http://www.mywot.com/en/scorecard/quickpcsolutions.org

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 17:00

Softwaren fra den isde er fyldt med adware og noget af det installerer spyware på computeren

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 17:19

Gud Fader bevare os og Dronningen med. Her prøver man at hjælpe. Og hvis ALLE er bange for Adware og Spyware: SÅ HOLD JEG LANGT FRA INTERNETTET. Især hvis I har alle mulige beskyttelsesprogrammer installeret .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 17:38

Det er vist den dummeste bemærkning som til dato er skrevet på Kandu
Citat
hvis ALLE er bange for Adware og Spyware: SÅ HOLD JEG LANGT FRA INTERNETTET. Især hvis I har alle mulige beskyttelsesprogrammer installeret
du er 200% dummere end loven tillader, hvis det er din mening.
Håber det er ment som et mislykket forsøg på sjov

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 17:53

o.v.n. Du burde da ha undervisning i, hvad radikal sarkasme er, din gamle pointrytter. Og jeg er ikke dummere, end du er klog

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 18:31

Citat
Og jeg er ikke dummere, end du er klog

o.v.n. er en meeeget klog kandu'er, ergo er du altså meeeget dum (heller22)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 19:53

Klaudi - den fes vist ikke lige ind hos dig:
Citat
Og jeg er ikke dummere, end du er klog
Så tjæk den lige igen, ik? Og mon ikke det med at beskylde hinanden for diverse nedrigheder, bør være bandlyst her på Kandu?
Citat
Og hvis ALLE er bange for Adware og Spyware: SÅ HOLD JEG LANGT FRA INTERNETTET. Især hvis I har alle mulige beskyttelsesprogrammer installeret

Hvad jeg mener er, at ingen kan besøge en webside, uden der ER mulighed for at få en eller anden form for "snask" i sin pc. Derfor beskytter vi os jo i begge ender imod det. OK - det er så min fejl, at jeg troede, at o.v.n. kunne se ironien. Jeg kunne heller ikke vide, at samme o.v.n. undersøger samtlige hjemmesider om muligt snask, inden han besøger disse sider.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-09 19:58

Ok, sletter "meeeget" så

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 20:10

Hej Klaudi. Hvor er du sød .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 21:13

Citat
Jeg kunne heller ikke vide, at samme o.v.n. undersøger samtlige hjemmesider om muligt snask, inden han besøger disse sider.
det burde flere af os gøre, især inden linket bliver lagt i et forum og opfordre andre brugere til at klikke på linket.
Og ja jeg har ingen humoristisk sans hvad angår computer sikkerhed

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 21:34

Citat
det burde flere af os gøre, især inden linket bliver lagt i et forum og opfordre andre brugere til at klikke på linket.
Citat
Jeg kunne heller ikke vide, at samme o.v.n. undersøger samtlige hjemmesider om muligt snask, inden han besøger disse sider.
Checker du virkelig hver eneste hjemmeside på nettet, inden du besøger dem, og hvordan gør du det?

Og jeg har sgu heller aldrig opfordret til at spøge med sikkerheden, hvad angår computeres sikkerhed. Så ta det nu lige roligt og misforstå mig rigtigt.
Citat
du er 200% dummere end loven tillader, hvis det er din mening.
Håber det er ment som et mislykket forsøg på sjov
Og fordi du ikke lige kan forstå ironien i dette citat, betyder det da ikke, at det er mig, der er dum. Så hold op med at dømme mig, bare fordi jeg kommer med en udtalelse, du ikke fatter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-09 21:37

Jeg skrev også HVIS det er din mening, så jeg dømmer ikke nogen, spørger bare
check at internet sider: http://www.mywot.com/ det er en tilføjelse til din browser, virker med Firefox og Internet Explorer

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-06-09 21:56

Hej du min gode Kandu-ven o.v.n. He he, jeg skrev også
Citat
Og hvis ALLE er bange for Adware og Spyware:
Altså også et HVIS .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-06-09 16:43

Til Thomas.Haugaard.
Du må undskylde dette intermezzo. Men jeg er da blevet klogere på, hvilke web-sider der kan besøges eller ikke, ved at bruge WOT, som o.v.n. henviser til.

Mvh heller22

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 25-08-09 10:52

Tak for svaret Klaudi.