/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Accespoint konflikt med router
Fra : Markmuss
Vist : 778 gange
225 point
Dato : 26-05-09 23:24

Hej derude...

Jeg har en D-Link router - Dir 655 som er forbundet på LAN i alle værelser. Imidlertid har jeg et rum i vores hus som ikke har så god en dækning på trådløst. Jeg har så idag fået at vide at jeg kan sætte en acces point op (D-Link DAP 1522 ) på mit LAN op i nærheden, så at mit trådløse signal bliver i top i det område. Vil min router så konflikte med acces point ? - Jeg kører trådløst på en bærbar PC på min router.
-og vil jeg så have adgang til 2 forskellige trådløse netværk alt afhængig af hvor jeg kobler mine trådløse enheder op eller..

Giver mit spørgsmål menning eller...?

Jeg er meget gavmild med point for en rigtig god besvarelse

JEV

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-05-09 23:57

Citat
Jeg har så idag fået at vide at jeg kan sætte en acces point op (D-Link DAP 1522 ) på mit LAN op i nærheden, så at mit trådløse signal bliver i top i det område.
Vedkommende, der har fortalt dig dette, må da for søren også kunne svare på dit spørgsmål . Ellers er det er det jo kun et ½ råd, du har fået
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-05-09 00:05

Jeg har altså ik en ski forstand , på det du spørger om. Men har da fundet noget, der måske ligner et svar, på det du spørger om:
http://www.eksperten.dk/spm/554409
Og hvis det er helt ved siden af, vil jeg stille og roligt tøffe ud af dit spørgsmål og håbe for dig, at en anden kan svare dig
Mvh

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 27-05-09 00:11

Hej heller22 , desværre er dit link ikke brugbart - hilsen herfra

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-05-09 00:20

Ok. Men, som jeg lige skrev først, synes jeg da, at du ikke skal nøjes med ½ råd .
Natter, over og ud , med gode hilsener.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-05-09 00:35

Jeg går ud fra at accespoitet ikke har routeregenskaber, så det burde virke.

De trådløse routere som folk mest bruger ,er i virkeligheden en kombination af en router, et accespoit og en switch. Sådan et ville give problemer, idet en router normalt ikke er til at "se igennem" udefra.

Men et rent accespoint må du opfatte som en omsætter mellem et lankabel og trådløs lan, og intet andet. Du vil med en trådløs enhed kunne se to tilkoblingssteder, hvis der er signalstyrke nok. Så vælger du hvilken du vil koble på. De adskiller sig ved deres navn og deres mac-nummer, så der er ingen konflikt. I princippet kan de have hver sin kode for kryptering.

Eneste problem kan være trængsel i æteren. Det kan klares ved at de stilles til forskellig kanal.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-05-09 00:40

Tilføjelse.

Et accespoint, er mærkværdigvis ofte en del dyrere end et en trådløs router. Man kan bruge en billig router hvis router egenskaberne kan slås fra, så der kun er accespoit egenskaberne tilbage. Det har jeg gjort med held på en gammel topcom model.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-05-09 00:42

Det råd du har fået er vist ikke så tosset, jeg har ikke selv nogen som helst erfaring i at sætte en access point op bag en router, men prøv at se billederne lidt nede på siden her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446744
det ligner det du efterlyser

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 27-05-09 07:35

Godmorgen Ja. nu nærmer vi os - Som o.v.n sendte dette link med en tegning. Den viser at der er 4 LAN porte som kan tilsluttes enheder- Kan jeg tilslutte en Stationær PC til en af disse porte og køre normalt på mit OPRINDELIGE netværkt med min OPRINDELIGE router- ELLER skal jeg have en Switch på mit OPRINDELIGE netværk for at tilslutte en stationær PC.

Giver det her mening...

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446744

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-09 07:56
Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 225 point
Dato : 27-05-09 19:03

Hvis du tilslutter et ekstra access point til dit netværk, så skal den have en anden kanal, men bruge det samme SSID. Herved vil en trådløs PC koble sig op til det access point med den bedste dækning, uanset kanalnummer, da du skal koble dig op til dit eget netværk med et bestemt SSID.

En anden mulighed er at placere en repeater. Den vil være transparent for din router, og blot vidresende signalerne begge veje. Den vil udvide dit dækningsområde med den styrke som den sender med. Den skal naturligvis placeres således, at den kan få signalet fra din router.

Jeg har en
Her i week-enden havde min datter et kom-sammen, hvor de festede oppe i haven. Hun havde sin bærebare med op i pavilionnen. De sad og hørte stream-musik, men det hakkede noget i det, p.g.a. lav signalstyrke. Så tændte jeg for repeateren, og så kom der drøn på streamningen.

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 27-05-09 20:24

Tak for svaret Severino . Så virker det ! Har erhvervet mig en (D-Link DAP 1522 ) som passer til mit andet udstyr. Jeg har nu 2 netværk som familien kan koble sig op på - alt afhængig hvor vi befinder os i huset. DOG har jeg ikke prøvet om min PC skifter automatisk til den bedre forbindelse hvis jeg bevæger mig ned i et andet rum uden at genstarte eller logge min computer af først. VED DU DET ???- Super produkt og samtidig virker den også som SWITCH til en anden COMPUTER i samme rum som kører på LAN- herved sparede jeg samtidig en seperat SWITCH BOX

- OG TAK til alle andre som har givet sig tid til mit lille projekt

Hilsen herfra

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-05-09 22:04

Den burde selv skifte til det bedste signal, når bare du bruger det samme SSID i begge enheder.

Når du tænder for din PC med trådløs, og den trådløse har prioteret netværket ud fra et bestemt SSID, så vil den søge det navn på hele kanalrundfarten, og tilslutte sig det netværk som giver en stabil forbindelse.
Du skal blot huske, at disse AP'er skal køre med AUTO hastighedsregulering, ellers kan du risikere at blive smidt af nettet, hvis signalstyrken svigter, eller kommer under en evt. fastvalgt hastighed. Oftest vil man vælge at fastlåse sig på den hurtigste hastighed. Når så signalet svinger under den hastighed, smutter forbindelsen. Derfor er det du skal vælge AUTO.

At du nu har to netværker, er ikke ensbetydende med, at du har mulighed for større trafik, da det hele skal igennem din router der er tilkoblet bredbåndsmodemet.
Du vil heller ikke opnå større hastighed, end den som du har fået tildelt fra din udbyder, og her kan der være stor forskel på upload og download hastighederne. - Men lokalt kan du udnytte den fælles høje hastighed.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 28-05-09 09:42

Takker - endnu engang - ha´en god dag