/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
udvækslings-student
Fra : hamdengule
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 21-05-09 17:31

hej jeg er en dreng på 15 år. (8 klasse)
jeg spekulere meget på at tage et år til Australien eller New Zeland som udvækslings-student.
jeg vil derfor høre om du/i har været udvækslings-student, og om hvordan det var, og om i kunne undvære familie og venner.
hvis du har været i et af de to lande så må du også meget gerne skrive hvordan skolen fungere og hvor lange skóledagene fungere M.M. ellers bare skrive hvad og hvordan.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-09 19:14

Der fordres det at man lærer at stave. Det går man mindre op i, i den danske folkskole lader det til.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 21-05-09 19:59

Det er ingen grund til at være nedladende fordi en har problemer med stavningen. Er man det er fjolset ikke den der har problemer med stavningen men ham der er afsenderen af den personlige svada.

Til selve spørgsmålet: om du kan undvære din familie og venner kan andre ikke udtale sig om. Det må du gøre op med dig selv. Men internettet med alle dens muligheder er jo opfundet så du kan have en fin kontakt med dem ligemeget hvor du er i verden.

Jeg har selv været udvekslingsstudent i tidernes morgen og det var en positiv oplevelser på alle måder. Man lærte en anden kultur at kende og fik en masse nye venskaber og endda også en kæreste (som udenlandsk elev i skolen var man jo interessant - he he). Det modnede også mig en hel del og jeg tror jeg var på samme alder som du vist er.

Så jeg vil sige at du skal springe ud i det men vend problemstillingen med dine venner og familie også.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-09 20:10

Vær opmærksom på at det koster den nette sum af 70/100.000 kr. + lommepenge

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 21-05-09 21:10

Ja det kræver en - også - finansiel opbakning hjemmefra.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-09 21:16

Prøv at kigge ind her, hvor du også kan læse om andre unges erfaringer som udvekslingsstudent.
Og nej tag dig ikke af mavesure bemærkninger om stavning osv.

Citat
Der er mulighed for at få økonomisk støtte til dit High School Year. Her kan du læse mere om hvilke legater og stipendier du har mulighed for at få/søge som udveklingsstudent.
http://google.ef.com/master/hsy/

Held og lykke

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-05-09 10:33

Hvis du allerede er ramt af hjemvé når du overnatter, skal du nok gå lidt i træning med at være hjemmefra og vente et par år. Ellers ødelægger du turen for dig selv. Er du vant til at overnatte ude uden problemer, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig om hjemve med alle de kontaktmuligheder nettet giver.

En i familien var udvekslingsstudent i Australien, og der foregik det ved at de byttede familier, så australieren boede hos hans familie.

Mvh. ampere