/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IHDP118-18 DVD-brænder
Fra : Botnatten
Vist : 659 gange
300 point
Dato : 20-05-09 22:18

Jeg havde bestilt en LiteOn IHDP118-18 DVD-brænder på nettet men modtog i dag en LiteOn IHDP118, dvs. at de sidste -18 mangler i produktnummeret.
Forskellen på en LiteOn IHDP118-18 og en LiteOn IHDP118 er efter hvad jeg kan se er, at LiteOn IHDP118-18 som jeg bestilte er med SATA stik, LiteOn IHDP118 er med IDE stik. LiteOn IHDP118-18 kan brænde DVD-skiver, LiteOn IHDP118 kan udelukkende vise DVD-film, den kan ikke brænde DVD-skiver.

Nogen her som kan bekræfte mig i det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 22:27

Ingen af dem er brændere. Det er DVD-ROM drev

Pris 110.-

Så billigt får du sgu ikke en brænder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 22:30

De 18 er blot læsehastigheden der er angivet....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 22:33

Citat
Ingen af dem

Lidt forkert at skrive for der er tale om den samme - nogle vælger så blot at "skrive" læsehastigheden også.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-09 22:39

helt korrekt fra refi, så der har du lavet en forkert investering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-09 22:44

Citat
DVD-brænder på nettet men modtog i dag

Skynd dig at sende den rutur...

Undgå udpakning hvis ikke det for sent...

Du har under alle omstændigheder 14 dages fortrydelsesret....

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 20-05-09 22:59

Som jeg læste da jeg bestilte den, så skulle min IHDP118-18 være en SATA som kan brænde DVD-skiver. Tidligere på dagen syntes jeg at jeg på nettet fandt den forskel som jeg i mit spørgsmål spurgte om.
Meget vildledende oplysninger jeg fik da jeg købte brænderen syntes jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 08:33

Citat
Som jeg læste da jeg bestilte den, så skulle min IHDP118-18 være en SATA som kan brænde DVD-skiver

Det har du så IKKE forstået rigtigt...

Det er KUN en DVD-ROM (læsedrev)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-09 08:35

Men du har ret i at den både fås med SATA tilslutning og IDE - men stadig er det IKKE en brænder..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-09 09:44

Hvor har du bestilt den henne. Lad os få et link

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 21-05-09 12:06

når du køber en ny DVD-brænder skal du sikker på om din pc har SATA stik på bundkortet. ellers skal du vælge en IDE brænder

men jeg vil anbefale usb brænder til mindre erfaren brugere
så kan og så sætte den til din bærbar

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=464141&searchArea=&Soegeord=

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 23-05-09 10:44

Fijala: Den er købt hos www.kandu.dk, http://www.getmore.dk/FreeTextSearch/IHDP118-18.html, men jeg kan ikke finde den beskrivelse som jeg læste på deres hjemmeside. Jeg har sendt en mail til dem om, at jeg omkostningsfrit vil have byttet min IDE til en SATA, jeg har nemlig gemt original hjemmesiden hvor beskrivelsen er på min harddisk, men de har endnu ikke svaret

Hejhejdkal: Jeg har masser af SATA stik på mit bundkort og ja, det mest smarte er da at købe en brænder til USB, men de koster en del mere

I har ret i at det blot er en læser jeg er kommet til at købe, det kan jeg godt se nu, men på mine papirer står der, den er med SATA, hvilket den ikke er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-09 10:51

Citat
om, at jeg omkostningsfrit vil have byttet min IDE til en SATA

Jeg kan ikke se problemet i at de bytter den.....

Men har de IKKE sendt noget FORKERT og det er DIG der har BESTILT forkert - ja så slipper du næppe for portoen den ene af vejene....

Beklager

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-09 10:53

Ydermere er jeg af den overbevisning at Getmore ikke ligefrem LEVER af deres service

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-05-09 14:15

Refi Getmore har oppet sig meget på det sidste så det skal man ike pege fingre af mere. Selvfølgelig bttter de uden brok. Sæt dem ind i situationen og de bytter garanteret