/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik,-er du god til titler?
Fra : Gucci1704
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 19-05-09 10:25

Hej.

Jeg har hårdt brug for hjælp med sangtitler. Jeg har en keyboard på prøve hvori der er indskrevet en masse titler på sange,- med forslag til rytme og instrumenter, man kan bruge til afspilning.
Men til de sange skal jeg bruge noder og her er problemet så :
Sangtitlerne ( ligger nærmest som et bibliotek i keyboarden), de titler har de ikke måttet skrive ordret. Det er omvendte ordstillinger eller "tip". Eks : Eyes from Spain = Spanish eyes.
Eks : Song of September = Try to remember
eks : How do you look tonight = You look wonderfull tonight
osv. Nogle kender jeg selvfølgelig,- mange gør jeg ikke...
Men har jeg først den rigtige, originale tittel, kan jeg finde noderne og øve...

Er du ekspert eller dygtig til titler og vil hjælpe ?
Og så lige en bombe : Der er indlagt 1400 titler...
Min plan var at skrive dem af/ud som de står og så sende dem afsted til en der vil hjælpe.

Jeg vil gerne betale for hjælpen, og selvfølgelig kan du heller ikke kende alle titler,- men det er min lyst til at lære, der driver. Det vigste er originaltittel, så jeg kan slå den direkte op i musikbøger.

Ha en go dag

Gucci

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-05-09 11:38

Citat
kan du heller ikke kende alle titler,- men det er min lyst til at lære, der driver.

Du lærer ikke ved at andre laver arbejdet.

Kom bare i gang.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-05-09 12:17

Du kunne også dele dem op i grupper, og så fordele dem mellem flere - så er det ikke så slemt.

Jeg snupper da gerne en part. Det er jo anagrammer, og det er jeg rimelig god til.

Hanne

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 19-05-09 12:43

En anden mulighed:

Skriv hér...eller PM hvad Keyboardet hedder. Navn og nummer..

Da jeg stadig har kontakt med mange musikforretninger, vil jeg da gerne spørge om de vil lave et udskrift af den indbyggede "demo".

Det er da et forsøg værd?

Musiklæreren fra Århus
TOM

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-05-09 13:22

Find serie nr - Navn m.m på keyboardet og søg så på google, der er jo lavet flere af den slags keyboard så et eller andet sted er der nok en der har "oversat" sangene og lagt dem på nettet.

Som ham over mig sagde.

Hvis tilfældet skulle være at der ikke er, så husk at få det på nette når du er færdig så andre ikke skal til at bruge tid på det igen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-05-09 13:42

God idé, Tom!

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 19-05-09 15:12

Tak for jeres svar. (Modtager gerne flere Det er en Yamaha PSR 900. Jeg har været inde på nogle af deres hjemmesider med denne model, men løsningen med titlerne på sangene har jeg ikke fundet. Til Camillas moster og yearhouse : Tak fordi I vil hjælpe. Nu mangler jeg blot at få skrevet alle titler ud,- selvom jeg ikke ved hvordan..Tilbage er slavemetoden med kuglepennen.
Til Luke : Tak for forslaget, vil prøve.Yearhouse og moster : Jeres mail ? eller ? ...hvordan gør vi ? Som sagt er det ikke en hastesag, men det er rart at komme igang.
Tak

Gucci

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-09 12:11

Sender dig et privat indlæg.

Er der ikke et A-drev på keyboardet?

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 28-05-09 16:43

Du er også velkommen til at sende mig nogle forslah på pm, jeg ved ikke om jeg kan hjælpe,men det kan jo ikke skade, vel?
MVH,Tina