/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Externe enheder en fast ad.?
Fra : lukas2502
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 13-05-09 17:04

Hvordan giver jeg mine externe USB enheder, f.eks. extern harddisk, en fast adresse. Efter en konflikt imellem min externe harddisk og "Denne computer", blev "løsningen" at jeg måtte formatere min ext. hardd., som er/var opdelt i et mindre drev med ca. 3GB og et stort med resten. Det medførte desværre at det ikke er muligt at give en USB enhed fast adresse.
Min pc ("denne computer") giver et bogststav som adr. f.eks.F-G-H og så videre, men den enhed der bliver tilsluttet, får det første "ledige" bogstav som adr. Da det er vilkårligt hvornår en enhed bliver tilsluttet, er det mig ikke muligt at få betegnelsen: F-G osv. på "denne computer" og mit "skrivebord" til at passe sammen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 17:11

Det er aldrig nødvendigt, du skal såmen bare indstallere en fremmed disk i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 17:12

Indstallere =importere.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:08

Jeg tror ikke, at det er muligt, at give en USB-enhed en fast drevbetegnelse. Sådan en enhed vil altid bruge det første ledige drev-navn - altså F-G-H. Hvis jeg tager fejl, vil jeg meget gerne rettes .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:10

Drevbetegnelsen ændrer sig altid efter installation, så de kan skifte.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:13

Altså - d.v.s. at det er korrekt, hvad jeg svarer?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:15

Det er det. Man kan kun køre med faste drevbetegnelser i bestående system.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-09 18:16

nej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-09 18:17

Du kan i Diskhåndtering angive at den skal være Z, næste gang du sætter den til er den Z

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:24

Klaudi-> Det er i det bestående system, eller hvad??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:25

Hej Klaudi.
Mener du Enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:26

Klaudi-> Kan du lave en garanteret drevbeteglelese på en nyinstallation, kan du få arbejde hos mig.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:27

- Det er spændende, det her!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:28

Ja ikke!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:32

Også i den grad. Jeg har lige "puttet" en extern HD i, åbnet for enhedshåndtering og venter nu på Klaudi

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-05-09 18:47

Hos os lukker og slukker vi til i morgen tidlig.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:51

Så god nat pet49

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 18:56

Og UNDSKYLD til dig lukas2502, men vi er også andre, der gerne vil lære noget nyt

Og undskyld til peet49 for pet49

Og kom nu Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-09 20:14

Det er i det bestående system, ja

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-09 20:14

Det er jo MEGET lystigt det her, for jer altså, jeg finder det nu ikke SÅ morsomt, ikke at vide hvilket drev der står bag ikonet på skrivebordet, når jeg flytter filer, skal de jo helst derhen, hvor jeg ved hvor jeg kan finde dem igen, uden lave gættekonkurence eller lotterispil ud af det!
I øvrigt kan jeg sige, at før min lille katastrofe, havde min externe opdelte harddisk + USB lagerenhed faste betegnelser, det passede altid sammen, drevbetegnelse og ikon på skrivebordet.
Til klaudi. nu er diskhåntering, for mig altså, noget jeg er meget forsigtig med at røre ved, derfor spørger jeg dem der der ved noget mere end mig, om HJÆLP.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 20:20

Jeg tror nu ikke, nogen har ytret sig om, at det her er lystigt . Men spændende er det da.

Og Klaudi - fortæl så, hvordan lukas2502 (og vi andre) skal gøre .

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-09 20:21

Du kunne jo starte med AT LADE VÆRE MED AT LAVE GENVEJE til medier du flytter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-05-09 20:23

Jeg har et par HD'er som jeg bruger til backup, dem har jeg tildelt Z og X,
det kan du gøre i Diskhåndtering, højreklik på disk du vil ændre, vælg Skit drevbogstav og sti,
så vælger du Rediger, finder det bogstav som du vil bruge, klikker OK og OK
Det skulle være det.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 20:32

Klaudi har ret "et stykke af vejen"

Så længe du giver dem bogstaver der ALDRIG bliver brugt til andre ting og ALTID på den samme maskine - virker det....

Hvis du på et tidspunkt bruger bogstavet til noget andet vil det IKKE fungere næste gang du sætter den første disk i igen....

Men på SAMME maskine kan man godt give de "løse" medier "faste" bogstaver...

Har de det ikke "optager" de altid første ledige bogstav der er frigivet....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-09 20:36

Du skal bare lade være med at hive USB stikket ud fra den eksterne HD. Så kan du omdøbe partitionernes bogstav. Og start bagerst i alfabetet, så koliderer de ikke med de bogstaver maskinen vil bruge.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-05-09 20:47
Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-09 07:25

Tak for svaret refi. Desværre, det var ikke dit svar jeg kunne bruge, men et fejlklik der gav accepter svar.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-09 07:30

Det var klaudi´s svar jeg kunne bruge fra 13-05-09 20:23

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-05-09 08:46

Det går tit galt under en installation, når samtlige diske er monteres.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-05-09 17:50

Næh, det var ikke under installationen, at problemet opstod, det opstod i forbindelse med en opdatering af Internet Explorer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-05-09 17:55

OK - så har jeg misforstået.