/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
scanjet 3300c
Fra : jensviggo
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 13-05-09 12:07

jeg er den ulykkelige ejer af denne, eller så forstår jeg ikke ar bruge den, mit spørgsmål er:

jeg lægger et tilfældigt dukument i scanneren, når den er færdig, skal jeg vælge hvilken type det skal gemmes under, er det er her det går galt, jeg har prøvet bmp, men det er noget være bras, ligeledes tekstfil ligeså, så hvad nu, det kan da ikke passe?????????????

jensviggo

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-05-09 12:19

prøv at gemme som *gif eller *jpeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 12:24

Gå ind i det program hvor du skal bruge det indscannede - og scan derfra....

Det vil hedde:

Scan fra.....
eller
Indsæt fra....
eller noget lignende, alt efter hvilket program det er....

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-05-09 12:29

hvis det nu er et dokument. f.eks fra skat, der bare skal sendes videre med snail mail???

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-09 13:29

Du får alligevel den bedste opløsning ved at scanne det via programmet og gemme det påny....

Og hvis det er som ALMINDELIG post du vil sende det, hvorfor så scanne det ind i komputer først, du kan da bare KOPIERE det...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 13-05-09 14:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 13-05-09 14:58

Dokumenter skanner jeg ind som PDF med en opløsning på 300 dpi, hvilket giver det bedste resultat på min.
Desuden foretrækker jeg, at mine vigtige papirer bliver skannet ind på computeren, så er de nemme at finde igen for et rodehoved som mig. Desuden så er de hurtige og nemme at sende elektronisk når der er brug for det :D