/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
10 meter scart-kabel
Fra : k_m_s
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 11-05-09 19:52

Hej

Er her nogle der har erfaring med hvordan kvaliteten bliver hvis man bruger 10 meter scart kabel fra hard disk optager, play station, satelitmodtager m.m og til fjernsynet?

Grunden er at vi har rykket rundt i stuen og det ville være lækkert hvis alle kasserne (som fruen siger ) kunne stå et andet sted end tvet.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-05-09 20:06

Man kan købe trådløse scart overdrager... Om det er godt eller skidt ved jeg ikke....

Men jo længre kabler bliver jo mere foringes signales og jo mere støj kan der komme ind.

Men en mulighede er at føre de forskellige signaler i hver sinne kabler og lægge skærmene sammen.

Men det jo til at søge på om Scart kabler sælges i længder af 10 meter...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-05-09 20:07
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-05-09 20:11

Yousee

Skriver på http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=14835 om scartkabler på 10-15 meter....

Tilsyneladende uden de helt store problemer...

Så det er ikke helt umuligt.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-05-09 20:16

Hvis kasserne skal stå et andet sted... Kan du så ramme dem med fjernbetjeningens IR signal?

Det var bare en tanke...

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-05-09 20:58
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-05-09 07:53
Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-09 09:36

Har tidligere kørt med ret lange kable på en ældre projektot (komponent signal) det gav ikke problemer. Ved videooptagelser af orkestre har vi brugt særdeles lange kabler, også uden problemer. Men køb kabler i en ordentlig kvalitet. Efter samråd med min elektronikguru, brugte jeg forskellige typer kabler til billed og lyd og loddede selv disse i scartstikkene.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 16-06-09 20:03

Tak for svaret 3773.
Ja du har helt ret med hensyn til kvalitet

Hilsen
Kim