/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
nye RAM
Fra : LoneG
Vist : 751 gange
366 point
Dato : 10-05-09 21:13

Søger nye billige RAM, 2 gb.

Motherboarded er MSI-6737 og max bandwidth er PC2700 (166MHz) - hvad det så end betyder som jeg ser det, skal det være 184 pins?

Nogle konkrete bud på nogle RAM? Til omkring 200,- ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 21:22

Download denne scanner:

http://www.crucial.com/eu/systemscanner/index.aspx

Den bør fortælle dig, hvilke ram du, du skal bruge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-09 21:25

Et godt sted at starte, er på Edbpriser: http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=37
men du skal lige have lidt flere oplysninger før du kan søge pc2700 er for lidt
men mon ikke det er sådan enstang her du leder efter
http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=154877

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-05-09 21:26

hvor har du fundet den scanner heller22

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 10-05-09 21:27

har brugt CPUID CPU-Z.......... er det ikke ok? Men fatter jo ikke noget alligevel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-05-09 21:28

CPUID er fint nok, andet behøves ikke

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 21:31

Hold lige op o.v.n. , og hold dig til emnet . LoneG fatter ikke noget, så hjælp hende lige, så blander jeg mig uden om.

Vær hilset du store mester

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 10-05-09 21:50

ovn
det er så kun 1gb.... kan det virkeligt ikke gøres billigere?

heller22
LoneG fatter ikke noget................HOV HOV

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-05-09 21:53

Den scanner duer til Firefox 3 og XP, og ikke Vista.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 21:58

Citat
Men fatter jo ikke noget alligevel

Det skriver LoneG altså selv

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 10-05-09 22:17

<SÅ............ skal jeg have nogle 184 pins hvor der også står PC2700?

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 10-05-09 22:43

eller skal det bare være nogle tilfældige 2gb RAM med 184 pins?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-05-09 22:52

Da o.v.n. åbenbart er gået til ro for natten, vil jeg sig ja, og henvise til
http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=154877
som o.v.n. gjorde længere oppe, OK?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 366 point
Dato : 11-05-09 00:44

Jeg er skam vågen endnu, er ikke af den type som går tidlig i seng
Citat
det er så kun 1gb.... kan det virkeligt ikke gøres billigere?
det er meget billig, jeg tror ikke du kan finde brugbare RAM blokke billigere nogen steder, hvis det er et problem med størrelsen, så køber du bare 2 styk.
Citat
Motherboarded er MSI-6737
efter hvad jeg kan finde om det bundkort, så skulle der være fire slots, de to til 168 pin standard SDRAM, og to til 184 pin DDR SDRAM, hver af dem kan håndtere max 1 GB altså 2 GB ialt, du kan nemlig ikke bruge begge slags sammen.
Du skal vælge hvilke af dem du vil anvende og valget er vist ikke så svært SDRAM er langsomme og forældede, så du kan anvende dem du selv søger efter DDR SDRAM PC2700 eller DDR SDRAM PC3200 bunkortet kan ikke håndtere mere end 1 GB pr. slot i alt 2 GB
Citat
Supports up to 2GB memory size.
så det vil være spildte penge at købe mere end 2 styk på hver 1 GB og det er stadig BJweb som er billigst: http://www.bjweb.dk/shop/default.asp?varenr=132309&f=edbp
de passer til dit bundkort, hvis du vil have mere hukommelse, så skal du ud og købe et nyt bundkort

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-05-09 00:52

Helt fint du. Så daffer jeg i seng nu .

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 11-05-09 12:05

ovn
Vil det sige at jeg ikke kan bruge de 512mb, der i forvejen sidder i, sammen med en 1gb blok? Blokkene skal være lige store?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-09 12:14

Jo det kan du godt, vælg så DDR PC2700 og ikke DDR PC3200 som er i mit andet link, RAM blokkene skal helst være ens og det er de hvis begge er PC2700, men du får "kun" 1,5 GB ud af det og ikke 2 GB som du spørger om i indledningen

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 11-05-09 12:22

hvad sker der hvis den ene er PC2700 og den anden er PC3200?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-09 13:28

Jeg er ikke helt sikker, men det er den langsomste som sætter farten, altså PC2700 166MHz så du vil ikke kunne udnytte den ekstra hastighed i PC3200 400Mhz
Men jeg tror at begge vil køre som om det var PC2700, men jeg er ikke sikker

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 11-05-09 14:03

Tak for et super svar o.v.n.. (måske rettere FLERE supersvar)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-05-09 14:22

Selv tak jeg håber du får mere fut i maskineriet

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 11-05-09 15:07

Lige et bonusspørgsmål....

Når jeg søger kan man få mange slags 1gb RAM, som koster under 100,- og kører hurtigere (flere MHz) end 166MHz. Hvordan kan det være eller er det mig, der misforstår noget?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-09 01:14

Kom endelig med flere spørgsmål, jeg bliver også lidt klogere hen ad vejen, men jeg har ikke selv kunne finde nogen RAM som kan bruges til din computer, hvad med at smide et par link, så vi sammen kan se på sagen

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 12-05-09 08:12
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-09 10:56

De er DDR" RAM og ikke DDR SDRAM, jeg turde ikke købe dem, tror ikke at de kan bruges på din computer, der skal vist have fat på en ekspert, kender du nogen computer mekanikere du kan spørge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-09 10:57

Der skulle have stået DDR2 RAM som de første