/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Opdatering af kort på GPS?
Fra : lassethorsted
Vist : 1709 gange
25 point
Dato : 08-05-09 12:04

Hvordan opdaterer jeg min Navigon 5100 GPS med nyeste kort? Jeg har downloadet kortet fra nettet, men når jeg forsøger at lægge det på GPSen får jeg at vide at der ikke er plads. Jeg kan ikke slette det "gamle" kort vha. den medføgende software, så hvordan gør man så? Sletter på den "hårde" måde eller hvad? Jeg synes ikke rigtigt manualen siger noget om dette her?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 12:30
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 12:52

Det er også den metode jeg forsøger at anvende, men jeg kan ikke fjerne det kort som fulgte med GPS, en og har derfor kun 51 MB til rådighed på SD kortet. Kortet fylder 1,8 GB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 13:11

Som jeg forstår proceduren skal du være online medens det foregår....

Mon ikke det er fordi forbindelsen så sørger for udskiftningen...

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 13:16

Jeg er online, men tror problemet er SD kortets manglende kapacitet. Jeg har skrevet til Navigon og spurgt dem hvordan det foregår (og i øvrigt brokket mig over den manglende information i manualen)

Jeg vil bare lige være helt sikker inden jeg begynder at slette løs uden at bruge deres software.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 25 point
Dato : 08-05-09 14:37

SD kort koster ikke mange basøre i dag, så hvorfor ikke lægge disse kort ind på et nyt kort.

Da jeg skulle opdatere min Navigon, lagde jeg kortet ind på et 2 Gb High Speed.
Samtidig fik jeg udlagt mit Canada/USA kort på et andet SD,sammen med nogle andre kort fra mellemøsten.

Jeg brugte så bare den gamle aktiveringskode, og det køre bare der ud af, undtagen over landegrænser mellem Europa og Amerika Hvilket er meget forståeligt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 14:42

Citat
Hvilket er meget forståeligt!

ER "flyvejene" ikke indtegnet

Det er da for dårligt

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 08-05-09 22:07

Hej.
Vil nødig fornærme dig, så jeg næsten hvisker ....det er vel ikke, fordi dit kort er skrivebeskyttet ved hjælp af den lille skydetap, der sidder på venstre side, vel?
Held og lykke med projektet.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 11-05-09 11:02

he he av Leif0149

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-09 19:21

Hej Leif. Nej det er ikke det der er problemet...

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 11:19

Tak for svaret severino.