/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tastatur reagerer langsomt
Fra : lassethorsted
Vist : 4505 gange
10 point
Dato : 08-05-09 10:32

Ført og fremmest skal jeg lige gøre jer opmæksomme på at jeg godt er klar over at jeg har et meget ringe tasatur, men det fulgte nu engang med PCen da jeg købte den.

Mit tastatur er begyndt at reagere langmt når jeg skriver, og mange gange registrere det ikke tastetryk. Kan det simpelthen bare være slidt (5 uger gammelt), eller er et bare (om jeg selv mistænker) nget lort, som man ikke kan forvente andet af? Det er et Medion.

For at demonsrere hvor iriteende dette er så skriver jeg lige noget tekst uden at hoppe tilbage og indsætte de bogstaver som der ikke kommr med:

... har deltagt i ovennævnte kursus hvor an har beskæftige sig md anvendlse af Visual Studio .NET 2008 ti femstlling af winows-, web- og mobilapplikationer. Undervisninge har i videst mligt ofang, tage udgangspunkt i UML standarden og det anvendte programmerngssprog har været C#.

Hmm...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-05-09 11:26

Jeg kender godt det fænomen, med at tasteturet lige som ikke vil skrive det man gerne vil have.
Men det er ikke dit tastetur der er noget i vejen med!
Mange problemer på en PC, kan ofte føres tilbage til brugerens adfærd.
Hvor kritisk er du f.eks med at klikke på et link, uden at overveje hvad der kommer ud af det???

Muligheden kan være mange, så se lige efter om du har startet alt for meget op i PC'en, lige som der måske skal rydes op i hjørnerne, som optager alt for meget plads, eller bruger for meget processortid.

Husk foråret er kommet, så det er tid til en hovedrengøring!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-05-09 11:42

Nye batterier, hvis det er trådløst

Ellers en tur til Kontrolpanel, Egenskaber for Tastatur, juster under Tegngentagelse

mvh klaudi

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 11:45

Nu er jeg generelt ret kritisk i min adfærd på nettet, og er 99% sikker på at der ikke er snavs på maskinen. Bruger opdateret Bulluard (betalingssoftware). Desuden er PCen kun godt 1 måned gammel, så chancen er minimal! Der er faktisk ikke rigtigt installeret andet end Vista, uTorrent, FileZilla og Visual Studio 2008 på den. Så det undrer mig lidt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-09 12:21

Citat
eller er et bare (om jeg selv mistænker) nget lort, som man ikke kan forvente andet af?

Er det en stationær kan du være 100% sikker på at tastaturet er et 2$ kinaprodukt - og det kan du ikke forvente noget af...

Men det lader sig da nemt konstatere - bare sæt et andet tastatur til...

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 08-05-09 13:21

Der er så dømt Kinatastatur! Det kan godt være at jeg skriver hurtigt og trykker lidt hårdt på tasterne, men 5 uger er ikke ret lang levetid alligevel synes jeg! Det er da heldigt at jeg ikke har spillet Counter Strike med det så! http://www.youtube.com/watch?v=lMnN17tQ_-0

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-09 18:23

Citat
Det kan godt være at jeg skriver hurtigt
... JA !!!

det kan også være du har en mulighed i kontrolpanel - tastatur - måske måske - kig i egenskaber om det er ok

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 10 point
Dato : 08-05-09 22:12

Hej.
Har selv et HP-tastatur og kender dine problemer.
Det har ikke noget med Kina, Medion eller dollarkurs at gøre.
I alt elektronik anvender man genopladelige elementer, og jeg tror virkelig, det er der, skoen trykker.
Der fulgte sandsynligvis almindelige alkaline-elementer med.
Køb en oplader og genopladelige elementer og bliv en glad mand.
Aldi have i sidste uge (tror jeg) en rigtig god oplader.
Held og lykke med tastaturet.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-09 08:40
Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 12-05-09 19:30

Mener ikke jeg kan mindes at er keybord kan patte batterier tomme på under 1 måned! Dog har jeg løst problemet på anden vis - nemlig købt sådan et her: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computerudstyr/630-60_(Wupti1).html

Godkendelse af svar
Fra : lassethorsted

Dato : 07-06-09 11:19

Tak for svaret leif0149.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 08-06-09 23:30

Hej lasse.
Til lykke med dit nye tastatur.
Ser rigtig spændende ud.
God fornøjelse med det.
VH
Leif