/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan manglende ram.
Fra : bibsamie
Vist : 489 gange
425 point
Dato : 05-05-09 20:41

Kan manglende ram være skyld i at musen ikke virker, jeg prøver at starte en ældre pc,er op men den vil ikke starte musen, systemet er XP Proff. og der er kun 513 mb i på en stav, der er taget en større ramblok ud af pc,eren

per

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-09 20:42

Nej

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 20:48

teil

hva kan det så være ???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-09 20:57

Problem med driveren til mus eller en deaktivering.
Hvorfor har du pillet en blok ud?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 20:59

Er det en trådløs, der er tilsluttet USB?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 21:09

severino

har en papsøn der er lidt langfingret.

per

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 21:11

Er det en trådløs, der er tilsluttet USB?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 21:11

heller22

ja det er et HP sæt med tastatur samt mus, signalerne bliver modtaget fra musen under opstart så forsvinder det igen, men tatsaturet virker upåklageligt.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 21:13

severino

hvor kan musen være deaktiveret ??
per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 21:14

heller22

ja sættet er tilsluttet via usb stikk.

per

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 21:18

Troede den gamle pc kun havde USB 1.0

Er der batterier i musen, som måske skal skiftes?

Hvis du har en gammel mus til com-port, så prøv lige den

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 21:41

heller22

nu betragter jeg en pcer på 2 år for gammel, jeg har ikke en gammel mus har altid kørt men Laser 5000 tatsatur på den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 21:59

Der kan man bare se. Jeg troede, at en ældre pc var mindst 10 år gammel. Virker musen på en nyere pc? (For det har du vel også?)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-09 22:29

Du skal installere den trådløse mus på maskinen. Du behøver ikke tilslutte det trådæøse tastatur.

Vista har nok drivere til den trådløse mus indbygget, men det har XP ikke.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-05-09 22:31

heller22

ja der er ingen problemer, det er kun denne ene der ikke virker, og jeg skal have fat i nogle pantebreve der ligger i mailboksen fra sidste år.

per

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 22:41

Ja, ja, du ville altså hellere tude lidt, en lave mailen til et dokument, der så kunne være overført til 2 forskellige USB-sticks. . Men har du prøvet kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering, indsat din XP-disk og opdatere driverne til musen der fra? Ka være det hjælper

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-09 23:13

Har du ikke en gammel mus liggende, så tilslut den, kan det være sværere?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 23:27

granner01. Bibsamie har IKKE en gammel mus. Skriver oppe et sted:
Citat
jeg har ikke en gammel mus har

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-05-09 02:31

heller22

jeg kan ikke komme ind i systemet da jeg skal flytte markøren han på feltet for at åbne XP Proff. har prøvet at sætte en disk med muse driver i men intet sker, kan kun genstarte intet andet.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-05-09 02:33

jeg vil prøve om Electric City har en mus med snor uden usb stikk, jeg har 5-6 mus med udb stikk men det dur ikk.

per

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-05-09 10:04

Jeg sidder her, og giver mig selv nogle kraftige dummeslag. Hvor nemt er det lige, at flytte markøren, når musen ikke virker - hvaba .

Men kan du ikke bruge tabulator-tasten og enter til at markere med?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-05-09 21:50

Kors i hytten, hvis der er så mange problemer så gå ind til naboen, mon ikke han har en gammel mus liggende. Eller køb en, den kan fås for under 100 kr.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-05-09 22:15

granner01

kors i hytten

fortæl hvor jeg kan købe en med det runde farvede stikk, jeg har 5-6 stk med USB stikk og 4 komplette sæt trådløse, så sidste chsnce er at finde det før omtalte produkt, hjælp modtages gerne uden kors i rø hytten

dbh
per

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-05-09 22:29

Vil du fortælle hvor i landet du bor.
Jeg har ca. 50 stk. mus liggende i alverdens typer, du få gerne få en der passer til din maskine gratis. Men prøv først om du ikke kan låne en af en bekendt.
vvdriver

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 425 point
Dato : 07-05-09 10:59

Når du har så mange mus, så skulle der vel være mulighed for at du har et sådant adapter http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Kabler/504-28_(Wupti1).html (måske er dit grønt) så du kan tilslutte usb-musen til ps2 adapteret.
De adaptere fulgte ofte med usb musene før i tiden, som regel er de grønne.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-05-09 11:14

bentjuul

nu du siger det så har jeg da set et sådanne, jeg må lige rode mig igennem alle kabler og stikk, men forløbig tak for tippet bentjuul

mvh
per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-05-09 17:18

bentjuul

den lå øverst i den første skuffe jeg åbnede, og fan nu virker musen.

per

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 07-05-09 17:18

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-09 19:45

Citat
den lå øverst i den første skuffe jeg åbnede, og fan nu virker musen
Sjovt nok er løsningen ofte simpel - man bør nok kigge lidt i sine gemmer ind imellem