/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Beovision 7 + Bærbar
Fra : Odin78
Vist : 2174 gange
20 point
Dato : 04-05-09 15:28

Hej

Jeg ved ikke om det lige er her jeg skal spørge, men jeg står overfor at skulle sætte en bærbar computer til et beovision 7 tv. Jeg har et kabel til at forbinde de to og der er rs 232 stik i hver ende. Sådan et man normalt bruger til sin computermonitor etc.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan få mit "bærbare" billede over på tv`et?

vh og på forhånd tak

Odin

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 16:33

Højreklik på skrivebordet. Gå i egenskaber, indstillinger og vælg skærm 2.
Sådan er det i hvert fald med min pc.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-05-09 17:16

RS 232 er til serriel Data....

Dette strik er der 9 eller 25 Ben i....

Hvis det er VGA skærmstikket er der 3 rækker ben. Men i næsten samme facon som de 9 og 25 benet stik.

I din manual til dit TV står der opløsningen, som skærmen kan køre, og opdateringsfrekvens.

Dette skal passe med de indstillinger du finder for skærm 2.

Skærm 2 aktiveres ofte på bærbare i egen menu. Tænd og sluk af skærm 2 når man med en tastatur kombination af "fn" og en F-tast F5, F6 eller F8.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Odin78

Dato : 04-05-09 19:13

tak for svarerne... men tænker nu mere på hvad jeg skal stille fjernsynet til for at få signalet vist.. Ved godt hvordan jeg skifter på selve den bærbare..

Kommentar
Fra : Odin78

Dato : 04-05-09 19:15

og det er det med 3 rækker Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-05-09 19:25

Jeg kender ikke B og O....

Men normalt vågner de op på rigtig indstilling når den ser signal på VGA stikket....

Men ellers er det samme funktions omskrifter hvor du vælger indput...
Video 1 og Video 2.... Ekstern 1 og ekstern 2. Men menu punktet er forment lig først aktivt når der er signal.

Hvis det stadig kniber

sætter du din PC op til lave opløsning 800*600 det kan de fleste fladskærms TV Vise...

Dit problem ligger som jeg ser det i at få signal på stikket på din PC.

Hvad er der for en bærebar du har - så kan det være vi bedre kan hjælpe dig til aktivering af ekstern udgang....

Kommentar
Fra : Odin78

Dato : 04-05-09 20:19

Jeg er ganske sikker på jeg gør det rigtigt mht den bærbare.. Problemet er blot at finde den rigtige indstilling på tv`et for at vise det signal. Men prøver det med en opløsning på 800x600, men syntes da ikke det burde være nødvendigt.

Kommentar
Fra : Odin78

Dato : 04-05-09 20:20

for at slå signalet til fra den bærbare er blot at trykke Fn og f2

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 04-05-09 20:31

Beovision 7 understtter i VGA IN
Stik til tilslutning af en High Definition-videokilde
eller en computer.
Følgende formater understøttes:
VGA, 60 Hz, 64 0 × 48 0, 848 × 48 0, 1024 × 576,
800 × 600, 1024 × 768 , 1366 × 768 og
1280 × 720.

Så sæt din PC til at køre
en af følgende...
60 Hz

800 × 600,
1024 × 768 ,
1366 × 768 og
1280 × 720.

Manual fandt jeg på http://www.bang-olufsen.com/

vh ben

Kommentar
Fra : Odin78

Dato : 04-05-09 23:27

Tak for svaret. Har nu gjort nøjagtigt som står i manualen og det virker stadigt ikke. Jeg har sat vga stikket i den bærbare og i fjernsynet har jeg brugt converter-stikket der fulgte med et grafikkort så det passede ind i DVI indgangen.. Men stadigt ingenting når jeg vælger "pc" på tv`et. Det skal også nævnes at jeg har dobbeltchekket om den bærbare sendte det rigtige signal ud ved at sætte min anden computers skærm til og det virker som det skal..

tak for indsatsen, men tror ikke vi kommer det nærmere :/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-05-09 00:03

Kære Odin78.
Hvis du stopper her, bør du nok beære Benjamin med de 20 point. For han har da virkelig prøvet at hjælpe dig .

Prøv at tage din pc + kabler med til en B&O-forhandler. Der kan du sikkert få den helt rigtige assistance. held o lykke med det .

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Odin78

Dato : 05-05-09 09:32

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-05-09 20:11

Hejsa

Jeg syntes ikke du skal give op her.....

Kan du ikke lige skrive hvad det er for en bærebar du anvender ?

Nu har du jo styr på at få signal ud... Nu mangler du kun at få styr på 2 ting

Dit indput (Kanalnummer) "PC / VGA ind" og eventuelt opdaterings frekvens / opløsning...

Kæmp lige lidt mere - du er tæt på målet.....

Vh Ben