/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB nøgle
Fra : achton
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 30-04-09 12:15

Mystisk, min USB nøgle kaldes for Ekstern resp. Flytbar disk.

Når det er "flytbar disk" kan jeg ikke bruge sikker fjernelse af hardware.

Nogen mulighed for at bestemme det ene eller det andet har jeg jo ikke.

Findes der en fornuftig forklaring?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-09 12:27

Hvilken computer, og hvilket styresystem.

Normalt bruges ikke nøgle til en computers usb interface.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-09 15:39

ALLE Usb stik kaldes da for flytbar disk/medie

Sikker fjernelse har du når "lampen" ikke blinker

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 16:19

Citat
ALLE Usb stik kaldes da for flytbar disk/medie

Lampe kan jeg ikke se, finder en lup.

Som sagt det varierer, Ekstern eller Flytbar.
Min Eks. HD hedder Ekstern, den kan ikke fjernes "sikker fj."

Transor med USB nøgle menes USB stik, eller USB pen.
Acer XP pro.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 16:21

Min multimaskine med kortlæser kaldes for flytbar disk,
samtidigt som skanneren ligger med sit eget ikon,
under denne komputer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-09 16:25

Hvad er egentlig problemet ??????

Om den kaldes "Hans" eller "Peter" er vel underordnet

Hvis ikke du kan se den "blinker" så bare vent 10-15 sek - så er du sikker på den ikke er igang med overførsler.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-04-09 16:28

Citat
ALLE Usb stik kaldes da for flytbar disk/medie

Nej , hverken min mus , skanner, kamera eller bluetooth kaldes sådan .

tror Du kke der er noget du har misforstået.

Det som en hukommelspind ( memory stick) står som i computeren afhænger af interface chhippen i pinden og styresystemet og dets indstilling i computeren.

Navne med nøgle eller fløjte er ret udbredte for alle usb drevne enheder. De er ret intetsigende.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 17:08

Citat
min USB nøgle kaldes for Ekstern resp. Flytbar disk

Det er en tilfældighed hvad USB nøglen kaldes, jeg tilslutter kun
og ser hvad der kommer under denne computer.

USB nøglen har ingen lysdiode.

Derfor vil jeg bruge sikker fjernelse af hardware, hvilket som sagt kun
lader sig gøre når nøglen kaldes for ekstern.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-09 17:46

Citat
tror Du kke der er noget du har misforstået.

NEJ - det er dig der har misforstået noget....

Vi taler LAGRINGSMEDIER

Citat
Transor med USB nøgle menes USB stik, eller USB pen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 19:17

Til tider kan det flytbare medie Pen / Key / fotokort / ekstern harddisk ...............
ikke fjernes i sikker fjernelse.

Ved visse opereationer låses de fast til comp. og må ikke tages fra.
Det kan ofte hjælpe at åbne en mappe på mediet og så lukke igen.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 19:25

Citat
Til tider kan det flytbare medie Pen / Key / fotokort / ekstern harddisk ...............
ikke fjernes i sikker fjernelse.

Ved visse opereationer låses de fast til comp. og må ikke tages fra.
Det kan ofte hjælpe at åbne en mappe på mediet og så lukke igen.

Netop Eyvind, Jeg har lukket comp. fjernet USB nøglen og startet igen.

Jeg vil prøve at åbne en mappe og lukke igen, næste gang.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-09 20:53

Alle lagringsmedier inclusiv den faste harddisk, snakker hele tiden sammen med computeren med beskeder frem og tilbage, og afbryder man denne snak (ud med stikket) kan der gå kludder i det hele - dog kan nogle comp, sættes til "hot swap" så der bare slukkes og enheden tages ud.
(Det er ikke klogt at gøre med en alm. comp)

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 21:01

Citat
og afbryder man denne snak (ud med stikket) kan der gå kludder i det hele

Og det har jeg prøvet.

Tak for hjælpen Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : achton

Dato : 30-04-09 21:02

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-09 21:17

Kommentar
Fra : Arsa

Dato : 02-09-09 13:35

HJælp...

har fornyelig købt mig en Super-talent USB nøgle..

Det skulle være et at de mindste USB nøgler der findes og så er den ovenikøbet med 16 GB...

problemet er at jeg dummer mig ved at lave en kode på den med det samme i tilfælde af at jeg skulle miste den og efterfølgende formaterer jeg den...
pludselig kan jeg ikke gemme noget på den længere fordi at den har opdelt min hardisk til en "flytbar F" og "Flytbar G" ...
og for at gøre sagen værre kommer jeg til at slette den indbygget program hvor jeg havde tasten min kode ind... !
HVAD GØRE JEG NU???