/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mit tårn snakker!!!
Fra : swarn
Vist : 300 gange
200 point
Dato : 05-04-03 15:03

Mit tårn snakker hele tiden, men når jeg så stopper min ZoneAlarm, så bliver der helt stille,
er der ikke en, der kan fortælle mig om der er noget at gører ved det, for det er vel ikke så godt at kører uden den.
Der er måske et sted i indstilling der står forkert, så det vil værer dejligt hvis der er en der kan hjælpe mig.
Jeg har Win ME.
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Swarn

PS. Lige nu er det helt tosset (KL.14-55)

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-04-03 17:56

Snakker den ?? Hvad fortæller den dig?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-03 18:04

Hej swarn

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig, men jeg forstår ikke, hvad du mener.
Hvad er det for et tårn, der snakker hele tiden, når ZoneAlarm er tændt?
Måske kan du forklare det på en anden måde?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-03 18:07

NB! Jeg har selv Windows Me - men ikke ZoneAlarm. Måske er det derfor,
jeg ikke rigtig forstår meningen.

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 05-04-03 18:11

Hej Swarn

Det kan være at ZoneAlarm kræver ekstra meget af din computer og at den derfor er nødt til at arbejde ekstra hårdt når du kører programmet. Når dit tårn larmer er det fordi din blæser går i gang for at køle computeren ned. Det kunne måske betale sig at investere i en mere lydløs blæser...nogle af dem kan du næsten ikke høre..

Jeg håber det besvarede dit spørgsmål. Hvis det ikke var hvad du ville have svar på eller det du mente med et larmende tårn, så spørg igen...

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 05-04-03 18:12

Det er min HD.der snakker hele tiden
Men når jeg gør, som der står i mit indlæg bliver der helt stille.
Hilsen Swarn

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-03 18:33

Betegnelsen "tårn" for harddisken har jeg aldrig hørt før.
Men hvis larmen kommer fra blæseren, er det snarere cpu´en end
harddisken, der er overbelastet.
Jeg har dog aldrig hørt, at ZoneAlarm skulle kræve specielt meget
af computeren.
Måske er din firewall blevet konfigureret forkert - eller der er sket
en fejl under installationen.
I første omgang vil jeg derfor foreslå, at du geninstallerer ZoneAlarm
og ser, om det hjælper.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 05-04-03 23:01

Det er ikke blæseren, det lyder som at den skriver hele tiden fra mit "tårn" (HD)
Hvis i hved hvad jej taler om
Hilsen Swarn

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-03 23:32

hmmm, jeg havde samme problem efter min HD havde været på gulvet. den blev ved med at larme fordi den hele tiden prøvede at skrive til den uden held....jeg kender ikke til zonealarm men at reinstallere det lyder som en god idé i første omgang. er det kun med dette program du har problemet? eller sker det også andre gange?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-04-03 00:39

Hvis du vil have et godt overblik over forholdene på din computer, vil jeg foreslå, at du installerer
programmet Sandra, som du kan hente her:
http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=&location=sware_dl&langx=da&a=

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 06-04-03 10:47

Tak for svaret kummel.
Jeg har reinstallere ZoneAlarm,der var en ny version,så den har jeg hentet, og det hjalp så nu er jeg meget
alle sammen
Hilsen swarn
Ha forsat en god dag

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-04-03 11:04

Selv tak, Swarn.
Forslaget om at geninstallere ZoneAlarm kom retteligt fra mig - kummel gentog det blot 5 timer senere.
Så jeg vil tillade mig at tage æren, at du fik løst dit problem.