/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Registrering af logo
Fra : gr8
Vist : 417 gange
50 point
Dato : 16-04-09 12:33

Hej

Jeg har fået lavet et logo til mit firma og jeg vil gerne registerer den så der ikke er andre der bare kan kopierer den.

Havd koster det at få den registereret og hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-09 12:50
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-04-09 13:08

faktisk behøver du ikek at registrere det, og selvom du gør, kan du ikke forhindre andre i at bruge det, under alle omstændigheder (hvis der er nogen der vælger at kopiere) er det dig selv der skal stå for søgsmål og afholde omkostninger, registreringen hjælper ikke.

Hvis det er et logo du har fået fremtsillet og betalt for, så kan du jo sagtens bevise hvor gammelt det er, og det er det der er afgørende i en evt. sag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-09 13:21

Her kan du læse om at registrere et varemærke.

http://www.abcd.dk/registreret-varemaerke.htm

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-04-09 16:01

Jeg kan ikke lige huske adressen og hvad det koster, men jevg har fået et logo registreret i 10 år for en forening og så vidt jeg husker kostede det 2000 kr. for 10 år. Du kan klare det elektronisk via deres hjemmeside. Hvis dit logo er med farver blev jeg anbefalet og få det registreret i sort/hvis, for så må ingen andre bruge det i farver m.m. Hvis jeg indfsendte det i farve kunne andre foreninger bruge det bare med andre farver.

hawaii7

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 16-04-09 19:24

Det koster 2.350 kr. Der er ikke moms på. Du skal ind på varemærkestyrelsens hjemmeside, og det går forbløffende nemt.