/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD-drev...
Fra : toby-a
Vist : 444 gange
37 point
Dato : 13-04-09 22:50

hej, jeg har et problem med mit cd-drev, fra den ene dag til den anden gider den ikke læse mine dvd film eller bare musik cd'er den viser intet tegn på at der er en cd i drevet, kan det være noget med en driver jeg mangler eller en instilling jeg har lavet forkert eller hvad kan det være?
jeg kan høre drevet arbejder men der sker bare ikke noget:)

på forhånd tak :)

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 47 point
Dato : 13-04-09 22:53

Er det en stationær, kan det være kablet, der er faldet af. Kan du se drevet (f.eks. d:) i stifinder ?

Er den kaput, har jeg en næsten ny til at ligge til små penge - mail mig evt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-04-09 23:12

Kan være, at den bare skal renses med en cd-cleaner

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-04-09 23:12

Hvis det ikke registrere at du har fodret den med en skive, så kunne det jo tænkes, at en stor nullermand fra pladsen under din seng, havde forvildet sig ind i din PC, og lagt sig til rette oven på laserhovedet!

Støv er et stort problem, især her i den tørre tid!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-04-09 23:50

Jeg bliver sågu helt ydmyg, når experten severino også mener, drevet kan være blevet "snavset" . Og mon ikke myg mener et externt diskdrev i stedet for stationær?

Forøvrigt: Hvis det er en stationær pc, ville jeg tage siden af og lige checke ledninger og kabler. For problemet kan jo også være en pludselig opståen af en løs forbindelse. Det er sket før

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-04-09 00:27

heller22 =>
Nej jeg mener sgu en stationær COMPUTER selvfølgelig og har allerede foreslået det du nævner!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-04-09 00:54

myg - Allerunderdanigst undskyld. Sådan opfattede jeg det bare ikke. Jeg troede, du mente, at kablet kunne være faldet af bag fra pc-en. Det vigtigste er jo også bare, at toby-a får relevante og forståelige svar. Så hids du di bare ned igen .

Og toby-a: Se bort fra dette lille intermezzo mellem myg og mig . Og så håber jeg, at alle vores råd virker. Ellers må du nok, som myg nævner, købe et nyt drev evt. af ham. (Er du glad igen, myg?)

Held med det toby-a

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-04-09 07:05

Godt ord igen - sådan var det heller ikke ment

og ja - der skal hjælp til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-04-09 07:45

Det er typisk for "nedslidt" laser.
Det eneste der hjælper er et nyt drev.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-04-09 08:40

Prøv dette: Klik på Kør > Skriv: Regedit - OK
Tryk CTRL B og herefter kopieres 4D36E965 ind og tryk på Find næste.
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem. – Genstart Pc`en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-09 11:48

Citat
jeg kan høre drevet arbejder men der sker bare ikke noget

Hvis drevet arbejder er det enten skiven eller snavs.....

Glem ALT om drivere, tilslutninger og deslige...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-04-09 20:26

toby-a.
Virker dit drev nu, eller har du købt et nyt?

Godkendelse af svar
Fra : toby-a

Dato : 15-06-09 09:56

Tak for svaret myg.