/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stakkels Danmark.
Fra : Mosebaek
Vist : 1062 gange
200 point
Dato : 02-04-09 07:21

Så fik perkerne igen,tilranet sig yderligere 10 cm af dansk suverænitet.

http://www.fyens.dk/article/1215986:Odense--Tildaekket-kvinde-smidt-af-bussen-fire-gange

Det bliver jo mere tydeligt,dag for dag,at de er i stand til at bøje danske love og regler,efter forgodtbefindende.Og hvad gør vi danskere så? Ikke andet end at affinde os med tingenes tilstand,i voret utrolige naivitet.
Hørte lige ham SF-fidusen fra Odense,i forbindelse med ovenstående episode.Helt tydeligt,at stod det til ham,måtte der laves en særlov,så maskeringsforbudet kun gælder DANSKERE.
Er det noget at sige til,at vort land "stander i våde",med den slags godtroende idioter. AKJA,AKJA,
hvad har vi gjort,siden vi skal straffes så hårdt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-04-09 07:40

- det er vist dig der er staklen Mosebaek...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 07:41

Jeg hørte så også lige - tror det var en politiker - der sagde, at det ikke kunne være rigtigt, og at hun så i det mindste skulle købe et klippekort

Men selv ikke et klippekort kan gøre det efter min mening.... af med tørklædet eller bliv hjemme.

Næste gang jeg går i banken tager jeg tørklæde på... og forventer en særregel ellers er det forskelsbehandling

Vi er simpelthen alt for blødsødne, stakkels vores børn og børnebørn, hvad er det for et land vi giver dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 07:43

Prøv også lige at læse denne

http://www.kandu.dk/spg134241.aspx

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 02-04-09 08:17

Citat
Næste gang jeg går i banken tager jeg tørklæde på... og forventer en særregel ellers er det forskelsbehandling

Så bliver du sgu anholdt nordsted1
Men du kan måske slipper afsted med det,hvis du konveter til muslim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 08:24

Citat
Men du kan måske slipper afsted med det,hvis du konveter til muslim

Hvorfor det??? det er da ikke et krav for muslimer, at de skal være tildækkede

Jeg er en frossenpind, det må være forklaring nok..

Også smart at kunne låne andres månedskort til bus/tog.... jeg begynder at se fordelene ved tørklæderne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-09 09:18

Citat
Også smart at kunne låne andres månedskort til bus/tog.... jeg begynder at se fordelene ved tørklæderne

Det har jeg set længe.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-04-09 10:39

Ja det er da sørgeligt efterhånden
Hvormeget tror i egentligt der er tilbage af vores eget DK om 50 år
Jeg tror det ender op i at vi ikke er mange danskere tilbag.....der bliver flere og flere der konventerer samtidig med at mange unge piger gifter sig ind i musmilske familier og jaaaa sååååå.

Lille Danmark består ikke om 50 år....ikke som vi kender det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-09 11:03

Jeg forstår SLET IKKE hvordan man har kunnet udstede månedskortet i FØRST omgang

Gad vide hvordan hun i øvrigt klarer det med at legitimere sig....

For min skyld må de sgu godt rende med tørklæder, men så må de sgu acceptere at der er visse ting de IKKE kan samtidig (alt hvad der kræver billede eller legitimation)

Der er da ingen der kan se om den sorte sæk (det var ikke kvinden jeg mente ) indeholder den rigtige kartoffel....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 12:00

Og jeg er enig med Mosebæk i han indlæg. Sørgeligt at de danske politikere ikke kan sætte klare grænser for fremmede der har taget ophold i vores land. Hvis man ikke vil indordne sig under gældende lov og regler, så må de holde sig inde. Det burde heller ikke være tilladt at dække sig så meget til at man ikke kan se ansigtet. Vil de ikke rette sig efter gældende love og regler, så skal de udvises.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 12:25

Et skridt i den rigtige retning

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_til_regeringen_Genindfør_nu_den_grænsekontrol.asp

Tror da lige jeg vil spørge Pia om jeg må tage tørklæde på i banken

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-09 13:29

Jeg forstår heller ikke hvordan hun har fået et månedskort. Der skal jo være et billede af indehaveren på kortet.

Men hvis det skal være sådan, at man kan være tildækket, så vil jeg da anskaffe mig en naturfarvet elefanthue i bomuld. Låne et månedskort

Hvis chaufføren beder mig om at tage "huen" af, så vil jeg da sige "Det kan jeg ikke" jeg lider af psoriasis, huen holder fast på cremen.

Jeg kunne også klæde mig ud som klovn

Spøg til side .... jeg finder det forkert, at en tildækket person kan vise et månedskort frem og få adgang til "transporten"

Men Arriva i Odense er vel bange for, hvad de kan blive udsat for af hævn.

Desuden har transportminister Lars Barfoed udtalt

Citat
Minister: Køb et klippekort
Transportminister Lars Barfoed mener dog ikke, at man skal have lov til køre med månedskort, hvis man ikke vil blotte ansigtet.

- Så kan man jo købe en kontantbillet eller et klippekort, siger han til Fyens Stiftstidende.

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/04/02/074033.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 13:57

Ehm....DF videresender min mail til rette vedkommende indenfor et døgn

Ja, jeg hørte også lige udtalelsen igen fra transportministeren igen, så er der da lidt "retfærdighed" til

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 15:30

Med tørklæde kan man da se ansigtet - men burka skulle være forbudt, da det har samme virkning som f.eks. en elefanthue. Og her kan alt jo gemmes! F.eks. en teorist... med oppakning...

Hvad så med de unge fyre, der vandrer rundt med hue på, og hætten på jakken trukket godt op om?

Jeg har ofte haft lyst til at spørge en af pigerne med tørklæde, om hun er nonne for sådan går danske nonner også klædt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-09 16:14

Camillasmoster

Det var denne hovedbeklædning

http://www.muslimbase.com/images/003500-one-piece-niqab-velcro.jpg

som kvinden bar, da hun skulle med bussen.

Det er så ikke helt de samme farver, som på billedet, men det var kun øjnene der var "synlige"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-09 16:37

Citat
Lille Danmark består ikke om 50 år....ikke som vi kender det

Nej,godt man er væk til den tid.Men hvad med vores børnebørn.Det risler mig ned ad ryggen,ved tanken.Vi kan jo allerede nu se at det rakkerpak,er i stand til at sætte dagsordenen,skønt de endnu ikke har flertal.Men demokrati vil de skide en lang lige stykke.Det ses tydeligt.Ellers ville de vel indordne sig under landets love.
Jeg har endnu ikke stemt på Dansk Folkeparti.Men jeg tror det sker næste gang.Det er jo efterhånden det sidste bolværk vi har,mod galskaben.

N.B. Spændende at se hvor meget fagforeningerne,vil kæmpe for deres medlemmer (buschauffører)
der evt.bliver fyret for overholde love og regler her i landet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-09 16:53

Citat
N.B. Spændende at se hvor meget fagforeningerne,vil kæmpe for deres medlemmer (buschauffører)
der evt.bliver fyret for overholde love og regler her i landet.

Citat
overholde love og regler her i landet

De bliver da ikke overholdt, men gradbøjet så spøgelserne også kan være med

De er vel nød til at få dem fyret, ellers bliver busserne vel bare ødelagt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-09 17:03

Og så var det hendes mand der anmeldte forskelsbehandlingen.

Det falder svært tilbage på ham selv

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 17:20

ans - ja, jeg havde det på fornemmelsen - så det er ikke "kun" et tørklæde, men en burka.

Al min støtte til buschaufføren!

Der er mange, der har svært ved at se indad istedet for udad - se om, man evt. kunne ændre noget ved sig selv - ikke gøre sig selv til offer hver gang, der ligger en lille sten på vejen...

og f.eks. respektere sit nye land, som man selv har valgt at bo i!!!

Vi skulle liiige gå rundt i deres land en varm sommerdag med en ærmeløs bluse..............

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 18:40

Jeg har haft nogle (sjove) oplevelserfor flere år siden da jeg var syg (kemo) og jeg tabte håret. Jeg er blevet standset flere gange af muslimske damer der lige ville fortælle mig at det var da dejligt at jeg var muslim, men jeg satte tørklædet forkert. Jeg måtte så melde at jeg gik med tørklæde fordi jeg var skaldet og ikke var muslim. De så noget skuffet ud. Men det var da sødt af dem at hjælpe mig med tørklædet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-04-09 19:50

- prøv at kommentere deres tørklæder, granner01 he he.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-09 20:11

Det var ikke en burka hun havde på, men en niqab, som er en hovedbeklædning med et "tørklæde" der dækker ansigtet undtagen øjnene.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-04-09 21:56

Tror man virkelig at den danske kultur er truet bare fordi nogle vælger at at tage tørklæde på ?

Hvis den danske kultur var så svag og ubetydelig så var det måske den der skulle styrkes fremfor at træde på andre.

Men betyder at at vi skal kræve at dem der kører vore busser skal afvise alle med maskering ?

Børn med fastelavnsmasker ?

Kvinder med makeup og paryk ?

Eller er der kun tale om religiøs chikane på linie med nazisternes forfølgelse af Jøder i tyskland ?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-09 22:43

Ja jeg synes i er helt galt på den..jeg synes det er fantastisk at vi har fået så nuanceret et samfund og at der burde være plads til alle.
lad nu være med at narre jer selv og tro at bare fordi i synes det er skrækkeligt og forkert, at i så kan ændre at en kvinde går tildækket.
Nej venner, accepter at hun vælger at leve sådan.

Jeg burde jo også melde Arriva til politiet...for jeg kan slet ikke komme med bussen, da jeg jo er kørestolsbruger!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 22:58

Hov hov
Jeg har ikke det fjerneste imod velintegrerede muslimske kvinder med tørklæde, jeg har endda flere venner blant dem. Men jeg har noget imod at en kvinde kan få et månedskort så tildækket at det kun er øjnene der er synlige. Vi har en lov om at vi ikke må broge maskering der dækker for vores ansigt. Så må andre sku rette sig efter det. Vil de ikke så kan de bare tage hjem.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 02-04-09 23:14

Billedet på hende månedes kort viste en kvinde uden hovedebeklædning, eller i det mindste ansigtet frit.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-09 23:15

Vi har en lov der: forbyder tildækning af ansigtet i forbindelse med demostation!!!!!

Det er vigtigt at holde fast i!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-09 23:23

Jeg bliver bare enormt provokeret af overskriften på denne tråd: Stakkels Danmark

For satan hvor skulle du skamme dig..ja undskyld sproget, men det gør mig vred at vi er kommet derud hvor vi tager os af sådanne småting istedet for at bekymre os om det der virklig betyder noget!

Og jeg vil, istedet for at fortsætte denne meningsløse tråd, opfordre folk til at fortælle hvad der VIRKLIG betyder noget for dem i deres liv?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-09 23:40

Det kan i åbenbart ikke?

Jeg vil starte så:
Det betyder rigtig meget for mig at mine børn har det godt og er lykkelige!
Det betyder meget for mig at jeg har mulighed for at komme ud i naturen sammen med mine hunde!
Det betyder meget for mig at min mand og jeg har det godt sammen og at vi er glade!
Det betyder meget for mig at mine venner trives!
DEet betyder meget for mig at verden hjælper hinanden!
Det betyder meget for mig at folk ikke kun tænker på dem selv.
Og jeg kunne blive ved..men jeg vil hellere høre hvad der betyder noget for jer?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-09 00:20

mangorossa

Du må være meget heldig. Jeg tror ikke du har boet i et boligområde med 70% af anden herkomst og 30% danskere. Hvor der konstant var ballade, danske børn kunne ikke komme alene på legepladserne, de blev smidt ud, det var ikke deres, hvor der var knivslagsmål og hvor 3 familier holdt en hel boligblok af indvandrere som gidsler ved at true med at myrde dem, så de turde ikke gøre noget som helst. Var der ballade så kom politiet, og næste dag havde der været indbrud i danskernes kælder og alt var ødelagt. Og cyklers dæk var skåret op.

Så kom ikke her med din pladderhumanisme. Og stik piben ind indtil du har oplevet virkeligheden.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-04-09 07:03

granner01, nej det gør jeg ikke, men jeg færdes ofte sådanne steder så jeg kender godt miljøet!
Jeg ved godt det kan være barsk til tider, men det berettiger dig ikke til at sætte alle "perkere" over én kam!
Jeg er ganske godt klar over at det er meget slemt, som du selv beskriver og DET skal der naturligvis gøres noget ved.
Men det har jo ikke så meget at gøre med at en tilsløret kvinde ikke kan komme med bussen med månedskort vel?
Jeg synes bare vi bliver nødt til at tage tingene hver for sig, for at sætte alle over en kam, gør ikke forholdet til "perkerne" en døjt bedre, tværtimod.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-09 07:30

Igen en af de rørende naive danske borgere:

Citat
Det betyder rigtig meget for mig at mine børn har det godt og er lykkelige!
Det betyder meget for mig at jeg har mulighed for at komme ud i naturen sammen med mine hunde!
Det betyder meget for mig at min mand og jeg har det godt sammen og at vi er glade!
Det betyder meget for mig at mine venner trives!
DEet betyder meget for mig at verden hjælper hinanden!
Det betyder meget for mig at folk ikke kun tænker på dem selv.
Og jeg kunne blive ved..men jeg vil hellere høre hvad der betyder noget for jer?

Kan du virkelig ikke se at disse flotte ting,du remser op her,er under stærk "beskydning" i disse år.
Du vælger desværre,som mange andre danskere,at lukke øjnene for problemerne.
"Det vi ikke ser,har vi ikke ondt af".Samme valg toretog vi i 1940:Skide værre med det.Det går jo nok.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-09 09:05

Citat
jeg synes det er fantastisk at vi har fået så nuanceret et samfund og at der burde være plads til alle.

Burde være ja... bare de får det på deres præmisser, ellers er vi jo racister

Citat
lad nu være med at narre jer selv og tro at bare fordi i synes det er skrækkeligt og forkert, at i så kan ændre at en kvinde går tildækket.

Hun skal som andre kunne dokumenterer at det er hende der er afbilledet i buskortet, men det vil hun jo ikke--- lur mig om hun ikke får sin vilje, ellers bliver busserne vel smadret

Citat
Nej venner, accepter at hun vælger at leve sådan.

Nej - det er hende der skal accepterer at vi har regler, der skal overholdes - husk det står ikke i koranen, at hun skal gå tildækket

Citat
Jeg burde jo også melde Arriva til politiet...for jeg kan slet ikke komme med bussen, da jeg jo er kørestolsbruger!!!

Gør du bare det, og afleveret så også lige din handicapbil

Citat
Det betyder rigtig meget for mig at mine børn har det godt og er lykkelige!

Så er det da rigtigt heldigt, at i bor et trygt og godt sted, at du ikke behøver frygte om din datter kan komme hjem i god behold efter at have besøgt en veninde.... rigtigt mange tør ikke sende deres datter ud om aftenen uden følgeskab, fordi de skal forbi en horde af unge mænd, der overhovedet ikke respekterer kvinder/piger/danskere

Citat
DEet betyder meget for mig at verden hjælper hinanden!

Det gør det da også for mig, men her i landet er det oftes kun gældende den ene vej-- siger vi noget forkert er vi racister og skal rette ind, men de må godt sige alt muligt grimt om os, i stedet for at være bare lidt glade for alle de tiltag vi gør for dem

Og husk at denne tråd handler om de ikke velfungerende og ikke alle over en kam

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-04-09 09:18

Citat
Billedet på hende månedes kort viste en kvinde uden hovedebeklædning, eller i det mindste ansigtet frit.

Så kan jeg ikke se problemet,hvis hun i tv-avisen kan vise sit ansigt til det halve Danmark,hvorfor satan kunne hun så ikke vise den til chaufføren
For mig lyder det som ren provokeretion fra den families side

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-04-09 09:31

Ok jeg er naiv og godtroende, men det vil jeg så have lov at være.
Men det betyder ikike at jeg ikke ser problemerne .

Nordsted, selvom du ikke er enig med mig behøver du jo ikke skyde med skarpt vel?
- bor du selv et sted med de problemer?

Aflever min handicapbil??? Kommer bussen så og henter mig ved døren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-09 09:40

Det er da godt der er 52 kort i et spil....

Her bliver de godt og grundigt blandet...

Det drejer sig IKKE

Om muslimer
Om "perkere"
Om danskere
Om RELIGION
osv.....

Det drejer sig om at når man bruger legitimationstyper med BILLEDE er det KUN gyldigt hvis man kan se at ihændehaveren OGSÅ er den der er på billedet....

Så er det egentlig ret ligegyldigt hvilke former der er tale om...

Der er ingen grund til billede hvis man alligevel ikke kan se hvad det forestiller (der findes skam regler på området)........

Og så skal måske lige nævnes at "buskort" IKKE er gyldig legitimation af ihændehaveren - det er det KUN overfor chaufføren...

Samtidig skal måske nævnes at ÅRHUS BYBUSSER (dette var ikke en bybus) er det eneste sted i DK hvor chaufførerne IKKE har billetkontrol....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-09 09:40

Syntes nu heller ikke jeg skyder med skarpt, men skriver det jeg ser/læser/oplever

Citat
Kommer bussen så og henter mig ved døren?

Ja, der findes da handicapordninger, at de ikke virker optimalt er en anden snak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-09 09:43

Det bør nok også lige nævnes at chaufførerne har PLIGT til at sikre sig "gyldig rejsehjemmel" (alle andre steder end hor Århus Bybusser......

Det er således en del af deres job.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-09 14:39

Rigtigt Refi, hvis de vil være tildækkede så må de betale billet eller blive hjemme. Et månedskort kan ikke bruges hvis de er tildækkede.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-04-09 14:51

Sagen startede faktisk netop i Århus og det var ikke fordi man var i tvivl om der var gyldig rejsehjemmel fordi der var købt almindelig billet.

Det var ren og skær forfølgelse af anderledes tænkene.

Hvor har i fra at det er buschaufførers opgave at sikre at maskerings forbud ved demonstrationer bliver overført til busser ?

Så sørgeligt med alle disse små bange mennesker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-09 14:59

Citat
Det var ren og skær forfølgelse af anderledes tænkene.

Det var eddermanemig noget af en PÅSTAND....

BEVIS lige den

Citat
Hvor har i fra at det er buschaufførers opgave at sikre at maskerings forbud ved demonstrationer bliver overført til busser ?

Ved ikke HVEM Ier eller hvor det er påstået at det er det der er tale om ?????

Der er tale om at chaufføren har billeteringspligt - og det kan han ikke på et månedskort hvor man ikke kan SE personen....

Citat
Så sørgeligt med alle disse små bange mennesker.

HVEM er bange - hold dig til SANDHEDEN og det FAKTISKE problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-09 15:00

PS....

Hun var jo blevet TILBUDT at købe en billet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-09 16:15

Hr.Thomas.Haugaard`s indlæg skal jeg undlade at kommentere.
Med hans disponible realitetssans,vil dette være formålsløst.
Jeg tror simpelthen,han bevæger sig rundt med lukkede øjne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-04-09 16:37

En realitetssans der udspringer af at jeg har boet 6 år på Nørrebro og 8 år i nordsjællands største ghetto.

Mosebaek synd for dig at du skal gå rundt fyldt med angst for tekstiler, du ville have godt af at komme ud i virkeligheden.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 03-04-09 16:40

Refi i sagen fra århus blev ægteparret nægtet at købe billet.

I sagen fra Odense kan det undre at man sælger et månedskort hvor hun på billedet er maskeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-09 16:56

Citat
I sagen fra Odense kan det undre at man sælger et månedskort hvor hun på billedet er maskeret.

Det var jo ligesom DET jeg startede med

Det er jo IKKE chaufførens problem - så må de jo fra ledelsen orientere chaufførerne om at det er OK med et billede af "Anders And" - UANSET hvem der kommer med det DET er nemlig IKKE det de lærer i billeteringsreglerne.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-04-09 18:56

Hvorfor dækker de ikke bare øjnene også, og får tatoveret en stregkode i panden så de blot skal lette lidt på kluden.

Kvinders øjne kan være lige så forførende som bare bryster på en badestrand, og mænd over hele verden lader sig forføre eller blot tænker "sød dame", det kan ingen religion forhindre.

Og uanset om en muslimsk hun er totalt tildækket, 89 år gammel og går med trusser af ubearbejdet skind med lodden vrang fra en kamels røv vil en liderlig voldtægtsforbryder i nogle tilfælde også foretrække hende, det giver dødsstraf i Iran.....til kvinden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-09 19:12

Citat
Og uanset om en muslimsk hun er totalt tildækket, 89 år gammel og går med trusser af ubearbejdet skind med lodden vrang fra en kamels røv vil en liderlig voldtægtsforbryder i nogle tilfælde også foretrække hende, det giver dødsstraf i Iran.....til kvinden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-04-09 22:07

Skik følge eller land fly...

Det gælder begge veje...!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-04-09 23:07

Sagen fra Århus,er det den samme Mohamed Belgacem ?

http://snaphanen.dk/2009/04/03/hvem-er-mohamed-belgacem/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 02:58

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-09 08:38

Citat
Sagen fra Århus,er det den samme Mohamed Belgacem ?

Tyder stærk på det.Han er nok een af vores søde,uskyldige,sympatiske indvandrere,der bliver totalt miskrediteret/misforstået af os slemme etniske danskere.
Jo,vi er sku`godt hjulpet efterhånden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 09:47

Det er tankevækkende at
"kampen for frihed"
er en accepteret undskyldning
for at tage den fra andre.

Jeg diskuterer kun med racister under fire øjne.
Så der kommer ikke flere indlæg fra mig i denne tråd.

Det er sku for sørgeligt at nogle mennesker ikke er kommet længere.

Jeg har boet med andre folkeslag hele mit liv uden problemer og da jeg voksede op
på vesterbro i københavn var bandekrigene og de problemer vi ser i dag ikke anderledes end det der sker nu, danskere mod danskere.

Jeg mener det er rigtigt at man ikke kan have et buskort med billede og så ikke
kunne se personens ansigt.

Manse9933

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-09 12:41

Citat
Så der kommer ikke flere indlæg fra mig i denne tråd.

Så vil jeg gøre dig en tjeneste,en anden gang.
Havde egentlig bestemt mig til at lade dig "hvile i fred".Men da der nu ikke kommer flere tåbelige indlæg fra din side,synes jeg du skal belønnes med dette lille citat:

Det mener 180grader:
Citat
"Der er vel for pokker en grund til, at man har et billede på buskortet, nemlig at chaufføren skal kunne se, om den rejsende er den rette indehaver. Ellers kan sådan et buskort jo hurtigt gå på omgang i en Vollsmose-opgang."

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-09 13:23

Jeg kunne desværre udmærket forestille mig at billedet er blevet "udskiftet" EFTER køb af månedskort....

Jeg kan IKKE forestille mig man har udstedt et månedskort med et billede af en "tilfældig" person...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 13:24

Skæg for sig og snot for sig!

Dét der laver hele balladen i denne sag er et lille stykke stof, fordi den dækker ansigtet, så bæreren ikke opfylder en væsentlig regel...

Hvad med at nogle af vi danske piger ifører os en sådan anordning, og tager en bustur. Så bliver vi vel også afkrævet "gyldig hjemmel", ikke?

Og så må vi jo selv løse det problem, vi selv er årsag til, ikke?

Hvor kommer racismen ind her? Mange etniske danskere - bla. nogle muslimer - har en kultur, der bla. indeholder en middelalderlig tankegang og et behov for at gøre sig til offer, når de vil opnå noget.

Er det racisme, når vi ikke synes om deres opførsel?

Ordet "racisme" bliver vredet, pillet fra hinanden, brugt efter forgodt-befindende - racisme handler basalt om, at "jeg kan ikke lide dig, for du har en anden hudfarve".

Hvorfor fa.. skal det på banen, hvergang der "bare" skal efterleves en regel, som er lavet til at beskytte mod snyd (en terrrorist kan jo også gemme sig i gevandterne).

Danmark, hold op med den slatne holdning til egne regler og love.

Vær konsekvent - mod alle! Dét har sq da ikke noget med racisme at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-09 13:27

Citat
Så bliver vi vel også afkrævet "gyldig hjemmel", ikke?

JO

Citat
Hvor kommer racismen ind her?

Den eksisterer IKKE - den bliver fremprovokeret...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-09 13:55

Bravo Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 14:26

takker og nejer

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-04-09 14:41

Hvorfor er det så svært at forstå at kvinden der blev afvist i århus blev afvist da hendes mand forsøgte at købe en helt almindeligt billet.

Så jo det er racisme, hun kunne ikke få tilladelse til at købe gyldig rejsehjemmel.

Sagn fra Odense handlede derimod om at man ikke kunne genkende personen på billed legimitation så der var tale om en anden problemstilling og helt i orden at hun blev afvist.

Hvorfor er det så svært at forstå at det er to forskellige problemstillinger ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 14:53

Kunne tænkes, at chaufføren i Århus reagerede på reglen om "maskering" - sådan har jeg ihvertfald forstået det.. men havde vist ikke taget højde for, at reglen er lavet til demonstrationer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-04-09 14:59

Hvis der kommer en fyr ind i "min bus" iklædt elefanthue og tildækket underansigt, vil jeg heller have ham med, hvis han ikke vil "afmaskere" sig!

Ordet racisme kommer alt for hurtigt på banen, og lukker af for andre muligheder for forståelse af situationen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-04-09 15:03

Hvis man mener nogen er maskeret i strid med loven så skal man tilkalde politiet. Alt andet er selvtægt.

Tror du selv på at chaufføreren troede at det var en maskeret demonstrant der stod på hans bus ?

Der er et stigende antal islamofober i Danmark der synes det er fedt at hetze troende mennesker på samme måde som nazister hetzer jøder.

Jeg bryder mig ikke om islam eller andre meget firkantede religioner men trosfrihed er en fuldstændigt fundamental del af vores demokrati.

Truslen mod Danmark kommer ikke fra religion truslen kommer fra alle dem der vil afskaffe trosfriheden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-09 15:03

Citat
Så jo det er racisme

Nej - der var tale om en passager der var "tilsløret"

Det samme gør sig gældende med f.eks. en "fullface" styrthjælm - der vil du også kunne afvises....

Det er et fortolkningsspørgsmål om reglerne og der var Arriva så "vattede" at de IKKE turde indrømme det og bakke chaufføren op....

Der er efterhånden ret stramme regler hvad det angår. At de så ikke altid fortolkes til alles tilfredshed, er en anden sag. Han blev jo heller ikke fyret

Du må f.eks. heller ikke gå i en bank med styrthjælm..
De fleste Taxaer vil også afvise dig...

osv...

At det i dette tilfælde var en muslim - må jo stå i det uvisse - det er svært at se når man ikke kan se noget Så det er gætteværk..... (pga. påklædning)

DK har sågar et af verdens bedste identifikationssystemer, tænk hvis alle rendte rundt tilsløret og kun et par øjne var synligt

Hele systemet ville så være sat ud af kraft.....

Fotofælder
Posthuse
Politi
Paskontrol

osv.

ville være fuldstændig umulig at drive.....

At folk ønsker at tildække sig eller mænd gå i dametøj - ja det skal de da have lov til, men så må de acceptere at der er en HEL DEL her i samfundet de IKKE kan deltage i....

Længere er den ikke - folk ser det de VIL se

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-09 15:05

Citat
Hvis man mener nogen er maskeret i strid med loven så skal man tilkalde politiet. Alt andet er selvtægt

BAVL....

Chaufføren bestemmer i bussen - uanset om han har ret eller ej

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-09 16:36

Altså Thomas.Haugaard,ku`du ikke vælge samme udvej som Manse9933.
Din evige rallen om racisme,begynder faktisk at virke lidt trættende.
Jeg tror alle har fattet,at i dit univers er alle,der ikke falder på knæ for perkerne,racister.
Du skal ha`lov at beholde din enfoldige mening.VI HAR FORSTÅET.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-04-09 17:17

Glem ikke at indvandrerne er langt større racister og langt mere ærekære.

Men det må ingen nyhedsmedier omtale.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-04-09 17:48

Luffe

Betyder det at fordi mange muslimer er intolerante og racister så skal vi også være det ?

Snæversyn og intolerance skal imødegåes lige meget hvor vi møder det.

At møde had med had vil bare få det hele til at springe i luften.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-09 18:04

Citat
At møde had med had vil bare få det hele til at springe i luften.

Det er vist et forkert folkefærd du fortæller det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-09 19:02

Citat
Det er vist et forkert folkefærd du fortæller det

Ja,der tror jeg lige hans sociale/pædagogiske tankegang,svigtede et øjeblik.
Eller er det hans lave horisont/lukkede øjne,der er skyld i at virkeligheden kører ham forbi????????

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-09 20:10

Jeg savner dengang, "respekt" var med de flestes ordforråd... - så'en generelt...

Når månen bliver beboelig, flytter jeg derop.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 20:26

Blandt andet i denne tråd.
Citat
Så fik perkerne igen,tilranet sig yderligere 10 cm af dansk suverænitet
.

Citat
Jeg tror alle har fattet,at i dit univers er alle,der ikke falder på knæ for perkerne,racister.

Er du blind eller er du bare naiv Camillasmoster .

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 20:28

Citat
Jeg mener det er rigtigt at man ikke kan have et buskort med billede og så ikke
kunne se personens ansigt.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-04-09 21:37

Tak for svaret Camillasmoster.Jeg tror ikke på flere "guldkorn",i denne tråd.
Iøvrigt har jeg ikke tid til at overvåge Kandu,i morgen.

Citat
Jeg diskuterer kun med racister under fire øjne.
Så der kommer ikke flere indlæg fra mig i denne tråd.

Læg mærke til de to sidste indlæg og ovenstående citat. Jaja,man har et standpunkt................

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 05-04-09 01:05

hr haugaard skriver
Citat
Det var ren og skær forfølgelse af anderledes tænkene.

Citat
jo det er racisme

Misforståelsen omkring maskeforbudet er mere udbredt end du tror. Jeg har deltaget i adskillige debatter,,, hvor det er tydeligt at folk ikke er klar over at maskeforbudet kun er gældende ved demonstrationer, og endda også stødt på samme misforståelse ude i virkeligheden. Du kan sagtens mene, at det må være mennesker som er uvidende,,,, men at postulere på et åbent forum at chaufføren fra Århus er racist er derimod på kant med injurielovgivningen.

Citat
Straffelovens §267

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Det vil klæ`dig at stikke piben ind og spare på din konkrete udokumenteret og meget grove beskyldning mod et menneske du intet kendskab har til udover hvad du kan sjusse dig frem til i din lille hjerne.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-04-09 08:46

Hvis du har et problem så vil jeg da opfordre dig til at gå til politiet.

At være dum eller uvidende friholder ikke fra ansvar.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 05-04-09 10:21

Citat
Hvis du har et problem så vil jeg da opfordre dig til at gå til politiet.

Ja det kunne jeg gøre. Men jeg vil hellere lade rette vedkommende selt tage stilling til din beskyldning om racisme ved at sende ham linket til tråden her.

uanset din arrogance og selvfedme hr. haugaard,,,så ved jeg at du inderst inde GODT VED,at det ikke er i orden at du i offentlig regi har udråbt et menneske som racist. Det er tæt på at være det laveste et menneske kan præstere, og du kan være glad for at det ikke er mig du har svinet til med en sådan grov beskyldning,for så kunne du være sikker på,at jeg havde anmeldt dig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-09 13:09

Jam, så vil jeg da takke for'et, Mosebaek

God søndag alle sammen

Hanne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-04-09 19:29

Så er Mosebaek klar igen.Jeg er i tvivl om det med at skrive,et nyt indlæg,når jeg har lukket tråden.
Det kan jo se ud som forsøg på "pointhøst".Det er nu ikke meningen,da jeg i forvejen har over 10.000 "ubrugelige" point.
Jeg synes bare vi skal lade den rabiate Haugaard`s indlæg sygne hen i stilhed.
Citat
uanset din arrogance og selvfedme hr. haugaard,,,så ved jeg at du inderst inde GODT VED,at det ikke er i orden at du i offentlig regi har udråbt et menneske som racist. Det er tæt på at være det laveste et menneske kan præstere, og du kan være glad for at det ikke er mig du har svinet til med en sådan grov beskyldning,for så kunne du være sikker på,at jeg havde anmeldt dig.

Det er jo tydeligt,han får sin inspiration fra slige,eller lignende steder:
http://socialistiskungdomsfront.dk/
http://www.enhedslisten.dk/
Og lad ham så få fred til at pusle med sine statistiker.

Mosebaaek.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 05-04-09 23:29

Citat
da jeg i forvejen har over 10.000 "ubrugelige" point.

jeg har 17.000 ubrugelige point,,,, man burde ku´indløse dem til en pose malaco,eller pingvin slik.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-09 08:33

Jahhhhh Knete