/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Maskering i bus
Fra : Krummen
Vist : 705 gange
500 point
Dato : 31-03-09 11:59

http://www.bt.dk/article/20090330/nyheder/90330094/

Frisk fyr. Lad os bare få maskeringsforbud i hele det offentlige rum

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 12:02

Det kan være det pyntede

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-03-09 12:04

Så blir de jo nødt til at barbere sig hver dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 12:12

Naaaa, hvem skulle kunne se det?

Det er vel også bare et spørgsmål om længden af tørklædet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 12:26

Faktuelt har chaufføren fulgt gældende lovgivning. Vi har maskeforbud i dk. Viser du dig med en skihue på rådhuspladsen har strømerne lovhjemmel til at nuppe dig og kyle dig i brummen. Åbenbart gælder dette forbud ikke for kvinder klædt ud som spøgelser eller sorte slyngel. Tror jeg vil klage - det er fandeme forskelsbehandling.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 12:49

3773...........hvor har du ret

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 12:56

Læste i EB at chaufføren skal til reprimande. Ligeledes vil han blive fyret hvis afvisningen af spøgelset skyldes racisme. Men der ryger kæden af. Der står netop højt og larmende at spøgelset blev afvist pga maskeringen. Hendes mand har ligeledes ytret dette. Ergo har chaufføren bare fulgt lovgivningen og henvist til maskeringsforbuddet og afvist kvinden pga de resterendes passagerers sikkerhed!

Lovteksten lyder således:

Par. 134 b.
Den, der i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på offentligt sted færdes med ansigtet helt eller delvis tildækket med hætte, maske, bemaling eller lignende på en måde, der er egnet til at hindre identifikation, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 6 måneder.
Stk. 2. På samme måde straffes den, som på offentligt sted besidder genstande, der må anses for bestemt til dækning af ansigtet under de i stk. 1 nævnte omstændigheder.
Stk. 3. De i stk. 1 og 2 nævnte forbud gælder ikke for tildækning af ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som tjener andet anerkendelsesværdigt formål.

Ergo burde spøgelset istedet fængsles, med mindre stk 3 skal læses og forståes som særbehandling af udlændinge!!!! Og det skal det sikkert!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 13:00

Nej det er så synd for spøgelset, hun er blevet så ked af det (og bange) at hun slet ikke tør forlade hjemmet efter denne oplevelse.... jeg tror det var i bt jeg læste det

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 31-03-09 13:01

Citat
i forbindelse med møder, forsamlinger, optog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 13:14

Citat
eller lignende på offentligt sted

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-03-09 13:46

Busselskabet har vist nu trukket i land, chaufføren vidste ikke at loven om maskeringer kun gælder ved demonstrationer. Det er lige sagt i radioen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 13:57

Hvordan mon situationen havde været, hvis "spøgelset" var gået i banken med tørklædet på??

Granner01...........det stod allerede i avisen i morges,,,, men radioen har nok ikke fået læst avis før nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-09 14:22

En bus er da en forsamling.

Ps. Lån mig lige dit buskort og din elefanthue. Jeg skal ned og hente mit kørekort.

Skal Danmark ledes af middelalderfolket med hang til at benytte sig af islam.

Ansigtsskjul er ikke religion, men blot en kultur.

Hvad dælen laver de i Danmark når de ikke kan fordrage Danskere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-03-09 14:54

Alle dem som ikke kan lide danskerne skal bare rejse hjem. Og hvis en person ikke vil vise sit ansigt offentligt så skal de ikke gå ud. Jeg tror på at muslimer har et erklæret mål og det er at vi alle skal være muslimer. Lige som vi i middelalderen troede på at alle skulle være kristne.

Men Danmark er ikke et muslimsk land og skal heller ikke nogen sinde være det. Så alle andre der ikke kan acceptere det, de kan ryge og rejse. Og hvis den ikke kan rette sig efter gældende love og regler, så skal de ikke være her.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 31-03-09 15:58

Citat
Jeg tror på at muslimer har et erklæret mål og det er at vi alle skal være muslimer.

Nostra Damus har udtalt i et profeti, at jorden en dag vil blive overtaget af muslimer. Man må sige de er godt på vej, de spreder sig som nogle dyr yngler - og ja, det med at yngle klarerde jo også ganske udmærket
Mvh. Larsigne

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 31-03-09 16:00

"Land fly følge skik"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-03-09 16:54

Vi kan hyle og skrige her på Kandu,om problemet med kamelskubberne.Det hjælper bare en hylende fis,sålænge vi har de vatpikke politikere her og i EU,som vi har.Alle er så bange for at fornærme eller "såre" perkerne.Det er jo dem der fuldstændig sætter dagsordenen efterhånden.Hvor mange artikler er der i de danske aviser dagligt,ang.kriminalitet,hvor der ikke er perkere indblandet.Jeg har selv svaret:Meget få.
Vi afgir`stille og rolig suverænitet til dem hver eneste dag.ikke bare i DK,men i hele vesteuropa.
Det er en pest,der stille og rolig sniger sig ind på os.
Jeg tror en vaks matematiker,der fodrer sin komputer med summen af den procent-vise afgivelser af suverænitet,f.eks de sidste 15 år,vil kunne fortælle hvornår vi ikke er medbestemmende længere i vort eget land.Måske en job for visse personer,her på Kandu,der har en forkærlighed til statistiker og tørre tal. Mærkeligt,,,,,,jeg kom lige til at tænke på mårhunden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-03-09 17:38

Jamen dog Mosebaek... det er da sjældent at du ses så ophidset

Men du har da så uhyggelig ret. Der er en utålelig sygelig berøringsangst for at kalde en spade for en spade. Jeg tror desværre, at det bl.a. hænger sammen med at politikerne ikke aner en hujende fis om hvad de skal stille op. Og vi skal ikke bestemme for vi repræsenterer jo gadens parlament. Skal man på nogen måde gøre sig håb om at gøre noget radikalt effektivt er man nødt til at styrke DF. Det kunne være så udmærket, men desværre følger der jo bivirkninger med som vi nok godt kan være foruden.

Frøæderne tager jeg hatten af for, fordi de over en kam forbød at man bærer hovedtørklæde i skolerne. Sådan...ingen undtagelser - Af med kluden eller bliv væk. BASTA.

De kan de ldyrke lige præcis den tro de ønsker, Kristendom, Jødedom, Hinduisme
Islam, Buddhisme, Shinto Sikhisme, Baha'i, Jainisme, Ateisme og hvad der ellers findes af sutteklude. Der kan de hoppe rundt med det over hovedet de har lyst til og foregår det samtidig i bastskørt er jeg ligeledes kold, så længe de holder deres narrestreger inden for de 140 m² med alt i hårde hvidevarer + det løse, som kommunen betaler 8.000 – 12.000,- kr. om måneden for.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 17:42

Hvordan mon vi får det i DK, ved næste valg hvis DF ryger ud

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 31-03-09 18:03

Ahhh rolig nu. De ryger ikke ud!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 18:27

...tror det heller ikke. Har fornemmelsen af at BetjentBent kommer til at aflevere en del stemmer til Pia. Og en opstramning ca frankrig + 20% var bestemt ikke at foragte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-09 18:32

Og kunne vi så også få lukket grænserne igen, så vi ikke også får dem illegalt ind i landet, så vil jeg være tilfreds

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-09 18:35

Jo så var der sikkert også lidt polakker, russere og litauere der havde lidt sværere ved at tage tyvekosterne med hjem!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-04-09 11:51

... og tænk nu, hvis det var en en dame som have sprængstofbælte om livet, og ville sprænge bussen, med sig selv, sine børn, sin mand og alle passagerene i luften - så kunne chaufføren være blevet en helt - og faderen kunne komme op til - er det 72 - jomfruer! Ikke dårligt, ikke dårligt!

Når jeg komme ind på en Statoil-tank/kiosk, tår der på et skilt i døren, at folk med tildækkede ansigter som fx styrthjælm ingen adgang har - og det kan jeg godt forstå!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-09 12:02

Citat
er det 72 - jomfruer

Nogle tager r**** på dem, for der står ingen steder om de jomfruer er af han eller hunkøn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-09 14:22

Og øh.........................................hvorfor er de mon stadig jomfruer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-04-09 20:19

Måske fordi de er for dumme til ikke at være jomfruer.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 04-04-09 07:04

Hvad får de kvindelige "bombekvinder" når de springer sig selv i luften? 72 mænd

Hvis jeg kom til et muslimsk land og begyndte at kræve vestlige normer og adfærdskodeks i forhold til den muslimske "ro og orden" kom der sikkert andre boller på suppen

Folk der ikke har dansk statsborgerskab, skal ud af landet så hurtigt som muligt, hvis de ikke kan indorden sig under den danske lovgivning

De åbne grænser skal lukkes for at forhindre uheldige elementer i at komme tilbage, de åbne grænser er et politisk makværk, men sådan går det når en flok middel begavede akedemikere får for megen magt og indflydelse.

Hvad skal vi gøre med dem som er her i landet på tålt ophold, mange af dem er ydermere utilfredse med vores levevis, jeg mener de skal UD og hvad rager det mig at de vil få en hård tid, når de kommer hjem til deres såkaldte fædreland

Største parten af de danske politikere er konfliktsky, eller stemmeleflere om man vil, de eneste to politikere der har lidt hård på brystet er Karen Jespersen, Pia Kærsgaard
SHV

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-09 08:06

Sandhedsvidnet

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_til_regeringen_Genindfør_nu_den_grænsekontrol.asp

Citat
Hvad får de kvindelige "bombekvinder" når de springer sig selv i luften? 72 mænd

ehm... de der 72 jomfruer, kan da lige så godt være kvinder....nogle bliver slemt overraskede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-09 16:01
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-04-09 17:40

Citat
Så er chaufføren blevet fyret

Det kunne nok ikke være anderledes,med vores overgivelsespolitik.(Logik).
Vi bøjer os jo i støvet,for middelalder-mentaliteten.
Hvornår mon Århus-chaufføren,er fritstillet?

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-09 19:39

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-04-09 20:56

Læste og hørte i TV, at årsagen til chaufførens fyring var pjæk. Han pralede åbenlyst over for koleger med at han ville forlænge påskeferien med lidt dage, og det var ikke første gang. Desuden havde han optrådt agressivt og småvoldeligt over for kolleger, så disse sager lagt sammen skulle være årsag til fyringen, siges der fra busselskabet, som normalt ikke udtaler sig i personsager. Men for at han ikke skulle martyre sig selv med tørklædesagen som fyringsgrundlag, valgte busselskabet at stå frem med den angiveligt reelle årsag. Så nu er der frit valg på alle hylder LOOL

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-09 21:00

Øv et fjols.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-04-09 21:39

Ja...mere er der vist ikke at sige om ham.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 500 point
Dato : 22-04-09 07:47

"Der tog de sgu vores røv" .Citat: "Taxachauffør" Tom McEwan,fra Olsen-banden film.
Dækkene blev piftet,da han holdt stille,med den "store bagmand".

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 26-04-09 21:26

Tak for svaret Mosebaek.
Du får point, fordi jeg ikke fatter en skid af hvad du mener i dette indlæg LOOL Og pointsene hober sig jo op, så ud af røret med dem....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-04-09 22:31

Selv tak,Klum.... øhh Krummen.
Citat
fordi jeg ikke fatter en skid af hvad du mener i dette indlæg

Det er nu meget simpelt (for mig)
Som du selv antyder her:
Citat
Læste og hørte i TV, at årsagen til chaufførens fyring var pjæk. Han pralede åbenlyst over for koleger med at han ville forlænge påskeferien med lidt dage, og det var ikke første gang. Desuden havde han optrådt agressivt og småvoldeligt over for kolleger, så disse sager lagt sammen skulle være årsag til fyringen, siges der fra busselskabet, som normalt ikke udtaler sig i personsager. Men for at han ikke skulle martyre sig selv med tørklædesagen som fyringsgrundlag, valgte busselskabet at stå frem med den angiveligt reelle årsag.

.... vendte hele sagen lige 180`.Og derfor føler jeg at nyhedsmedierne/busselskabet,"tog røven på os". Og så kom jeg lige i tanke om denne scene fra Olsen-banden.
Håber du forstår............

Venligst, Mosebaek.