/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
erfaring med 10" bærbare?
Fra : snaptil
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 29-03-09 17:02

hejsa er der nogen der har stiftet erfaring med disse 10" bærbare som er blevet populære. Og som kan evt. anbefale og advare mod nogle modeller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 17:04

De er jo alle bygget efter samme princip - så der er næppe den store forskel...

De KAN bruges men er primært legetøj.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 17:16

Citat
De KAN bruges men er primært legetøj
det er vist ikke din personlige erfaring du lægger frem Refi.
Jeg har ikke nogen erfaring selv, men kender et par stykker som har en lille netbook som de også kaldes, en har en Acer One,en anden har en Asus EEE, begge er tilfredse med deres baby computer, men det er da klart at sådan en lille maskine har sine begræsninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 17:18

Citat
det er vist ikke din personlige erfaring du lægger frem Refi.

Jo

Citat
men det er da klart at sådan en lille maskine har sine begræsninger

Du siger det jo selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 17:27

Næh jeg siger ikke at det er legetøj som du siger, den kan bruges til OpenOffice med mere, spille lyd og videoer, bruges til at gå på nettet med mere, alt i alt hvad jeg siger er "normal" brug af en bærbar, den kan ikke erstattet en stationær computer naturligvis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-09 17:32

Det ER legetøj

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-03-09 17:36

Citat
Det ER legetøj

NIKS ....den er altså bare god sådan en lille en
Jeg har anskaffet mig en og den følger med på camiping så jeg kan følge med i hvad i laver
Nej Teil. Jeg er altså meget glad for min.
Kan tjekke mine mail søge på pladser og deslige.
Den er ikke så tosset du

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-03-09 17:40

Citat
Næh jeg siger ikke at det er legetøj som du siger

Det var DIN oversættelse af min kommentar...

Jeg skrev de KAN bruges...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-03-09 19:21

@Refi, kommentaren med legetøj kom fra teil, læs lige ordentlig efter

Jeg er glad for min Asus Eee PC 701SD med Linux. I teorien kan den klare alt hvad jeg har brug for, men eftersom jeg er lidt af en nørd der skal lege med alt det teknik jeg kan få fat i, så har jeg jo både min Amiga 4000 og min AMD windoze box til mine andre behov.

Jeg vil sige, den er nem at have med sig. Hvis jeg vil på nettet ude i haven, soveværelset, mens jeg er på det lille hus, eller bare besøger nogen, så er den da lidt sjov at blære sig med

Men jeg vil godt anbefale min Asus Eee PC 701SD med Linux, det virker som det skal. Men køb IKKE sådan en maskine (bærbar, notebook, netbook, etc.) for at bruge den til spil, det er for besværligt i forhold til en almindelig stationær computer, efter min mening.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-03-09 20:18

jeg ville nok vælge en 12"hvis det skal være en lille pc. 10" er uden drev og det synes jeg ikke man kan undvære. men det er måske bare mig der er lidt gammeldags.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-03-09 21:35

Der er mulighed for at bruge usb-nøgler og SD kort i min Asus, det er rigeligt

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 29-03-09 21:48

Vil helt klart vælge en med Windows XP som styresystem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-09 22:05

De små bærbare netbooks er bygget til Linux, som kører udmærket, Microsoft brød sig ikke om at de små blev så populære, så de udviklede en XP Home version, som kunne køre på netbooks vælg en med Linux eller skift Windows XP ud med Ubuntu hurtigs mulig efter købet så er du kørende

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 30-03-09 07:11

vi har en asus Eee 1000H i huset som konen bruger til hendes studier. Og hun har kun ros til over for den. Der ligger en harddisk på 160GB så der er også plads til fotoalbummet. Som den iøvrigt køre uden problemer.

Det siges at intel atom processoren er den bedste. Så med den i kan det vel ikke gå helt galt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-03-09 07:15

Ganske fortrinlig lille "æske". Når man til daglig bruger en 19", er det mest trælse, at man skal skrolle meget for at komme op/ned, ellers er den dejlig nem!

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-04-09 16:50

Jeg kan se de fleste svarer på om de syntes om selve størrelsen på pc en. Det er allerede blevet besluttet der skal købes en, har i forvejen stationær og bærbar, så spørgsmålet nærmere på forskellene på de aktuelle modeller. De fleste har på papiret den samme indmad, så jeg spørger til forskellene/ erfaringer med de enkelte mærker. Er der feks nogle bruger af disse pcer som har haft skuffende model, feks kort strømtid, dårlig kvalitet, dårlige taster, irriterende såkaldte ekstra featueres.