/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
FONA DVD alternativer
Fra : svendgiversen
Vist : 871 gange
175 point
Dato : 28-03-09 19:01

Da jeg købte mit Philips TV model 32PF9731D/10 fik jeg en billig DVD, en Dantax DVD 911 med i købet; den virker nu ikke mere og jeg overvejer at anskaffe en rigtig DVD med harddisk og optage/afspille muligheder…

For at blive ved Phillips har Fona nu et tilbud DVDR5570H til 3499 kr.

Når Fona giver rabat er det så fordi det er en gammel, snart udgået, model?
Og Fona siger: Spar 500 kr. men gør jeg nu det? Jeg finder den på nettet ned til 2745 kr.

Når jeg har Philips TV er det så ikke klogt at holde sig også til en Philips DVD afspiller, eller er det lige meget?

Er DVDR5570H stadig up to date, specielt når vi snart får HD TV,
eller er der en nyere afløser fra Philips, som jeg hellere bør købe??

Eller kan jeg uden problemer blande og købe eksempelvis en Samsung DVD???

Hvilket alternativ kan I så anbefale i 3000 kr. klassen????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-09 19:08

Du kan sagtens blandet dem, og det er måske en fordel. Jeg har sony DVD harddisk og sony sorround, og fordi det er samme mærke så kan fjernbetjeningerne konflikte med hinanden. Det undgår du ved at have forskellige mærker. Og det med at fremtidssikre, jeg fik at vide af forhandleren at man slet ikke i dag kan købe en DVD optager der kan køre med MPG4.

Så køb lige den du kan få til en billing pris.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-09 19:40

Ja det med før og nu priser, må du tage med en hel spandfuld salt, et gran salt kan ikke gøre det mere.
Du har gjort dei kloge, at tage oplysninger på nettet, og har da også opdaget troværdigheden i FONA mandens vilje til at sælge dig noget ældre udstyr til nedsat over pris.

Velkommen i klubben for eftertænkelige forbrugere!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-03-09 20:43

Det med surround lyder interessant, er det i forbindelse med TV og DVD?
Skal jeg bare købe et par baggrunds højtalere ekstra? Eller Hvad??

Og Ja, jeg stoler ikke på nedstte kæde priser, men Merlin var vist værre end FONA.

Er der ingen konkrete forslag til et alternativ til Philips DVDR5570H???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-09 22:38

Vi har lige købt en Sony DVDharddisk 500gb, men den koster 5000. Jeg synes det var dyrt, men så fik vi et par kabler med ved siden af. Det var i Sony butikken i Hvidovre. Den har HDMI stik Scart stik og USB stik.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-03-09 22:44

Mit sorroundanlæg består af 5 højtalere og en bas der er tilsluttet med et bredt datastik. Det er også et Sony, og da jeg læste manualen til den nye harddisk, så stod der: Hvis de har andre sonyanlæg kan der opstå forstyrrelser fra fjernbetjeningen. Og så en hel side om hvordan man korrigerede det. Manualen til sorroundanlægget er 4 gange så tyk som manualen til DVDoptageren.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-09 09:37

Foreløbig tak.

Jeg så at Philips DVDR5570H kan undertrykke reklame visninger i gengivelsen,
så helt forældet kan den ikke være...
Er det noget særligt, eller kan andre i den prisklasse også det?

Og så koster den under 300 € syd for grænsen, så jeg må nok ned at "spare".

Nu skal ud med indsamlings bøssen...
Hvorfor bøsse??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-09 10:39

Jeg mener at når den kan undertrykke reklamer i optagelsen så er den noget særlig. Detkan min ikke, men jeg kan bladre 1-2-3-4-5 min frem og også mere. Den bladrer med ½ min interval. Og hvis jeg har optaget en udsendelse fra kanal 5 så er der 9 min reklame hver 20. min. Det kan godt være at jeg kan indstille den til ikke at optage reklamer, men det er jeg ikke nået til i manualen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-09 13:03

Det med at undertrykke reklamer, kunne tænkes at virke noget a'la SHOWVIEW, hvor den starter og stopper ved et signal, der udsendes sammen med filmen. Det er dog ikke altid at de husker at sende disse signaler.

Jeg vælger at optage filmen på harddisk, og klipper så selv filmen bagefter. Det tager 10-15 minutter, hvis der er en del reklamer. Så er filmen ren for indoktrinering.

De fleste afspillere med sour-round, har kun linieudgange, og kræver derfor et højttaleranlæg med egen forstærker.

Jeg syntes ikke du skal focusere på bestemte mærker. For det betyder ikke at du får et apperat der er ALL ROUND; forstået på denne måde, at det kan bruge de fleste gængse formater, som der efterhånden er ret så mange af.
De fleste store mærker, prøver stadig at styre markedet i en bestemt retning, selv om de har måtte give efter for en del af de krav som kunderne har til apperatets kunnen.
Mange af de noget billigere mærker, er ofte lige så gode, og er da også i mange tilfælde fabrikeret på de samme fabrikker i østen, men har bare fået et andet navn.

Jeg er færdig med at lade mig logge til at købe kendte mærker som B&o, Philips, Sony og andre, da de viser sig, ikke er bedre til den merpris man må betale.
For mig er det ikke et status symbol, men et forbrugsgode!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-03-09 15:02

Man skal heller ikke købe for billigt når det gælder DVD harddiske. Min nabo har gjort det. Hun har fået hendes yndlingsfilm overspillet fra video til DVD men hendes billige DVD afspiller kan ikke finde filmen på DVD. Det kan min. Naboens DVD afspiller er købt i Aldi.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-09 17:29

Det må så være en søndagsudgave, som naboen har fået fat i.
Min DVD/Harddisk recorder er også købt i ALDI, og har fungeret fint i over 1 år.
Så det er ikke skidt alt hvad de sælger i ALDI, selv om der er nogen der ikke kan lide den tanke, at de måske skulle indrømme over for andre, at de handler i ALDI!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-09 22:06

Ja enig,
man kan købe meget godt i Aldi, ofte langt billigere end end i danske kæde forretninger,
godt med lidt konkurrence...

Men jeg er ved at få kolde fødder fordi jeg har Stofa kabel TV,
og ved ikke om DVDR5570H har den rigtige tuner, digital standard etc.

Det med DVB C og DVB T og MPEG2 eller MPEG4 er ikke helt klart for mig.

Så jeg farer nok ikke ned for at købe den her i Påsken,
men fortsætter med at hente viden lidt endnu...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 175 point
Dato : 29-03-09 22:59

OK

DCD-C er til kabel
DVD-T er til egen antenne
DVD-S er hvis du bruger parabolmodtager

MPG4 er bare en videreudvikling af MPG2 som er filmformatet til TV. Ligesom Win98 er videreudvikler til XP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-09 23:57

Med STOFA har du kun brug for den boks som STOFA levere. Alt andet grej i handlen kan du ikke bruge til det antennesignal.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-09 16:07

Jeg vil så vente lidt med at investere i DVD indtil mit digitale TV er på plads...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-09 17:23

Rigtig god ide, vi køber ikke ny TV før til efteråret. Vi er så heldige at et gammelt et stadig fungerer.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-09 18:43

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-03-09 22:07

Selv tak.