/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd brændt afspille
Fra : omegalotus
Vist : 618 gange
500 point
Dato : 27-03-09 13:37

dvd brændt på PC kan ikke afspille på anden DVD afspller oplyser BAD DISC ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-09 13:40

Det er ikke alle DVD-afspillere der vil spille på hjemmebrændte skiver... prøv evt. med en anden type skive, eller på en anden DVD-afspiller

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 27-03-09 13:46

det kan jo være fordi DVD ikke er FINALIZED hvordan det gøres I XP ?

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 27-03-09 13:49

samme type skive brændt på DVD optager er OK på alle DVD afsipillere men så er den også FINALIZED.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-09 14:00

Du skal se i manualen til din afspiller hvilke formater den kan spille. Husk der er forskel på DVD+ og DVD-. Der er afspillere der kun kan afspille det ene.

Hvis du skal finde formatet så læg skiven i din PC og gå ind i stifinder, højreklik på en fil på skiven og vælg egenskaber.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 14:08

Citat
det kan jo være fordi DVD ikke er FINALIZED hvordan det gøres I XP ?
du bliver spurgt om du vil afslutte eller have mulighed for at kunne fylde mere på, inden du brænder DVD eller CD, jeg tror ikke du kan afslutte efter at DVDen er fyldt op, en mulighes er måske at tilføje lidt mere, hvis der er plads, og så vælge af afslutte DVDen men måske er der nogen som ved bedre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-09 14:36

Jeg har engang glemt at lukke en brændt dvd............så kunne den ikke afspilles

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-09 15:00

Citat
det kan jo være fordi DVD ikke er FINALIZED hvordan det gøres I XP ?

Det har IKKE noget med XP at gøre - det er noget dit brænderprogram bestemmer...
Citat
jeg tror ikke du kan afslutte efter at DVDen er fyldt op,

Jo..

Bare sæt den i brænderen igen og åbn det program du har lavet den med - der kan du afslutte den...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-09 09:45

Prøv en gang at bruge en RW skive, den skal ikke gennem finalen. Her bruges en lidt anden måde at lægge data ud på skiven.
Oftest er det sådan, at de billigere dvd'er kan klare langt flere forskellige formater end de dyre og mere kendte mærker.
Lidl har for øvrigt på mandag, en dvd afspiller med USB og kortlæser, hvor dvd'er kan overføres til kortlæseren.
http://www.lidl.dk/dk/home.nsf/pages/c.o.20090402.p.DVDafspiller_med_HDMI

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 28-03-09 10:45

Severino: Er du nu helt sikker?
Så vidt, jeg har erfaret, er der en voldsom forskel på overførsel af lydfiler og film til USB-nøgler på DVDafspilere, og der anføres, at den kan overføre fra CD - sikkert Divx m.v., men film?
Fortsat god weekend
Leif

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-09 18:34

Ingen ting er sikker!
Men jeg skal i hvert fald ud og se nærmere på den!
Så kan det være, at der kommer en konklusion på tvivlen!