|
|
lyder ikke godt,kunne være en toppakning
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 27-03-09 10:07 |
|
Det go'e gamle trik med en klud med sulfo på
Eller lav et par huller i bunden af bilen så vandet kan løbe ud, du må jo ha' et fugt/vand problem
mvh klaudi
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-03-09 10:40 |
|
Hvis du har Air Condition, så start den og sæt spjældet på resirkulation.
Hvis bilen også taber vand - så er dit varmeapparat utæt.
| |
|
Nu er det vel ikke sådan at bilen bruger vand???
Jeg tror nemlig at dit varmeapparat er utæt og skal skiftes
| |
|
ahhhh, to sjæle en tanke
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 27-03-09 10:43 |
| | |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 27-03-09 10:47 |
|
Hehe nej tror ikke det mister vand - det eneste der mistede vand var min køler men den har jeg skiftet.
Har ikke aircon bare alm varme-kølig luft ting. det er en gammel punto fra 94.
Men det er super irriterende ikke at kunne se ud af ruderne, især når det bliver mørkt og der kommer modkørende som rammer duggen gg....
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 27-03-09 10:58 |
|
Du har fugt i bilen.
Har du haft måtterne ude .... er der fugtigt i bunden ?
Med den våde vinter, som vi har haft bliver, bliver "fugten" slæbt med ind i bilen.
Ud med måtterne, så bunden kan tørre.
PS
Husk lige at lukke dine spørgsmål, når du har fået svar. Du er jo ret god til, at dine spørgsmål bliver annulleret
| |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 27-03-09 11:54 |
|
så ans - hehe så har jeg lukket dem jeg havde glemt at lukke ;)
Bør vi prøve at sætte bilen ind i værkstedet og tage alle måtter ud og rulle vinduerne ned og lade den stå derinde en nat eller hvordan ?
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 27-03-09 12:52 |
|
Det bliver nok nødvendigt med flere nætters overnatning i træk i det lune og tørre værksted.
Du kan fremme processen ved at lade en varmeblæser stå i bilen og sætte den til 25grd.
Samtidigt sætter du alle vinduer til lige præcis at have en lille sprække åben for oven, ca. 0,5cm.
Den varme fugtige luft vil af sig selv sive ud af vindues sprækkerne og den kolde luft suges ind fra de lavere liggende luftindtag.
Hvis problemet kommer igen trods intensiv udluftning, må du på jagt efter et utæt varmeapparat.
Det KAN også være en træt køletermostat, som ikke vil holde cirkulationen lukket mens motoren er kold.
Så er motoren meget længe om at varme op, og dermed går der også meget lang tid inden du får varme på forruden. Der skal nemlig varm luft til for at afdugge effektivt.
Prøv søndag (når bilen er gennem kold) at starte motoren og holde en hånd på den store topslange fra motor til køler.
Slangen skal forblive helt kold de første 4-10 minutter, og så PLUDSELIG stige voldsomt i temperatur, så du er NØDT til at give slip.
Så virker termostaten.
Hvis slangen derimod laaaangsooomt bliver mere og mere lunken, og aldrig nogensinde bliver RIGTIG varm, så er termostaten med garanti defekt.
Og så har du forklaringen på dine duggede ruder.
Koster omkring en hund.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 27-03-09 14:41 |
|
Det er tobakken,der gjør`et!
Helt ærlig,min bedre halvdel og undertegnede,ryger (desværre) meget i bilen.Dermed sættes der et lag nikotin på ruderne.Og ikke mindst forruden.Og nikotin "binder" duggen.Det ved jeg af erfaring.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 27-03-09 18:54 |
|
hehe hyggeligt ;)
Men jo det er ikke fordi der ligger alle mulige uhyggelige ting i dytten ;)
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 27-03-09 22:45 |
|
Fjerne nikotinen ? NIX !
Den Røde Baronesse ser sej ud med tonede ruder.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 28-03-09 00:17 |
|
Prøv at se, om du har blade (fra trær og buske) i luftindsugningsbrønden under forruden. Sidste gang jeg havde dugproblemer, hjalp det at rense dér.
Bladene virker som en svamp, og det er utroligt meget vand, der kan bindes i den svamp.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 28-03-09 09:15 |
|
Ja dug er et irriterende problem, som kan være besværligt at komme til livs.
For godt et år siden, købte jeg en brugt Opel Astra af en god ven. - Han er IKKE ryger, men havde en af disse stinkeflasker i bilen, som fordamper et eller andet afskyeligt vædske, som kaldes noget med luftrenser.
Det havde dannet et lag på alle vinduer, og især på forruden, da denne stinkbombe sad på instrumentpanelet.
Jeg har efterfølgende renset runderne indvendigt med både det ene og det andet, og nu er det som om, at jeg er ved at få bugt med problemet. I hvertfald er det ikke nær så udpræget som i starten.
En flaske rensemiddel til glaskeramiske komfur, er ret så effektivt, men skal nok have et par gange, og efterfølgende, rengøres med jævne mellemrum.
Men dug er et problem som altid vil opstå i de kolde tider, men vil dog kunne minimeres.
| |
| Kommentar Fra : vvdriver |
Dato : 28-03-09 12:28 |
|
Når blæseren kører,hold en hånd op til vinduet,og mærk om den blæser luft derop.Gør den det ikke, kan det være kablet til spjældet som der lukker og åbner til frontruden, der er defekt.
Kommer der varme derop.??
Kan du få varme til fødderne??
vvdriver
| |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 29-03-09 17:03 |
|
der kommer varme til rude, dog sys jeg ikke at den på fuld kraft bliver meget varm men dog varm.
Skal have kigget efter om der er filter og om der er skidt nogle steder, for prøvede at smøre sæbe på vinduerne og det, men det har desværre ikke virket. Øv....
| |
| Kommentar Fra : maryFlop |
Dato : 15-05-09 21:44 |
|
det med det utætte varmeapparat-element, er nok mest sandsynligt..
man kan få noget køler tætner, men inden du køber det kan du jo prøve med et godt gammelt råd,,en spiseskefuld stødt ingefær.
hvis det hjælper er dit køler element utæt..men det vil ikke holde tæt længe.
dette vil måske give mange sjove svar,,men jeg har brugt det tit....stødt ingefær...
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 18-05-09 21:45 |
|
Citat hvor skal jeg lige gøre af det stødte ingefær - og helt hvordan skal jeg gøre det ??? |
Du skal bruge et brev stødt ingefær - sådan noget meget fint pulver - som har en behagelig stærk duft af kage.
Det hælder du helt simpelt ned i kølesystemet - der hvor du hælder vand på.
Det skal helst direkte ned i køleren hvor der er cirkulation, så det kan blive pumpet med rundt i kølesystemet af vandpumpen.
Det duer altså ikke at hælde det ned i overløbs (ekspansions) tanken.
Og den er god nok med det hér ingefær pulver.
Det er absolut ikke nogen joke.
Alle de færdigblandede dyre køletætnere du kan købe på flaske indeholder OGSÅ ingefær pulver.
Det kan man næsten altid læse på indholds fortegnelsen.
Ellers kan man omgående lugte det.
Det hedder "Ginger" på engelsk.
Og det var englænderne der fandt ud af det for mange år siden, at det her knuste pulver er skidegodt at tætne kølere med ...
Fås bl.a. i mærkerne "Holts" og "Bardahl" på nogle dyre små flasker eller dåser ...
| |
| Kommentar Fra : muldvarp1 |
Dato : 18-05-09 21:56 |
|
Hvis der IKKE forsvinder vand fra systemet så glem det Ingefær.
Har du fået kontroleret Pollenfiltret,hvis det er tilstoppet kommer der ikke luft nok igennem og så dugger ruden,jeg har prøvet det samme med en Passat før jeg vidste der fandtes noget der hedder Pollenfilter.
muldvarp1
| |
| Kommentar Fra : bublebee |
Dato : 19-05-09 08:58 |
|
ja alle filtre har været ude og er blevet blæst igennem så det er ikke det der er noget galt med. det er bare super irriterende.
Det er ekstra slemt hvis det regner og man er blevet den mindste smule småfugtig udenfor inden man kører....
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 20-05-09 00:56 |
|
Kan ikke se om nogen allerede har spurgt, men har du også kontrolleret luft UDtagene.
Det nemmeste er, at prøve, at køre med bageste sideruder på klem, hvis det hjælper, skal du se om dine udtag er tildækkede eller defekte.
| |
|
Jeg kom til at tænke på noget, der har tidligere været nævnt noget om recirkulation.
Hvis din bil er udstyret med dette kan det jo være der fejlen er, prøv dette:
1. luk alle ruder
2. tænd blæseren på fuld kraft
3. lyt til blæseren
4. slå recirkulation til, lyden ændres (lyden bliver mere "anstrængt", svært at forklare men tydeligt at høre)
Hvis lyden ikke ændres er det spjældet til recirkulation der sidder fast i luket positionen og dermed kommer der ikke frisk luft ind i bilen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|