/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvilket rådighedsbeløb bør en familie på~
Fra : she79
Vist : 7256 gange
100 point
Dato : 03-04-03 10:16

Hvilket rådighedsbeløb bør en familie på tre have?

Altså beløbet der er tilbage til mad, tøj og forlystelser - når alle faste udgifter er betalt.

Kommentar
Fra : amor

Dato : 03-04-03 10:28

Hej ,1500, pr.barn, dog er der loft over antal af børn + 2500, pr.forsørger. Disse taksterer fra Sø- og Handelsretten,i forbindelse med gælsaneringssag-min sag!

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 03-04-03 10:31

Det kan der ikke gives et klart svar på. Det afhænger jo fuldstændig af, om I køber meget tøj, tit går ud og spiser, i biografen og lignende. Det er der MEGET stor forskel på.

Hvis I har eget hus, skal der jo også sættes af til mange ting, der normalt ikke medtages under 'faste udgifter'. Jeres bank vil på grundlag af jeres budget kunne give et kvalificeret råd om, hvorvidt 'det ser fornuftigt ud'.

Hvordan ser budgettet ud i hovedtal?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 10:55

Hej she79

Du kan prøve at læse om dit spørgsmål på http://www.skm.dk/tal/statistik/familietyper_94-03.php3

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 03-04-03 11:22

Du kan prøve at se på www.fi.dk som er forbrugerinformations hjemmeside - der findes en masse gode råd om økonomi, bl.a. kan du lægge et budget og sammenligne med FI's anbefalinger og gennemsnitstal. For nogen tid siden brugte jeg en del tid på hjemmesiden, og blev glædelig overrasket over hvor god den egentlig er - du skal dog sætte en del tid af til det i starten.

Med venlig hilsen
Lau Kjærsgaard

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 11-04-03 08:18

Alt er afhængig af dine udgifter - vi fik hjemtaget lån samt lavet nyt budget hos www.omegalaan.dk - herefter har der været orden i økonomien.
Hilsen Birgit

Accepteret svar
Fra : MathildeP

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-03 15:42

Normalt regnes med 2500 pr voksen og 1500 pr barn. Men det har jo også lidt at sige om børnepengene bliver regnet med i rådigheds budgettet... Gør de det bør man regne med lidt mere, da man jo så "ikke får" de ekstra penge hvert kvartal.
Det er altid en god ide at regne et rådighedsbudget uden børnepenge!! Så har man lidt ekstra penge hver 3 måned i stedet for.

MathildeP

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 11-06-03 11:50

Tak for svaret MathildeP.