/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
hvorfor et bundkort?
Fra : svinninge
Vist : 745 gange
20 point
Dato : 22-03-09 16:47

Hej kanduer jeg har et gammel pc hvor den skal opgraderes, bundkort er ASRock K7S8X v3. mit spørgsmål er hvorfor et bundkort skal jeg købe hvis jeg spile og er det ikke lige meget hvis jeg ikke køber ASRock ? penge har jeg 2000kr

på forhånd tak

desvære har jeg kun 20 point

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-03-09 16:55

Hej svinninge

jamen velkomme her på kandu.

Hvis du vil opgradere din pc, er der jo sikkert meget andet end bundkortet der skal opgraderes og det kan sagtens blive en dyr affære. Jeg vil tro det billigste vil være at købe en helt nu pc der er samlet. Hvis du så har en skærm i forvejen kan det jo gøres rimeligt billigt.

Hvilke type spil vil du gerne spille

Kommentar
Fra : svinninge

Dato : 22-03-09 17:01

Hej fijala tak for dit hurtige svare

jeg spiller counter strike og down of war 2

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-03-09 17:08

hvorfor??

Mener du ikke; Hvad for et bundkort...?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-03-09 17:13

som overnævte siger bliver det nok for dyrt bare med et nyt bundkort. dine ram, grafikort, cpu passer nok ikke. så en ny pc er nok vejen. søg lidt rundt på netet,

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-03-09 17:17
Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-03-09 17:17

og der til kommer ram og grafikkort

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-03-09 17:31

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99102&type=pcsystem

se her er der en rigitg game pcer der kan klare alt hvad du kunne ønske dig

Ok prisen er noget højere, men du kommer ikke til at spille for 2000,- desværre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-09 18:08

En passende opgradering der virker indbefatter alt undtagen kabinet og optiske drev, og disse er så billige at man lige så godt kan købe en helt ny computer.

Er Harddisken IDE skifter man også den til SATA, og nogle nyere bundkort har kun SATA der også bruges til visse optiske drev.

Såe.......

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 22-03-09 18:15

Som andre har nævnt, så skal RAM, CPU med mere passe sammen med bundkortet, hvis du ikke er helt 110% fortrolig med at sammensætte en computer, så vil jeg anbefale en samlet opgradering, det er billigere end en helt ny computer, prøv at se her på siden: http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10297&mfr=INTEL for eksempel den her løsning, en ret heftig CPU og der er bundkort + RAM med i pakken: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=346179

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 18:18

Bundkortet i den viste pakke, kan køre med begge slags harddiske

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-03-09 19:52

Her er hvad jeg selv lige har købt, som sandsynligvis godt kan spille det du skriver.

1 stk 302518 * Socket 775 Intel Core 2 Duo E7200 2.5 a 818,00( excl. moms 654,40) DKK = 818,00 DKK
1 stk 138640 * 2048 MB DDR2 SDRAM 667 MHz Kingston a 144,00( excl. moms 115,20) DKK = 144,00 DKK
1 stk 314114 * 1 TB WD Caviar Green WD10EADS a 726,00( excl. moms 580,80) DKK = 726,00 DKK

Så viste det sig at jeg havde brug for et lille Geforce 7300GS grafikkort til 150 kr, så min søn kunne spille Lego starwars. Jeg kan nu også spille Conterstrike, RA3, CIV4...
Du kan eventuelt købe et bedre grafikkort - og stadig holde dig indenfor 2000 kr.

Ovenstående pakke bruger kun ca. 40 watt - og så den er næsten totalt lydstille.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-03-09 20:14

Jeg glemte bundkortet et G31M-GS fra Asrock til ca. 300 kr.

Det hele kan købes hos BJ-trading med levering 2 dage efter.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-03-09 23:11

Pas på med opgradering af hardware hvis du ikke er fortrolig med det.... Det kan koste dig lige så meget som en ny computer, hvis det går galt.... (opstår hardware konflikter)

Så jeg vil anbefale at du spare lidt mere op og køber en ny computer, hvis du ikke er helt fortrolig med opgradering af dv. hardware... Det kan give dig en masse bøvl, i forhold til bundkortet, ram, grafikkort m.m.... og hvis du vil opgradere fordi du vil afvikle spil... Hvorfor så ikke starte med nyt grafikkort.? Men det kræver nok også større strømforsyning, hvis den du har i din computer er for lille til at afvikle de nye grafkort på markedet....

Jeg selv har lige købt ny computer, fordi min gamle computer gik død efter opgradiring af strømforsyning, grafikkort og ram.... problemet er bare at når computeren skaber sig som den gjorde i mit tilfælde, kan man blive ved med at købe andet hardware for at se om det løster problemet...

Så i sidste ende har jeg købt en ny computer hos mm-vision og den kan anbefales....
Vision Monster Intel® Core™ i7 Special

Vision Intel Game
fra: 5.495 til 6.995,00
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Vision Game Special
7.695 til 12.495
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem

Vision Monster Intel® Core™ i7 Special
10.995 til 15.995
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystem

Godkendelse af svar
Fra : svinninge

Dato : 24-03-09 08:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-09 11:43

Selv tak jeg håber du får sammensat en god maskine