/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD/Harddisk-optager med USB
Fra : clausgh
Vist : 2313 gange
100 point
Dato : 22-03-09 16:47

Hey hey..

Jeg kunne godt tænke mig en harddisk-optager, hvor man kan ligge optagelser direkte over på en USB fra harddisken.

Altså hvis fx jeg har optaget en film på harddisken, så skal jeg kunne ligge den direkte på en USB-pind som stikkes i harddisk-optageren.. Herefter kan jeg så ligge filmen fra USB'en over til min pc.

Jeg har fundet flere harddisk-optagere med USB adgang, men her er det kun muligt at afspille fra USB'en, så jeg vil spørge jer om det overhovedet er muligt at få en optager der kan overføre optagelser til USB?

Kom gerne med links, hvis i kender nogle optagere der kan ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-09 16:49

Det findes KUN hvis du bruger din komputer som harddiskoptager....

En alm. harddiskoptager kan ikke "flytte" filer rundt som en komputer.....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 22-03-09 16:53

Det vil sige at det ikke er muligt?
jeg kan ikke bruge min USB som en slags disk og optage på den på samme måde som hvis det var en dvd-disk?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-09 16:57

Citat
Det vil sige at det ikke er muligt?

Jo - hvis du bruger komputeren som HDoptager

Citat
jeg kan ikke bruge min USB som en slags disk og optage på den på samme måde som hvis det var en dvd-disk?

NEJ - ikke på en harddiskoptager....

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 22-03-09 17:09

ok tak... jeg bruger ikke min pc til harddisk optager.. hvordan kan man gøre det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-09 17:12

Primært skal den jo have et TVkort....

Med det følger et program der kan optage....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 17:24

Jeg har lige købt en DVD harddiskoptager og der kan du brænde en DVD direkte fra harddisken, men du kan kun optage fra USB.

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 22-03-09 17:25

ja ok.. det har jeg også.. noget windows media center pjat (signalet bliver bare meget dårligt når jeg sætter det til computeren).. men jeg troede du mente man kunne koble pc-harddisken sammen med dvd-optagerens harddisk

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 22-03-09 17:27

Citat
Jeg har lige købt en DVD harddiskoptager og der kan du brænde en DVD direkte fra harddisken, men du kan kun optage fra USB.

når du skriver optage fra USB, mener du så at man kan afspille fra den, eller?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 17:43

Hvis du sætter USB i så er der et eller andet, f.eks filmoptager i den anden ende af USB ledningen. Og det er fra den man kan optage på harddisken. Hvis du har et filmkamera så kan du overføre filmen via USB til harddisken. Men du kan ikke overføre fra harddisken og til USB.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-09 17:45

Hvad er det egentlig du vil med dit projekt ?????

Hvis det bare er for at få filmen over på en USBpind kan du da bare optage den på DVD (i den rigtige optager) og derefter kopiere den på din komputer til USBen

Kommentar
Fra : clausgh

Dato : 22-03-09 18:14

jeg vil bare gerne kunne ligge optagelser på usb og til pc, så jeg er fri for at bruge diske.. fordi når jeg så får optagelserne over på computeren så kan jeg lave diskmenuer og andre dvd features.. det kan jeg jo ikke fra harddisken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-09 18:25

HDoptager kan vel lave DVDer ????

Så redigerer du da bare den i komputeren....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-09 18:48

Du er nødt til at gå den slagne vej, optage på harddisk, brænde en DVD, lægge DVD ind i din PC og derefter overføre den til USB. Du kommer ikke forbi en brænding af DVD.

Godkendelse af svar
Fra : clausgh

Dato : 24-03-09 16:14

Tak for svaret refi, jeg fik besvaret at det ikke er muligt. Men det bliver helt sikkert muligt inden længe, nu har de jo fundet ud af at afspille fra USB, så må de også finde ud af at gemme på USB ;)