/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med USP stik på PC
Fra : swarn
Vist : 711 gange
300 point
Dato : 20-03-09 22:31

Til alle de kloge her

Jeg har problemer med mine USP stik (5 stk.) på en HP Pavilion, på bagsiden sidder der to USB stik, hvor i den ene sidder en trådløs mus,alle 5 virker fint til min mus, men så snart jeg vil prøve at overfører billeder fra mit digitalekamera eller bruger en USB 2.0 Flas driver i alle 5 USB stik, så går min PC i blå skærm med en hel side med en bunke tekst og begynder at tælle fra 0 til 100 og genstarter.

Håber på hjælp, for jrg kan ikke finde ud af hvad der er galt (det har virket)

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 20-03-09 22:58

har du prøvet USB 2.0 Flas driver og digi.. på en anden pc ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-09 00:32

Er du sikker på at dit kamera bruger USB 2?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-09 00:38

Prøv at begynde i Enhedshåndtering, og se om der mangler en driver (gul advarsel)

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-03-09 10:02

Til tronddk Ja

Til granner01 Ja

Til Nej det er der ikke

Og som jeg skriver: det har virket, men jeg ved ikke hvad der er sket, og hvis jeg flytter min mus til en af de andre USB porte virker min mus OK der ???

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-09 10:34

En af de gode ting ved usb er at den også kan levere strøm til de små apparater som tilsluttes.
Nogle apparater bruger det ikke og andre udnytter det, til det yderste.
Jeg skal ikke plage dig med standarder for strøm fra usb.

Hvis man tilslutter flere forbrugere, end computeren kan levere strøm til, så er det almindeligt at computeren går ned og starter forfra, som du beskriver. Det sker især let med de små bærbare computere.
Grunden kan også være fejl på et usb_kabel eller et forkert kabel, til fotoapparat eller andet.

Desværre er det ikke alle fabrikanter, der overholder standarden, så man kun kan bruge deres eget specielle kabel. Ellers kan man lave kortslutning, som er det ultimative overforbrug.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-09 10:40

Glemte at skrive hvad du skal gøre.

Hvis apparaterne og ledningerne virker godt nok en ad gangen, må man regne med at de er uden fejl så computeren bare ikke kan give strm til alle på en gang.

så skaldu købe en af de små usb hub med transformator til.

De ekstre forbrugere tilsluttes via den ; men førs efter at strømmen fra transformatoren er tilsluttet.
De får så deres strøm derfra, og din computer belases ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-09 10:42

Til granner 01
usb 1 og 2 ,eller hvad de nu kaldes er fuldt kompetible, så det giver ingen fejl. Kun langsommere overførsel om man tilslutter en usb 1 til en usb 2 port.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-03-09 10:46

Jeg har efter genstart ved den blå skærm to vinduer med fejlrapport, hvor kan man sende/oploade så i måske kan se hvad der er galt ??
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 10:52

Du kunne jo prøve at fjerne alt USB udstyr, gå i enheds håndtering og slette USB controllerne
og så genstarte PC, så skulle den geninstallerer drivere til USB, måske det kan hjælpe?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-09 13:10

Du kan oploade ved www.peecee.dk

http://peecee.dk/

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-03-09 18:07

Nu tror jeg det er står her http://peecee.dk/upload/view/161245
håber der er en og anden der kan sige noget om det.
Hans/Hvidovre