/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd optager ??optage / se tv
Fra : babee
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 19-03-09 18:37

hejsa har købt en samsung dvd optager. den er sat til tv gennem parabolreciver. kan det passe at vi ikke kan optage et program og se et andet ?+

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-09 18:40

JA...

Hvis du optager fra parabolen kan du MAXIMALT se DR, TV2 og hvad du ellers har på normal antenne....

Så med mindre der er to recieverdele i recieveren kan den KUN vise et program af gangen...

Kommentar
Fra : babee

Dato : 19-03-09 18:44

det var da latterligt øvøv
hmm hvad skal man så med en dvd optager?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 18:46

Det kan du jo KUN selv svare på

Men det kunne jo være for at optage når man IKKE har mulighed for at sidde foran 50"eren

Kommentar
Fra : babee

Dato : 19-03-09 18:48

ja men købte den i den tro at man kunne optage samme tid som man så tv. det er sku da mærkeligt at den ikke kan det når en normal gammeldags video kan det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 18:52

Citat
når en normal gammeldags video kan det.

Det KAN den heller ikke - hvor har du det fra

Recieveren kan KUN sende et signal af gangen - så kun det der kommer fra en "normal" antenne - eller en anden reciever kan ses samtidigt.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 18:53

Det har INTET med DVDoptager at gøre - Den virker som den skal....

Kommentar
Fra : babee

Dato : 19-03-09 19:52

altså min gamle vhs kan optage på tv 2 mens jeg ser tv3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 20:19

Ja - det kan DVDen også....

Det var jo lige det jeg prøvede at forklare dig...

Det der kommer fra en anden kilde end din parabol kan du se medens du optager fra parabolen...

Men du kan ikke se/optage 2 programmer på en gang fra parabolen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-09 21:20

Rigtig REFI
Citat
Men du kan ikke se/optage 2 programmer på en gang fra parabolen

Man burde nok sætte sig ind i teknikken, før man øser ud af mulvarpeskindet!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 19-03-09 22:57

vi har vores signal gennem antenne foreningen her hvor vi bor og vi kan godt optage feks. på tv 3 og samtidig se tv2

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 10:35

Ja- det vil alle kunne gøre

Jeg tror der bliver blandet nogen ting sammen... Nemlig antenne og parabol (som jo også er en antenne)...

Du kan OPTAGE fra parabol og se noget fra antenne
Du kan OPTAGE fra antenne og se noget fra parabol
Du kan OPTAGE fra antenne og se noget andet fra antenne

Men du kan IKKE OPTAGE fra parabol og se noget ANDET fra parabol - det vil kræve 2 recievere

Er du på kabel eller fællesantenne eksisterer problemet ikke.....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-03-09 11:50

ok så forstår jeg hvad du mener :) tak for forklaringen

hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 20-03-09 18:28

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-09 18:34

Selv tak...

Håber det var til at forstå