/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Klokken
Fra : jangchr
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 15-03-09 21:50

Hvorfor passer tiden/klokken aldrig på kandu,er altid ca 17 min forkert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 21:53

Du stillede spørgsmålet klokken 21:50 der kom en mail om at der var et nyt spørgsmål i kategorien Kandu, klokken 21:59 altså kun 9 minutter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 21:55

Nå nu forstår jeg mit indlæg kom klokken 21:53, klokken på min computer viste 22:00, de 17 minutter er korrekt, men det har jeg aldrig før lagt mærke til

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-03-09 21:56

o.v.n.

Nope,oprettede spørgsmålet 22:07,men der står 21:50

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 21:59

Så er det hele Kandu - mail og hele tjavsen som går forkert, min mail boks viser at der kom mail med dit nye spørgsmål klokken 21:59, altså 8 minutter før du oprettede den, det er da spådomme som vil noget at kunne forudsige der kommer mails

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-03-09 22:03

Citat
Så er det hele Kandu - mail og hele tjavsen som går forkert, min mail boks viser at der kom mail med dit nye spørgsmål klokken 21:59, altså 8 minutter før du oprettede den, det er da spådomme som vil noget [Hahahahaha] at kunne forudsige der kommer mails

Kunne man så ikke få en mail med lotto-talerne inden de blev udtrukket,det ville bare være dejligt

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-09 22:04

Kandus "ur" har på intet tidspunkt gået rigtig .... i den tid jeg har været bruger

Før jeg trykker på send ser jeg lige, hvad klokken er på mit ur/computer 22:21

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-09 22:06

Det kunne være rart men jeg tror ikke Kandu teamet reagerer, de fører deres eget liv (i skjul)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-03-09 22:08

Citat
Nope,oprettede spørgsmålet 22:07,men der står 21:50

Modtog en mail kl. 22:07

Klokken er nu 22:25

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 22:11

Kandu´s server står i et kælderlokale på Nørrebro....

Det har den sikkert altid gjort og de tør ikke pille ved den (læs:tage derhen)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 22:13

En anden årsag kan være at de slet ikke aner hvor den er - endsige kan huske deres logon osv.

Derfor fungerer Kandu kun pga. automatikken

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-03-09 22:22

refi
Så er det måske derfra de sender Månedens præmie ud fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 22:24

Citat
Så er det måske derfra de sender Månedens præmie ud fra

Ja da....

Da ingen har været der i årevis - heller ingen udsendte præmier

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-03-09 22:26

Man skal jo passe på med at opbevare kontanter - har jeg hørt

Dengang det var "sponsorpræmier" var problemet ikke så stort - dem var der ingen der gad at tilrane sig...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-03-09 22:36

En eller anden nørd påstod engang : Alt er relativt !
Spørgsmålet skulle ha' været stillet under videnskab eller filosofi eller . . . . .

Citat
Tid er et abstrakt begreb, som i den lineære tidsforståelse oftest bruges om hændelsers konstante bevægelse fra fortid til nutid og fremtid. Tiden måles i år, måneder, uger, dage, minutter og sekunder. Tiden kan også være intervallet mellem to hændelser. SI-enheden for tid er sekund.

Opfattelsen af tid er imidlertid helt afhængig af den kulturelle og filosofiske baggrund. I nyere fysik har man bevæget sig bort fra den forståelsen af tid som et absolut lineært begreb, og i relativitetsteorien er samtidighed et relativt begreb.

Man kan sige, at en begivenhed sker efter en anden, og man kan måle afstanden mellem de to begivenheder. Den udmålte afstand svarer til mængden af tid, der ligger mellem de to begivenheder. Hvis man vil definere begrebet efter, kan man bygge på antagelsen af kausalitet. Det bliver fastslået i én af fysikkens vigtigste love, termodynamikkens 2. lov, at et lukket systems totale entropi vil forøges med tiden, og sådan at den nærmer sig en maksimumværdi. I modsætning til alle andre fysiske love er denne helt asymmetrisk, og det forbinder termodynamikken med en tidspil.

Den standardiserede, lineære tidsopfattelse har været en afgørende forudsætning for de videnskabelige opdagelser siden middelalderen. Det er bl.a. sket gennem arbejdet med at forbedre og standardisere kalendere og ure.

http://da.wikipedia.org/wiki/Tid
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 15-03-09 23:23

Tak for svaret ans.