/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
hvem skal uderskrive Ferie pengene??
Fra : Babe2009
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 02-04-03 15:16

hejsa...

nu er det sådan at jeg arbejdede sidste år, og optjente ferie penge!!!

men i år studere jeg, og har ikke noget job ved siden af! og hvem skal så uderskrive mine feriepenge??

Annette

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 02-04-03 15:21

det skal din gamle arbejdsgiver.
mvh polpot

Accepteret svar
Fra : blomsterfreaken

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-03 15:25

Nej, det skal arbejdsgiveren på ferietidspunktet, og hvis du ikke har nogen arbejdsgiver på ferietidspunktet, så skal socialforvaltningen i din kommune. Se dette link, hvor alle mulige situationer opregnes:

http://www.atp.dk/web/portal.nsf/mainfrms!readform&Area=FK&Src=/web/area.nsf/AllByDocID/ATP6AC56BDEF8794E58C1256907003FA18C!OpenDocument

(Din gamle arbejdsgiver kan jo ikke attestere at du holder ferie, når du ikke arbejder der mere).

Hilsen Blomsterfreaken

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 02-04-03 16:02

Primært er det den nuværende arbejdsgiver, herefter kommer A-kasse og endelig socialforvaltningen. Du skal lige undersøge om der bliver skåret i din SU hvis du får feriepenge, det aner jeg ikke noget om. Du kunne jo undersøge om der er nogen i din omgangskreds der har eller har haft et firrma og derfor ligger inde med et stempel, for så er det jo let. Ellers er du måske en god kunde i en butik hvor du kan overtale ejeren til at sætte et stempel ??
OK - det er ikke helt efter reglerne. Normalt er jeg meget ops på socialbedrageri; men dine feriepenge er DINE, og derfor er det ikke rimeligt at de modregnes i andre ydelser.

Hvis der bliver modregnet i din SU og du ikke kan finde andre muligheder, så kan jeg hjælpe dig mod en rimelig betaling (en pakke smøger eller to)

Lau

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-03 18:07

Din studievejleder skulle kunne skrive under.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Babe2009

Dato : 02-04-03 22:24

Tak for svaret blomsterfreaken , nu har jeg da styr på det! *Ss*