/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
dåbsattester.
Fra : leonard
Vist : 6839 gange
100 point
Dato : 12-03-09 09:30

Hvordan finder man frem til DÅBSATTESTER, når man kun har navnene og ikke aner,hvor familiemedlemmer er døbte,når man ikke har fødested,sogne og deres dødstidspunkt. Jeg har kun nogle spredte oplysninger fra min familie om disse aldrig kendte familiemedlemmer og disse oplys-
ninger er meget mangelfulde.
Jeg har prøvet at spørge Landsarkivet her i København samt Rigsarkivet uden held. Måske spørger
jeg forkert.
Erder nogle som kan hjælpe mig?

Venlig hilsen fra Leonard.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-03-09 09:55

I kirkebøgerne. Der er ca. 2.000 sogne, så når du ikke ved mere, så er der "kun" at starte fra en ende af.

Eller - hvis det er gammelt nok - kan du prøve www.familysearch.org

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-09 10:01

Prøv at komme med navnene på dem du søger og vi skal hjælpe dig...

Helst dine oldeforældre eller nogen der er født før ca 1880,
de sidste 100 år er svære at finde på nettet, også gerne hvor de boede?

Du kan også se kopier af kirkebøgerne her:
http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 12-03-09 10:01

Man kan også søge lidt bredt i de indtastede folketællinger og håbe på gevinst:

http://www.ddd.dda.dk/

Jeg har fundet frem tilet par stykker af den vej.
Evt. ved at prøve at søge i flere amter ad gangen.

Med venlig hilsen
f.larsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-09 10:09

Og du har nu, ikke helt tilfældigt fået, af 3 forskellige brugere
fået link til de 3 mest benyttede søgeværktøjer inden for slægtsforskning.

God fangst...

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 12-03-09 11:06

Hej

Hvis du har en fornemmelse af hvor personerne har boet, kan du evt kigge i folketællingerne som ligger på arkivalieronline. Det er formentlig ikke den ammel der er helt ukendte. Specielt for mændendes vedkommende kan du følge dem i lægdsrullerne frem til ca. 1930 - så hvis du på et givent tidspunkt kender bopælen kan du starte der og så gå baglæns. Lægdsruller står på Landsarkivet i København.
Når der ikke er angivet navne kan vi ikke hjælpe dig yderligere

lis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-09 11:59

Du finder ikke dåbsattester på nettet.

Kommentar
Fra : cyrano

Dato : 03-04-09 21:33

På dette sted kan du finde rigtig mange gode råd.
http://www.dis-danmark.dk/index.php

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 04-04-09 11:03

Tak til Jer alle der har svaret på mit spørgsmål om dåbsattester.
Men jeg har et endnu spørgsmål: Jeg ved,at min morfar blev døbt i Johannes Kirken på Nørrebro og
jeg kender hans navn(e),men de vil ikke sende mig en for ham dåbsattest til mig. Er der regler/for-
bud om det?

Og et side spørgsmål: Er der nogen,der kender den side der hedder "Ansigtskendelse". Jeg kan ikke umiddelbart finde den. Det er en veninde der henvist mig til den og den har vist hjemsted i Israel.

På forhånd tak fra Leonard.

Kommentar
Fra : cyrano

Dato : 04-04-09 13:01

Det kan jeg ikke forstå. De præster jeg har haft kontakt med, har været meget behjælpelige med også den slags ting. Er der ingen i din familie der ligger inde med den attest.

Kommentar
Fra : cyrano

Dato : 07-04-09 11:44

Den hjemmeside du efterlyser, hvad kan den.