/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Hvad bruges .bak filer til
Fra : rudik
Vist : 1842 gange
50 point
Dato : 10-03-09 07:48

Hej kanduer.
Som et tillæg på mit førstillede spørgsmål i emnet "MS Windows" http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=133430 . Der omhandler om man kan skjule .bak filer. Vil jeg her gerne høre om i ved hvad Autocad bruger sine automatisk generede .bak filer til. Er de overhovedet nødvendige når man ikke har en tegning åben. Hvad bruger autocad helt præsic disse filer til. Jeg kan godt regne ud at det er en slags backup fil. Men det ville være rart, hvis der var en her inde, der kunne fortælle mere om denne type fil. Fx. i hvilke situationer de bliver brugt?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-03-09 08:10

http://filext.com/alphalist.php?extstart=%5EB
måske noget her under B
klik på bak

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 10-03-09 08:13

Nej det var ikke det jeg søgte desværre. for jeg ved jo godt at det er en backup fil. Men jeg ved ikke hvad Autocad bruger denne type fil til, og i hvilke situationer.

Accepteret svar
Fra : chrelle

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-09 08:16

Hver gang du gemmer en en ny version af en tegning omdøber programmet først den tidligere version til .bak så den ikke bliver overskrevet. Så bak filerne er ikke nogen programmet bruger men nogen det laver som en sikkerhed for dig i tilfælde af at du skulle komme til at gemme noget ved en fejl. Hvis du er sikker på at den senest gemte version er den du vil gemme kan du roligt slette .bak filen.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 10-03-09 08:19

Jeg fandt ud af det. Det er en bak op fil i den type forstand at hver gang man gemmer i autocad. Så laver den en bakup fil. Det eneste der er forskellen er at istedet for dwg hedder den .bak. Så hvis amn ønsker sig at benytte sig af .bak filen, hvis -dwg filen er gået tabt. Så omdøber man bak filen til .dwg. så burde man have tegningen fremme. Man kan slå denne funktion fra inde under tools - options - Save and xxxxx - og her kan man slå .bak filerne fra.

Dog ønsker jeg stadig .bak filerne. Men ønsker dem som skjulte filer

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 10-03-09 08:20

Tak for svaret chrelle.
:D

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 10-03-09 08:25

Velbekomme. Glad for at kunne hjælpe.