/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
Ø. Skjul automatisk .bak filer
Fra : rudik
Vist : 947 gange
50 point
Dato : 10-03-09 07:45

Hej kanduer.
På arbejdet, sidder jeg sommetider og tegner i Autocad. Tegnprogrammet har det med at lave nogle bakup filer, altså .bak filer.
Problemet er at for ,at holde nogenlunde orden i vores tegninger, ønsker vi disse filer skjulter i windows stifinder/mapper. Kan man ændre windows "setuppen" så den automatisk skjuler denne type filer?

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 08:19

Jeg fandt ud af det. Det er en bak op fil i den type forstand at hver gang man gemmer i autocad. Så laver den en bakup fil. Det eneste der er forskellen er at istedet for dwg hedder den .bak. Så hvis amn ønsker sig at benytte sig af .bak filen, hvis -dwg filen er gået tabt. Så omdøber man bak filen til .dwg. så burde man have tegningen fremme. Man kan slå denne funktion fra inde under tools - options - Save and xxxxx - og her kan man slå .bak filerne fra.

Dog ønsker jeg stadig .bak filerne. Men ønsker dem som skjulte filer.

Fra : Klaudi

Dato : 10-03-09 09:11

Du kan jo lave en lille .bat fil der skjuler .bak

f.eks.
attrib +H *.bak /S

Opret en genvej til Startop mappen så den køres ved hver start

mvh klaudi

Fra : Klaudi

Dato : 10-03-09 09:12

ps. lægges i mappen hvor .bak filerne er

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 09:34

fantastisk hvis det virker. Det vil jeg prøve senere, når jeg har mere tid. Tak indtil videre.

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 09:34

hvad er det for en mappe, hvor .bak filerne er. ?

Fra : Klaudi

Dato : 10-03-09 09:37

Citat
hvad er det for en mappe, hvor .bak filerne er. ?

Øhh det ved du vel, for jeg aner ikke hvor i gemmer jeres filer

mvh klaudi

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 09:38

burde attrib +H *.bak /S virke?

Jeg lavede en txt fil og satte teksten: attrib +H *.bak /S
ind i den. Omdøbte den .bat , kørte den. Men den viser stadig .bak filerne. De er ikke skjulte.

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 09:38

når.. haha. på den måde.. :D

Fra : Klaudi

Dato : 10-03-09 09:46

Hvis du har vis alle filer til i Funktioner>Mappeindstillinger>Vis, så kan man jo se dem som nedtonede

mvh klaudi

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 12:13

det har jeg ikke.

Fra : Klaudi

Dato : 10-03-09 17:36

Virker det, eller hva?

Fra : rudik

Dato : 10-03-09 18:23

nej ikke umiddelbart, desværre.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-09 18:32

Har du prøvet at højre-klikke på .bak filen for at se om Skjult attributten er sat?

Jeg har eksperimenteret med nogle pdf filer, der virker det fint.

mvh klaudi

Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 10:06

(prik prik) Nu har du måske fået skjult pc'en

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 21-03-09 12:07

prik prik, nu virker det