/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afstand fra lærred?
Fra : jonasmadsen
Vist : 780 gange
40 point
Dato : 28-02-09 12:32

Hej alle kandu brugere!
Nu har jeg besluttet mig for at købe en projektor.
Det er en optoma HD65 jeg føler den udfylder de behov jeg har, men kunne godt tænke mig at vide hvor stort billed den laver på en afstand af 2,50 meter.
Jeg har læst en masse måder man kan beregne det på ,men forstod ikke helt så meget af det!
Havde regnet med 60 tommer som minimum.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-09 14:30

Det er et spørgsmål om hvilken linse, du køber den med.
Kan sikkert fåsmed forskellige linser, beregnet til borskellige afstande og billedstørrelser.
Der findes også med zoom så man kan anbringe projektor hvorman vil , næsten, og så stille den biolledstørrelse man vil have.

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 40 point
Dato : 28-02-09 16:16

Den skal stilles imellem 2.05 meter og 2.28 meter.
Så får du 152.4 cm diagonal = 60 tommmer.
Mvh dayworker24

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 28-02-09 18:04

Mange tak for svaret dayworker24.