/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
skal jeg vælge DWA-160 eller
Fra : foxterrier
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 26-02-09 11:20

Hej gruppe

Vi bor på en landejendom, og har lige fået opsat skyline,
Nu vil vi fremtiden kunne komme billigere på nettet, end igennem tdc.
Router at sat på 1 sal, og nu vil jeg så købe en D-link-855som skal påmonteres denne for at jeg kan få trådløst.
Jeg er nu i tivl om jeg skal købe en USB-miniadapter DWA-160, eller at der er større sikkerhed i at modtage signal hvis jeg i stedet køber et netværkskort til eks.med tre antennersom D-link også forhandler

jeg tør ikke andet end købe det nyeste produkt, da jeg herigennem mener vi er mere fremtidsikret, trods det at det er dyrt.
Glæder mig til at blive fri for alle disse kabler

Hvad vil i anbefale mig ?

Hilsen Anne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-09 14:19

Trådløst skråt ned gennem vægge er ikke de bedste betingelser.
Hvis du allerede har en router kan der kobles et Access Point til den router, med et netkabel.
Alt efter hvordan huset er, så kan det blive nødvendigt at have et AP både oppe og nede.
Eller bare en repeater (signalgentager) i stueetagen.

internet.........router.............PC
----------------router-AP :::::::::::adapter-PC
----------------router-AP :::::::::::::::::::::::::::::::repeater:::::::::::::::::adapter-pc

Men start uden repeater

Fremtidssikret så skal det være nyeste standard >>> N

En DLink 624(ældre type) dækker her et hus i et plan.

En USB adapter er velegnet fordi den kan forlænges hvis signslet ikke er ok.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 27-04-09 10:02

jeg har været borte en tid fra kandu, da jeg har fået en ny mail.

jeg har fået trådløs D link, og det fngere fint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-09 18:29

ok -