/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mobilkontor
Fra : CADmageren
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 31-03-03 23:42

Hejsa

Jeg har en Dell Inspiron bærbar PC. Nu vil jeg gerne undersøge mulighederne for at lave et mobilkontor i bilen. Dvs strømforsyning til den bærbare og en printer.
PC'en bruger 70watt/1.5A.
Jeg havde forestillet mig, at det var nødvendigt med et ekstra batteri, men er der nogen der har erfaringer med dette, eller links.

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 31-03-03 23:46

Hej CADmageren;

Der er egentlig 2 løsninger på problemet! Den ene er en Auto-Lader der passer til din Dell Inspiron, og den anden er en decideret 12V til 220V omformer. Med sidstnævnte kan du bruge den almindelige strømforsyning til både PC og printer.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-04-03 07:19

Velleman laver en færdig inverter (12VDC-230VAC) Pris Ca. 1200 Kr. Den er lidt dyr, men du kan til gengæld bruge alt
dit normale 230 V udstyr, Feks. oplader til mobilos, printer, digital kamera osv. Løse strømforsyninger (12VDC) til alle de apparater vi bruger nu om dage, kan nemt overstige prisen på en inverter.

MVH

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-03 10:26
Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 24-10-03 12:43

Tak for svaret CLAN.