/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
LG Video/DVD optager og afspil
Fra : annefj
Vist : 390 gange
45 point
Dato : 21-02-09 10:44

Vi har en model RC7300.
Vi har optaget på en Pleomax (Samsung )DVD+RW 4x og på en TDK DVD-RW 4x speed.
Den første kan vi se på vores andet fjensyn med DVD afspiller. men ikke den sidste. Vi har ikke brugt AFSLUTNING, som beskrevet i betjening. Når vi kommer til listen med Initialize - Finalize - Disc label o.s.v springes Finalize over. Altså har optagelserne ikke noget med afslutning at gøre.
Vi har tidl. prøvet at optage og givet en optagelse til et af vore børn (uden af bruge Afslutning), som kun har en afspiller. De kunne ikke afspille. Er der måske en simpel ting, som vi overser?

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 21-02-09 11:10

De skal afsluttes, det er undtagelser hvis det allivel kan ses.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 11:40

Citat
Den første kan vi se på vores andet fjensyn med DVD afspiller. men ikke den sidste

Kan den afspiller overhovedet klare - (minus) skiver ???????

Kan den ikke det er fejlen jo åbenlys....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-09 12:05

hvis dvd skiver skal afsilles på en almindelig dvdafspiller skal de først afsluttes på den maskine hvor de er optaget.

Der er få undtagelser hvor det kan lade sig gøre uden. Men det er undtagelser.

Almindelige afspillere klrer både + og - skiver , bare de er afsluttet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-02-09 12:06

Hvis i bruger genskrivelige diske kanl de ikke afsluttes. Men det er ikke alle afspillere,som kan bruge dem.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 21-02-09 13:57

Jeg anede ikke, at der er noget, der hedder en + og en - skive. Hvad er forskellen?
Jeg kan IKKE afslutte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 16:00

Der er INGEN kvalitetsmæssige forskelle

Men ikke alle maskiner kan klare begge typer

Det undrede mig da også at du bruger forskellige typer...... Men det var måske blot "skrivefejl"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-02-09 17:16

Lige i disse dage bruger jeg en maskine der kan optage fra bånd til DVD. Den kan kun optage +R/RW. Men der står højt og tydeligt i manualen at disken skal afsluttes hvis den skal bruges i et andet medie. Og det står i manualen hvordan man afslutter.

Kommentar
Fra : annefj

Dato : 21-02-09 18:52

Det er tilfældigt, at jeg har både en + og en minus skive. Har aldrigt oplevet det som et problem.
Vi har tidl. kun afspillet det, vi har optaget på den samme afspiller. Først nu, hvor vi vil prøve at afspille på en anden, kan det ikke lade sig gøre. I går læste jeg så i manualen, at jeg skal afslutte, har aldrig gjort det i de nok 3 år, vi har haft afspilleren. Jeg prøvede mig frem med 4 forskellige optagelser på den anden afspiller, som er indtegreret i et TV. Kun den ene, som så viser sig at være minus, kunne jeg ikke afspille. Jeg kan IKKE få lov til at afslutte.linien med FINASLIZE springes simpelhen over. Vi anvender altid RW

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-09 19:00

Så prøv lige at kigge i manualen til det TV med DVD - den kan sikkert IKKE afspille - (minus) skiver men kun + (plus) skiver..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-02-09 19:48

I min manual står det at hvis jeg skal bruge RW, så skal skiven gennem en proces i maskinen inden jeg kan optage på den, hvis jeg ikke gør det, så bliver den ikke lukket ordentligt.