/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Virtuel hukommelse
Fra : pulser
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 15-02-09 14:28

Jeg har problemer med at den virtuelle hukommelse hele tiden bliver øget på sidefilen, dvs. når man bruger ting som benytter virtuel hukommelse. Det er mest irriterende at man skal vente nogle sekunder hvor computeren arbejder ihærdigt med udvidelsen af sidefilen, før man kan arbejde videre. Jeg har sat den til systemadministreret størrelse hvor det før var brugerdefineret.
Grunden til mit skift til at systemet tager sig af størrelsen på filen var at jeg tit fik meddelsen om at den virtuelle hukommelse var for lille. Jeg ved godt at man kan sætte den anbefalede størrelse på sidefilen som man lyster, men dette har vel også sine begrænsninger, og så er jeg bange for at der netop på et tidspunkt sker noget ubehageligt feks. som at computeren går i sort eller ikke kan køre osv.
Er der mon en der har en god løsning. Det er muligt at jeg har brug for flere ram(hvad koster disse normalt- hvilket prisleje?- jeg ved at der er forskellige typer men de ligger vel indenfor et nogenlunde ens leje. Min pc er en Packard Bell.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-09 14:38

Måske kan det hjælpe at flytte sidefilen til en anden partion og øge størrelsen, at computeren igen og igen brokker sig over sidefilen, kan tyde på at du har for lidt RAM, RAM blokke er forholdvis billige så det problem kan du nemt løse, prøv at køre denne scanner, den fortæller hvilke RAM du har og hvad du med fordel kan udvide med: http://www.crucial.com/index.aspx?&pid=1488869
hos undertegnede hjalp det at oprette en partion kun til sidefilen, jeg har kun 700MB RAM til en XP

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-09 15:49

Brugerdefineret størrelse i XP kan man roligt sætte til 2 x den fysiske ram, og ikke + 50 % som den systemadministrede gør.

Ramblokke får man nærmest i nakken lige nu, men husk at XP samt Vista Premium ikke kan "se" mere end 3,2 gb.

Efter isætning af mere ram skal Du blot lade systemet om at definere sidefilen, det vil give fejlmeddelelser f.eks ved nedlukning hvis man helt dropper sidefilen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-02-09 16:46

+50 er start, slut er x2

Godkendelse af svar
Fra : pulser

Dato : 16-02-09 15:19

Tak for svaret o.v.n..
og til jer andre også- jeg kan sikkert bruge lidt fra jer alle. jeg vælger at putte nogle flere ram i bundkortet, og har i erindring at jeg evt kan flytte sidefilen til en anden partion.
Tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-09 00:51

Selv tak, jeg håber du får bugt med problemet