/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digital TV
Fra : kj
Vist : 827 gange
200 point
Dato : 13-02-09 13:30

Jeg har købt en DVB-T modtager i Netto, det er AGK. Den er nu afprøvet. Billederne er ikke bedre end mit analoge billede, og der et grønligt farvestik på det hele. Jeg modtager fra egen antenne på taget. Er der en fejl et eller andet sted, eller er modtageren for dårlig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-09 13:40

Modtageren er sikkert udmærket - men tjek lige der ikke sidder "diverse" filtre og forstærkere på den gamle antenne....

Og afprøv signalet med KUN EET fjernsyn monteret (og ikke gennem alt muligt andet udstyr (dvdoptager osv.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-09 13:43

Men hvad er det for en DVB modtager - lidt data ville hjælpe....

Netto var nok ikke lige der jeg ville handle i øjeblikket - den kan sikkert ikke bruges til det nye signal alligevel.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-09 13:52

Hvad har du givet for den der AGK?
Og hvorfor ikke en boxer??

Jeg har stofanet og kan få zaptor for 400 kr.
Det er nok det jeg bør vælge???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-02-09 16:10

tjek dine antennestik(kabel) og scartkablet kan være årsagen hvis det ikke sidder rigtigt eller er defekt hvis du så har tjekket kablerne så er det retur med boxen til netto

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-02-09 19:00

Nu har en zaptor ikke lige noget med en DVD-T modtager at gøre

Men som står skrevet længere oppe så prøv kun at have et tv tilsluttet.

hvad siger den under opsætningen med hensyn til PAL og NTSC? Det skal som regel være PAL. Dog er det efterhånden ligemeget med alle de ny fjernsyn.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-09 22:00

Når svend har valgt stofa's zaptor, så er det vel sagtens fordi han har stofa fællesantenne.
Husk lige på, at DVB modtagere findes i flere udgaver:
DVB-T for modtagelse af signal over egen antenne.
DVB-C for modtagelse af signal over fælles antennenet.
DVB-S for modtagelse af signal via parabol antenne.
Der er dog isse modeller, som kan skifte mellem 2 og måske også alle 3 signaltyper.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-02-09 07:18

Hvis det ikke er en MPEG -4 (og MPEG- 2 ) modtager så skynd dig i Netto og få pengene tilbage-de vil alligevel være tabt 2012 når MPEG-2 signalet udgår

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 14-02-09 09:41

Alle pengene!?!? Altså hvis ellers den DVB-T modtager virker og viser et ordenligt billede, mon så ikke at de 300 kr kunne skrives på tabskontoen i 2012???

Nu kender jeg ikke lige den model, men dit billede burde være mærkbart bedre end med dit analoge signal! Jeg kunne i hvert fald se stor forskel da jeg skiftede for et par år siden! Jeg bruger dog den der er indbygget i min fladskærm.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-02-09 12:41

"alle pengene tabt "
det jeg mener er at man ligesågodt nu kan købe en MPEG4 box hvis man skal på egen antenne og bedst Boxer godkendt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-09 12:45

Boxer vil under alle omstændigheder være det "sikreste"

Det er nemlig dem der har "kontrakten" på opsætning af master i DK...

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 14-02-09 18:23

Severino>>> Du har helt ret. Men mit svar var nu rettet til KJ. Og det lyder ikke som om han kan bruge en zaptor til noget da det jo som sagt er DVB-C og ikke DVB-T.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-02-09 12:11

Det er en AGK, DVB-T til egen antenne, den kan klare MPEG-2, og jeg er udmærket klar over at den er færdig i 2012, den tid den sorg. Jeg har både forstærkere og filtre på antennen. Mit næste forsøg bliver med en lille stueantenne som jeg har lånt. Og prisen i netto var under 300,00 kr.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-09 12:18

Så sørger du blot for at intet andet end TV er koblet på samt at alle evt. forstærkere og filtre er fjernet....

Bliver billedet så ikke bedre - ja så må du acceptere at du har købt et "billigprodukt"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-09 12:19

Citat
Jeg har både forstærkere og filtre på antennen

Så tror da faen du har dårligt billede

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-09 17:20

Nu er det sådan at det digitale signal, ikke altid udsendes fra samme mast som det analoge signal, så det kan godt give et forkert billed af situationen.
For mit vedkommende, så har jeg kun 5 km til den mast hvor jeg modtager DR1 fra, her på sydsjælland. Men TV2 og de digitale signaler fra DR, udsendes fra Vordingborg, og her er der ca. 25 km, og ydre mere har jeg i det optiske sigt en høj ås, som dækker for udsigten syd over, mod vordingborg. Så her er en stueantenne ikke til megen nytte.

Alle de danske digitalkanaler udsendes her i området, på samme frekvens i UHF båndet.
Jeg har set en liste på nettet, hvor de forskellige kanaler og frekvenser er angivet.
Hvis jeg genfinder den, så skal jeg nok bringe et link.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 18-03-09 12:02

Tak for svaret refi.
Problemet er løst, ved at sætte DVB-T modtageren direkte på TV'et, jeg havde sat den til DVD optageren, med loop til TV.
Det går bare ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-09 12:52

Selv tak....

Nej - der kan hurtigt ske forstyrrelsen ved gennemføring gennem andre apparater hvis ikke man er 100% sikker på om de forstærker eller formindsker signalet....

Det er desværre lidt af jungle jo MERE man kobler sammen - det er ikke altid bygget til at PASSE sammen