/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mediacenter
Fra : Alte
Vist : 317 gange
200 point
Dato : 12-02-09 11:51

Jeg har købt en Medion PC med Windows mediacenter. Den er jeg særdeles godt tilfreds med; men jeg er ikke tilfreds med, at jeg ikke altid får teksterne, på de optagede film med. Det er uanseet om det er fra DR eller TV2.
Er der en god forklaring på hvorfor det ikke altid lykkes (Der er ikke ændret på nogen indstillinger) og hvis det er muligt at gøre noget fra min side, hvad skal jeg så foretage mig ?

Hilsen Alte

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-09 12:13

Nu kører jeg linux i mit mediecenter via MythTV . men når jeg optager film eller lign - så skal jeg definere om jeg vil har undertekster med eller ej.

Mit bud .- er hvis det er digital så ligger det på indibviduelt track fior sig selv og derfor kan det være at det manuelt skal defineres at du vil have dem med ?

Kommentar
Fra : Alte

Dato : 12-02-09 12:30

Hej peque,

Er det i selve Media Center du mener der skal ændres noget, eller hvor?

-og ja det hele er digitalt.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-09 12:35

Tja - Nu er Windows Mediecenter og MythTV er meget meget stor verden til forskel.
Men jeg har under mit webinterface til MythTV en muluighed for når jeg vælger at optage - at tilføje jeg vil have subtitles med under optagelse.

Jeg mener slet ikke at WMC har de samme muligheder og om det reelt understøtter det dette ??
Men jeg sætter mine valg ved oprettelse af kalenderoptagelsen

Kommentar
Fra : Alte

Dato : 12-02-09 12:41

OK, WMC har vist ikke de muligheder, jeg kan i hvert fald ikke finde dem.
Jeg håber at det er muligt andet steds.

Det der undrer mig er, at der somme tider er tekster på, andre gange ikke.

Jeg glemte vist at nævne, at teksterne også sommetider mangler, når jeg blot ser TV på PC, så mit gæt er, at der er forskellige måder at tekste på, inde fra DR/TV2.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-09 18:05

Jeg har en medion computer der er godt 2år gammel. Den har både analoge og digitale tunere, to af hver.
De digitale kan ikke altid give underteksterne. Det kommer der af at købe computer fremstillet til det tyske marked, hvor man for det første sjældent bruger undertekster og for det andet ikke bruger alle de systemer til det , som er gængs i Danmark.

Klag til leverandøren, og lad os høre hvad der kommer ud af det.

Kommentar
Fra : Alte

Dato : 12-02-09 21:37

Hej Transor,

Hvordan kan jeg se om jeg har digital tuner (Det tager jeg blot for givet), det er måske muligt med en software update til TV kortet ??