/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Overclock min Dell8200. Hvordan?
Fra : dell8200
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 30-03-03 19:52

Jeg har en Dell8200 Intel Pentium 4 CPU 1.6 Mhz. 785.424 KB RAM. Jeg har Windows 2000 i.
Og nu vil jeg gerne overclocke den. Hvordan gør jeg det. Nogen som kan hjælpe??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-03 22:29

Hejsa

Det er vist lettere at henvise dig til en side hvor du kan læse omkring dette http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.hardware/
Generelt vil jeg dog fraråde dig at overclocke din PC du risikere nemlig at futte din processor af, en 1.6 MHz processor bliver i forvejen 'varm nok'

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : dell8200

Dato : 31-03-03 10:15

Der står kun på siden at det er jumper eller BIOS som kan hjælpe med at overclocke, og det hjælper mig ikke rigtigt. Det er også kun Pentium 2 de skriver om..
Er der andre der ved noget om det, jeg er da ikke den eneste i Danmark som vil overclocke..

Ellers mange tak for din hjælp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 14:39

Hvis du skal igang med overclocking, så foregår det altså igennem BIOS (hvis det skal fungere ordentligt). Du skal hæve FSB i BIOS og evt. øge volt VCORE men nu hvor du har en Dell, så er jeg ikke helt så sikker på, om det kan lade sig gøre. Mange fabrikater 'låser' for disse funktioner, da du kan skade mere end du gavner, og de par 100MHz du kan hente vil du nok slet ikke opdage - 'flaskehalsen' er i 9 ud af 10 dit grafikkort eller for lidt RAM
Men piv ikke hvis du går i gang med at clockke op, og du futter din processor af.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 12:45

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren