/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
AMD K6-2 Tweak
Fra : AI_PC_SUPPORT
Vist : 458 gange
323 point
Dato : 18-10-01 21:28

Hej ALLE!

Jeg er desperat!! Jeg vil meget gerne have overclocket min 500 Mhz "forsøgsmaskine" til en 575 Mhz jeg ved at den ikke vil blive for varm og at mit board kan tage op til 800 Mhz
Jeg kan saktens få den til at starte med det tal, men min prossecor er låst. Mit spørgsmål er er der nogen der ved hvor jeg finder et program der kan tweake den til at "låse op"?????
Jeg ved det findes!!!

MVH
Jesper

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-10-01 00:39

Hej igen Jesper
jeg vil bare lige tilføje at når du kommer ind på det her link
http://www.tweakup.dk/
skal du gå over i venstre side der hvor der står tweakup og så gå lidt ned og trykke på den der hedder forum,så kommer du ind til en masse spørgsmål og svar til overclocket med mere
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 19-10-01 01:01

Hej.

Denne side er også rigtig fin at bruge http://www.itsvar.dk/ Gå i Søg og skriv " unlock Cpu" der er nogle gode links til hvad du kan gøre.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : britta

Dato : 19-10-01 14:20

Hej Jesper

Prøv at tage et kik ind på http://www.tweak3d.net/tweak/cpu/
Håber du kan finde noget der

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 19-10-01 21:43

hmm
ifølge AMD kan du overclocke din 500 mhz cpu til 600 mhz, ved at sætte gange faktoren til 2x, så skulle det virke, bruger det selv, uden problemer.

johnny

Kommentar
Fra : AI_PC_SUPPORT

Dato : 19-10-01 23:34

Johnny hvad prossecor er det du har??? gange faktoren???????????? Hvor fanden gør jeg det og hvis det er BUS'en du mener er det gjort!!!

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 323 point
Dato : 20-10-01 00:27

ja, jeg var lidt for hurtig der....

jeg har læst en dokument på www.amd.com der beskriver hvordan man overclocker sin 500 mhz CPU(amd k6-2)
dette gøres bedst ved at sætte bus hastigheden til 2x, altså ikke 6x(selvom dit motherbord understøtter det)
det skulle have noget at gøre med at en cpu der står til 600 mhz, med en gange faktor på 6 på bus´en er langsommere end den samme cpu med en gange faktor på 2x bus.
derfor mit svar må jo så blive at du skal sætte jumperen på dit mmo-bo til gange faktor 2x.
jeg har ledt i en times tid efter det skide dokument men jeg kan ikke finde det..........så desværre du har kun mit ord for det virker...
[SysInfo][Os: Windows 2000 Professional (5.0 - 2195)][Mem: Usage: 100/384MB (26.04%)][Cpu: 1-AMD K6-2 {8} @~601.2MHz][Res: 1280x1024]
dette er taget fra min egen maskine og den cpu er kun en 500mhz der er sat til 2x på bus´en.
pas dog meget på med varme, da den bliver sindsygt varm, og en standard køler er IKKE nok.
du siger du vil have den til at køre 575 mhz. det vil jeg ikke anbefale og jeg tror det er en del af grunden til at den "låser" som du skriver, prøv at sætte cpu hastigheden til 600, eller 550.
de 575 har jeg aldrig set en AMD k62 køre med og tror ikke det kan komme til at virke. da den hastighed falder lidt udenfor det "normale" de kører, 500, 533, 550, 600.

håber det hjalp lidt mere, ellers er du velkommen til at ringe.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-01 01:27

prøv at hent cool cpu, evt. fra http://www.watchme.dk/, så skal du bare vælge dit bundkort til at starte med, derefter kan du gå ind i en menu og vælge "change Front side Bus" eller noget i den stil. Prøv dig så stille og roligt frem, men pas på at temperaturen ikke stiger alt for meget. hvis puteren går ned skal du bare genstarte, og alle indstillinger er atter normale.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 22-10-01 00:15

Hej
Prøv at tage et kik ind på :
http://www.tweak.dk/tweaking.php

Mvh
Basses