/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skjulte programmer!
Fra : sdam
Vist : 833 gange
200 point
Dato : 09-02-09 09:04

Jeg kan køre på harddisken, at der ligesom er et eller nogle programmer der kører i maskinen! Dels fordi, at man kan høre "omdrejningerne" falde og stige" i takt med at maskinenen blive brugt, samt at når maskinenen skal lukkes ned på vanlig vis, kommer den tit med denne her meddelelse/vindue om at der kører et program bagved og derved automatisk bliver lukket ned om 30 sekunder hvis man ikke trykker "enter" til vinduet.
Hvordan kommer man videre i at få afklaret hvad der kan være i vejen? HJælp til dette søges....

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 09-02-09 09:21

Tryk på Ctrl+Alt+delete tasterne for at starte Jobliste.
Under fanen Processer kan du se hvad der kører og hvor meget det fylder, og evt. afslutte det. Men pas på hvad du afslutter. Det kan være en vigtig Windows proces.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 09-02-09 09:22

opdater din antivirus og lad den lave en grundig skanning og se om den finder noget. Du kan så efterfølgende skanne med en af de onlineskannere på nettet for at være helt sikker på at der ikke er snavs på maskinen. Jeg bruger selv TDCs onlineskanner Norman, når det er overstået skulle du være rimelig sikker på at din maskine er renset.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 09-02-09 09:26

Hej amandaKanDu

Jeg kan se, at der pt. er 54 "processer" der er kørende, men UHa - alle de forkortelser og termer har jeg ikke en jordisk chance for at finde rundt i!

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 210 point
Dato : 09-02-09 09:39

Godmorgen,

Du har mange og gratis muligheder for at få denne information vist
Hurtigste er at du trykker Ctrl + Alt +Del på samme tid. derved kommer en lmenu op hvor du kan se hvilke programmer som kører samt faneblad med kørende processer. Hvis der er programmer på listen som du ikke vil have kan du lukke dem ned. Dette fjerner dem ikke - dertil skal du i kontrolmenuen ->Tilføj/Fjern programmer og fjerne dem her.
Hvis du klikker på Fanebladet "Processer" og i øverste menubjælke klikker på "Hukommelsesforbrug" kan du ændre rækkefølgende (fra mindst til mest forbrugende applikation ) og lukke dem som du ikke ønsker at der skal køre. Det kan dog være svært i denne liste at identificere hvilke der skal være igang for at din maskine kan køre (forkortelser!) så jeg ville måske downloade det gratis program Anvir Task Manager http://www.anvir.com/download.htm som giver en bedre beskrivelse af processerne og hvor de kommer fra og om de er vigtige. Der findes dog en mængde andre programmer som ligeledes kan hjælpe dig til et bedre overblik - hvilket er bedst er nok en smagssag

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 09-02-09 10:53

Rigtig fin den du kom med her:)
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 09-02-09 10:57

Det var så lidt

Bluesky