/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Vil min computer blive hurtigere?
Fra : Steffansteffan
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 30-03-03 14:53

Davs

Hvis jeg udskifter mit bundkort vil mit Grafikkort så komme til at yde mere og det samme med min CPU. For jeg har hørt noget om at bundkortet er med til at forøge pc-poweren, passer dette eller er jeg helt forkert på den?

Og hvad er det man kan skal kigge efter når man køber bundkort (altså POWER) hvis man har planer om at købe en P4 1,5 GHZ.

Har i et forslag til et godt bundkort til en rimlig pris.

/Steffan

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-03-03 17:35

Asus P4GE-V/L ATX
CPU: Intel Pentium4 1.6-3.06GHz
Socket: Socket 478
Chip: Intel 845GE
FSB: 400/533MHz
Slots: 6PCI / 1AGP / LAN / VGA / Audio / USB2.0
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years
Producent varekode: P4GE-V/L
Bedømmelse:***** ud af fem

det koster 1319,- hos http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1573

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-03 17:38

Hej Steffensteffan

du skal ikke regne med nogen forøgelse af dit hardware ved køb af nyt bundkort (du skriver ikke hvad du har nu af grafik og cpu) du skal bare købe et grafikkort som understøtter 1,5Ghz og jeg kan varmt anbefale at du køber asus.! jeg har ikke haft problemer med mit endnu og kører med en P4 2Ghz processer og et asus V8420 geforce 4 ti4200 128 MB DDR grafikkort.

Mit bundkort: Asus P4S8x og det kører rigtig godt..!

hvis du bare er ude efter lidt mere ydelse skal du hellere købe lidt flere ram eller hurtigere (igen skriver du ikke hvad du har)

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan