/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad laver Compal?
Fra : GormDenGamle
Vist : 321 gange
45 point
Dato : 05-02-09 11:23

Hejsa !

Nu ved jeg at Compal er verdens næststørste producent af bærbare computere efter firmaet Quanta Computers der er det største i verden der laver bærbare.

De laver jo bærbare til alle de firmaer vi kender, lige pånær Apple.

Men hvis hverken Dell, HP, Lenovo, Acer, Zepto, Sony osv osv. selv laver selve maskinen, hvad i alverden laver de så?

Er det KUN design? De laver jo heller ikke engang deres eget hardware, det er jo også fra Asien.

Så kan man jo ligeså godt købe en Compal bærbar, så har man da en original bygget maskine fra nogle der selv laver det.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 55 point
Dato : 05-02-09 11:35

De forskellige "fabrikanter" bestemmer jo hvad der skal ind i dyret ...................til den billigste pris.
Min Zepto er også lavet derude et sted, og har så mange dele fra forskellige fabrikanter.

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 05-02-09 15:29

Er det så en Znote du har?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-09 16:08

Ja det må det være - den hedder Zepto 3215 (15.4") som nu er udgået af produktionen.

Godkendelse af svar
Fra : GormDenGamle

Dato : 07-02-09 10:18

Tak for svaret Eyvind.