/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forsikring
Fra : Anderskk
Vist : 588 gange
20 point
Dato : 25-01-09 12:53

Hejsa Kandu'er

Hvis en modpart lyver i en forsikringssag, og man selvfølgelig ikke har fået taget billeder/vidner på ulykke's stedet, hvor meget er der så at gøre? - Hænger man på den selv?

Vh Anders k

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 30 point
Dato : 25-01-09 12:56

ja, hvis du ikke har et nagelfast bevis på hvordan tingene hænger sammen, må du jo selv betale...

Kommentar
Fra : svensven

Dato : 25-01-09 12:58

Var i en lignende situation for et par år siden og ja den kommer du til at hænge på. Desværre er det påstand mod påstand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 12:59

Jeps ...det er dig, som har bevisbyrden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anderskk

Dato : 25-01-09 12:59

Puha, altid heldigt man ikke har præmiestigning så..
Men det er da utroligt folk skal lyve :)

Anders K

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 13:01

Lyve? ..en sag har ALTID 2 sider

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Anderskk

Dato : 25-01-09 13:14

Tak for svaret iah.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 25-01-09 13:19

Citat
Puha, altid heldigt man ikke har præmiestigning så..

Ja, det er da held i uheld kan man vist sige!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-01-09 09:19

Det lyder som et trafikuheld. Hvis to parter afgiver modstridende oplysninger - i fx skadeanemldelsen, så er normal praksis, at ens eget selskab skriver til sin kunde og evt. vedlægger modpartens skadeanmeldelse til at kommentere. kan de to forklaringer ikke stemme over ens, er det normalt, at selskaberne deler en skade 50% skyld til hver part.

Det indebærer, at hver part fx skal betale halv selvrisiko. Selskaberne deler også udgiften til reparation mellem sig med 50% til hver selskab.

Det er godt for selskaberne. Hvis din bil fx har for 5.000 skade og modparten for 50.000 kr. skade, så, så skal selskaberne dele, således, at de skal betale 27.500 kr. hver til dækning af skaderne.