/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc i stuen
Fra : Visionary
Vist : 501 gange
17 point
Dato : 25-01-09 12:33

Jeg går og grubler lidt over et projekt i for bindelse med lidt renovering...

Jeg har bredbånd, med pc placeret på mit kontor.

Jeg ville gerne benytte min fladskærm i stuen som pc. Dvs. kun til at gå på nettet.
Jeg tænkte på, at man måske kunne have en harddisk (ad de helt små) stående i stuen, så man kunne benytte et trådløst tastatur og mus i stuen.

Kunne man evt benytte printeren på kontoret også?

Gerne med nogle gode links. Kort sagt alt hvad i har....

På for hånd tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 12:41

Brug et trådløst accesspoint ...eller en switch og alm. netkabler til, at forbinde flere dele (computere) til samme netværksforbindelse ...hvis det er dét du mener?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-01-09 12:43

Det ville så være smartest med en bærbar i stuen og så sætte printeren op på en trådløs router.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 27 point
Dato : 25-01-09 12:43
Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 25-01-09 12:48

Mange tak!

Det var det jeg mente....

Grunden til den lille harddisk inde i stuen var, at jeg ikke skulle ind på kontoret og tænde først.

Som jeg skrev tidligere er den kun til netadgang olign.

Man får jo efterhånden samlet meget skrammel sammen, som skal stå ved fladskærmen.
Har nogen evt. et bud på en harddisk, som ikke fylder ret meget??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-09 12:56

Her er en mulig løsning: http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/4332.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 25-01-09 13:13

Jeg tror jeg går efter løsningen med netkabler, da jeg har alle muligheder for at trække dem.

Har nogen et godt bud på en lille harddisk med HDMI-tilslutning??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-09 15:23

Når du siger harddisk, mener du så hele "kassen". For en harddisk er faktisk kun en lille del af "kassen" og "kassen er faktisk det der er hele pc-en.

Godkendelse af svar
Fra : Visionary

Dato : 02-02-09 06:51

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 02-02-09 06:56

FIJALA..... eller andre...

Der ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke har ret meget forstand på det. Men jeg skal vel sætte et eller andet imellem fladskærm og adsl-modem, for at komme på nettet på min fladskærm?????