/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken cd-brænder er bedst?
Fra : Rellom
Vist : 577 gange
200 point
Dato : 27-03-03 20:29

Jeg skal have købt en cd-brænder.
Hvilken er efter din mening den bedste - og hvorfor?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-03-03 20:37

Den bedste er den billigste, medmindre man har r.... fuld af penge. Jeg har selv en hp xxxx kan sgu ikke lige huske hvilken model, men det er lidt ligesom med netkort.....de kan næsten det samme, men prisen er forskellig

Hvilket minder mig om reklamen hvor kunden skal købe en skjorte.....ekspedienten fremviser 2 ens.....forskellen er ens, men prisen forskellig.

Jeg ved godt at der sikkert er nogen der rakker mig ned men mærkevarer går også i stykker, og mærkevarer brænder også forkert.....Køb nogen ekstra RAM for de sidste penge

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 20:53

Det lyder som et brugbart standpunkt, Uffe - for jeg vil da gerne slippe så billigt som muligt.
Jeg har dog heftet mig ved din oplysning om, at de kan NÆSTEN det samme.
Så jeg venter lige og ser, om der kommer andre forslag.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 27-03-03 21:03

En meget hurtig brænder kan smadre CD-rommen, især hvis en skæv label bringer den ud af ballance.
Jeg bruger Aopen CD-RW crw2440 uden problemer pris: ca. 700kr.
Programmet er Easy CD Creator 5.0 + opgradering fra Roxio.com
Driveren er næsten vigtigere end selve brænderen. win 2000 og XP kræver en driver der virkelig passer til.
Det var så en af mange meninger om brændere.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 21:12

Tak, Emesen, det med hurtigheden vidste jeg ikke. I det hele taget ved jeg meget lidt om cd-brændere.
Ang. drivere, ved du så, om det også kan være et problem på Windows ME?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 21:20

Det bør der ikke være da ME vist er en udvidet '98
Men se lige efter om den er nævnt på embalagen.
Nero som følger med de fleste brændere er også ok.
Når eller hvis du får problemer med at brænde, så sæt farten ned til 12x
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-03-03 21:24

Jeg brænder aldrig hurtigere end 4x
Men nero er undværlig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 21:30

Uffe29 din brænder er en HP8200 plus - tror jeg.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 21:30

Mener du ikke uundværlig, Uffe?

Emesen, hvorfor foretrækker du Easy CD Creator frem for Nero?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 21:35

Den er så nem, jeg behøver ikke at tænke selv.
Jeg bruger den også til at lave billed-CD-fremvisning-til familie.
Og til at lave mp3 filer fra flere CD'er
Men Nero er mest avanceret og vel bedst.
Emesen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-03-03 21:45

Nero er idiot-sikker (næsten )
Jeg kan sgu ikke huske det emesen....den står i danmark hos konen

Godkendelse af svar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 21:46

Tak for svaret emesen.
Det køber jeg - både svaret og brænderen.
Hvis Nero følger med brænderen, ser jeg, om jeg kan finde ud af det.
Og ellers køber jeg også Easy CD Creator.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-03-03 21:47

Jow....jeg mener uundværlig

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 27-03-03 22:36

Lige en sidste ting.....før du køber easy cd c. så prøv en demo....enten så hader man den, eller også elsker man den..........jeg hører til blandt dem som hader den.

Husk også at du ikke skal tage at afprøve ældre versioner af dette program da det kan medføre at cd-rom drev forsvinder.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 22:41

Tak skal du have, Uffe.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-03-03 22:45

ja mit råd skulle være en plextor jeg har ALDRIG haft problemer med den og sammen med nero glider det bare som det skal og kan nemt overburne...! brænder også kun 4x

ang. brændere kom jeg lige til at tænke på en ide til hurtig brænding med god kvalitet..!

hvis man nu lavede en brænder med flere laserhoveder og selvfølgelig software som kunne håndtere det så vil man med bare to laserhoveder ved 4x jo egentlig brænde 8x osv. men stadig 4x kvalitet..

bare noget jeg jeg lige kom til at tænke på kan det ikke lade sig gøre..?`

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 22:54

Også tak til dig, Solgaard - men dit spørgsmål
kan jeg desværre ikke svare på.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-03 23:10

Altså - når du køber en brænder følger der software med. Brug den for det er nok den der passer til. Jeg skal lige minde om at Nero og Easy CD Creator ikke kan lide hinanden, så hvis den ene har været indstalleret kan den anden se det og vil derfor ikke køre - jeg har prøvet det. Vælg og stå fast. Hvis du skal eller vil indstallere Easy cd creator 5.0 skal du hente opgraderings programmet først og have det klar på computeren. http://www.roxio.com
Efter indstallation af easy og INDEN genstart skal opgradering til Easy køres.
Emesen.
Tak for point, men Uffe29 gav egentlig svaret, at næsten alle brændere er gode.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 23:31

Ikke så beskeden, Emesen.
Du kom med en række gode, faktuelle oplysninger, så at
du fik pointene, var ganske velfortjent.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-03-03 23:42

Iøvrigt også tak for dine supplerende oplysninger her til sidst.

Kommentar
Fra : cdp

Dato : 20-04-03 13:36

Har en gammel plexwriter 12/10/32A med gammel driver kører neroprogram på XP køre godt, men er der en nyer driver ? cdp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-04-03 18:27

Jeg ved det ikke, cdp, men jeg vil foreslå, at du opretter et nyt spørgsmål.
Så er der sikkert nogen, der kan svare.