/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD/DVD drev vil ikke åbne ?
Fra : bluesky
Vist : 1927 gange
200 point
Dato : 20-01-09 11:03

Hejsa,

Håber at der er et lyst hoved herinde som kan hjælpe

Jeg har sat en CD i drevet og nu kører den konstant og jeg kan ikke få den ud igen ;-(
Jeg mener at kunne huske at der er mulighed for at softwaremæssigt at aktivere en knap som åbner diskdrevet (skuffen) - men kan jeg finde det - NEJ
Jeg har nu deaktiveret drevet men den løsning er jo ikke holdbar i længden.... Kan I hjælpe ?

Bluesky

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-01-09 11:13

Denne Computer>højre klik på drevet>skub ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-09 11:14

Denne comp > højreklik på drevet > vælg "skub ud"

Med en udrettet clips kan man prikke ind i et lille hul så CD/DVD kan komme ud - gør det ikke mens den kører.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-01-09 11:21

Eller hent http://www.snapfiles.com/screenshots/nerodrivespeed.htm vælg drev og klik på den sorte pil>op,kan starte med window du har den også vis du har nero brænde program.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-01-09 11:23

Hej igen og tak for input men det kan bare ikke løse mit problem.
For at have drevet synligt i "Denne Computer" skal jeg aktivere drevet igen og når jeg gør dette kører den i loop således at jeg ikke kan komme til menuen hvor jeg kan vælge "skub ud "
Hvad dælen gør jeg ?

Bluesky

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-01-09 11:24

prøv med nero drive speed

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-01-09 11:25

når drevet er aktiveret

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-09 11:27

Eller gør som Eyvind beskriver,sluk pc'en og brug den manuelle udskubnings metode via det lille hul i drevet.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-01-09 11:28

Hej Manse 9933

Jeg har prøvet dit link og kommer også frem til "sort pil" men den låser således at jeg ikke kan vælge drevtype og ej heller pilen (da drevet kører)
Har du anfre ideér ?

Bluesky

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-09 11:28

Og du har vel prøvet at tage den CD ud manuelt (clips) og prøve med en anden CD.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-01-09 11:31

Manuelt skal virke,med en slukket pc

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 20-01-09 11:37

Jeg prøver lige den manuelle vej

BRB
Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 01-02-09 12:11

Tak for svaret Manse9933.

Og undskyld det sene svar men jeg var lige på et par ture til udlandet Du får points da du var mest vedholdende man Eyvind også tak til dig!
Min løsning blev at tage hardisken ud og skille den ad - men den fungerer nu igen

Bluesky

Kommentar
Fra : Eyvind